• Familjelivsredaktionen

Förskolan drar ner på personal och tjänster försvinner

När barnkullarna blir mindre försvinner också många avdelningar på förskolor runt om i landet, och ibland är det till och med hela förskolor som försvinner. I området där jag bor är det till exempel flera förskolor som lagts ner, och barnen som gått på de förskolorna får flytta in på andra förskolor som ju då blir allt mer hektiska såklart. Resultat blir ju också att förskolepersonal förlorar sina tjänster etc...

Har ni påverkats av neddragningarna/stängningar på något sätt? 

Ha det bäst! 

/Familjeliv-redaktionen
  • Svar på tråden Förskolan drar ner på personal och tjänster försvinner
  • Anonym (What)
    Familjelivsredaktionen skrev 2026-01-28 10:23:28 följande:
    Förskolan drar ner på personal och tjänster försvinner
    När barnkullarna blir mindre försvinner också många avdelningar på förskolor runt om i landet, och ibland är det till och med hela förskolor som försvinner. I området där jag bor är det till exempel flera förskolor som lagts ner, och barnen som gått på de förskolorna får flytta in på andra förskolor som ju då blir allt mer hektiska såklart. Resultat blir ju också att förskolepersonal förlorar sina tjänster etc...

Har ni påverkats av neddragningarna/stängningar på något sätt? 

Ha det bäst! 

/Familjeliv-redaktionen
    Jag som förskollärare har påverkats då min arbetsbelastning blivit betydligt högre och det är rent sagt ett helvete på jobbet. Stackars barn säger jag bara! Håller mina egna hemma så mycket jag kan.
Svar på tråden Förskolan drar ner på personal och tjänster försvinner