Anonym (Trött) skrev 2026-01-29 21:35:09 följande:
Wow tänk vad olika varje förlossning kan vara och att alla kom i så olika veckor också!
Lycka till när det väl sätter igång och att det går lika smidigt som tidigare! :)
Tack, lycka till själv ☺️ första förlossningen slipper jag helst igen för hade ont under så lång tid, hann bli rätt utmattad, fick till slut epidural för att få några timmars vila innan krystskedet. Men på pappret var det ju helt normalt. Men de andra har gått rätt smidigt; får vara glad ändå om det blir så!
Jag gissar att den här kommer någon gång veckan efter BF +/- ett par dagar, enbart utifrån hur det varit tidigare. Vilket skulle passa bra, jag jobbar sista dagen idag och får i så fall några lediga dagar. Hinner förbereda litet och vila. Hade iof massor av känningar förra helgen, kanske drar det igång av ren lättnad när jag blir ledig och släpper jobbstressen, det sägs ju det är avslappning som är bäst för att få igång allt. När jag började jobba igen och var med på några utmanande möten på jobbet tisdag och onsdag känns det som att förvärkar och andra tecken pausades, kroppen kände kanske att det inte var dags trots allt..? Köksrenoveringens sista moment är idag och i början av nästa vecka, blir även en lättnad när det är klart och huset är ?vårt eget? igen.
Förväntar mig inte gå över 2 veckor igen, det var ju med första barnet och dessutom har jag haft så mycket förvärkar som jag inte hade då. Men denna är liten till växten så vem vet, kroppen kanske känner hon behöver litet extra tid att växa till sig. Vet inte alls om det kan spela in men jag själv tänker att jag iaf är glad om hon är inne till BF av det skälet. Mina andra (pojkar) har vägt minst 4 kg, aldrig behövt känna att de är känsliga eller bräckliga direkt, medan den här (flicka) beräknas väga strax under 3 kg vid BF. Båda är inom normalspannet men känns litet ovant för mig 😂 hade inte ens köpt något i mindre stl än 56 för mina stora har knappt kunnat använda stl 50.