Sambo som hänger mycket runt sin kvinnliga kollega
Jag och min sambo har varit tillsammans i flera år. Han har sedan en tid tillbaka börjat på ett nytt jobb, där det då finns en kollega som är i 25-årsåldern. Hon är ganska mycket yngre än min sambo. Jag har en vän som jobbar väldigt nära min sambo så hon brukar se honom. Hon har bland annat sett att min sambo och den kvinnliga kollegan ofta äter lunch och ofta bara dom två, alltså att dom går ut och äter. Och att dom ofta ringer varandra på jobbtid eller söker upp varandra för att prata. Även att han håller upp dörrar för henne. Men vad jag förstått så umgås dom mycket under arbetstid och jag ställer mig såklart frågande till den här vänskapen.
Jag har såklart sökt på den här kvinnan och hon är riktigt snygg. Har dessutom fått höra att hon har hållit på med någon annan manlig kollega och att flera andra är intresserade av henne.
Min sambo avskyr svartsjuka och ser inte problemet i att ha vänner av motsatt kön. Av denna anledning drar jag mig från att ta upp detta. Vet ju att det förmodligen kommer leda till konflikt. Värsta tänkbara vore ju om han är intresserad av henne.
Jag har gått igenom hans telefon i smyg och kan se att han har hennes privata nummer sparat. Det finns några SMS mellan dom, men av det jag sett så står det bara om jobbsaker. Men oavsett så känns det ändå konstigt?
Hjälp.