• Anonym (Svårtmedsex)

Varför kan inte min man komma?

Varför kan inte min man komma när vi har sex? Han måste runka för att kunna komma o han kan inte ens det alla gånger. Han får typ som ett annfall efter/under tiden han kommer då han inte får lufta o många gånger svinmar, han säger att det är för att han tar i så mycket....var inte så förut(o han är bara i 30 års åldern jag i 20 års ålders). I början hade vi sex i allt mellan 1 timma till 3 o han kunde komma, genom att runka. Kan räkna på en halv handfull hur många gånger han kommit av att vi bara haft sex. Jag förstår inte varför han har det så svårt? Är ett mirakel att vi har 2 barn. Känns som jag inte duger liksom? Eftersom han inte kan komma av sexet, han blir så anfådd, o han är inte överviktig eller någor sånt, han har haft en lungsjukdom som han fick opereras för o sen vart friskförklarad men va inte såhär  innan. Nån mer som haft sånna problem? För det här liksom sabbar både min o hans njutning, när jag får ligga där o vänta på att hans ska runka, blir knallröd i ansiktet o sen nästan svimma o stoppa in den för att komma i mig sen. Eller se gan bli arg o förbannad o sen gå för att han inte kan komma. Tips eller nåt..?

• Svar på tråden Varför kan inte min man komma?
  • Semlisen

Jag tänker också att ett läkarbesök för att se till att det inte är något fysiskt fel vore bra! 
    Men det kan ju även vara psykiskt, att han sätter för stor press på sig själv att han "måste komma" vilket många gånger minskar chansen att nå orgasmen.
    Han måste kunna lära sig att njuta i nuet och släppa tanken på att få en utlösning.

Sen undrar jag hur det är när han onanerar, är det lika svårt då?
    Hur fungerar det om ni tar till något hjälpmedel för att öka stimulansen både mentalt och fysiskt? 
    Det finns ju fantastiska hjälpmedel idag. 
    Du skrev någonstans i tråden att du själv bara kommit 2 gånger på sju år, så jag rekommenderar verkligen er båda att prova både själva och tillsammans. Det kan ju ge en nytändning och ge er båda fantastiska orgasmer. Det är absolut ingenting att skämmas över. 

• Anonym (Svårtmedsex)
    Semlisen skrev 2026-01-30 11:49:37 följande:

Jag tänker också att ett läkarbesök för att se till att det inte är något fysiskt fel vore bra! 
    Men det kan ju även vara psykiskt, att han sätter för stor press på sig själv att han "måste komma" vilket många gånger minskar chansen att nå orgasmen.
    Han måste kunna lära sig att njuta i nuet och släppa tanken på att få en utlösning.

Sen undrar jag hur det är när han onanerar, är det lika svårt då?
    Hur fungerar det om ni tar till något hjälpmedel för att öka stimulansen både mentalt och fysiskt? 
    Det finns ju fantastiska hjälpmedel idag. 
    Du skrev någonstans i tråden att du själv bara kommit 2 gånger på sju år, så jag rekommenderar verkligen er båda att prova både själva och tillsammans. Det kan ju ge en nytändning och ge er båda fantastiska orgasmer. Det är absolut ingenting att skämmas över. 

Ja kanske för honom..
    Jag själv vet inte om jag ser nåt behov i att ha orgasm direkt, o jag tycker "leksaker" är avtändande. Vi har experimenterat en del senaste året men jag tappar liksom alltid lusten o tyker inte det är kul längre om man ska använda leksaker eller göra lite mer annorlunda saker. Kanske är tråkig...
  • Semlisen
    Anonym (Svårtmedsex) skrev 2026-01-30 12:11:43 följande:
    Ja kanske för honom..
    Jag själv vet inte om jag ser nåt behov i att ha orgasm direkt, o jag tycker "leksaker" är avtändande. Vi har experimenterat en del senaste året men jag tappar liksom alltid lusten o tyker inte det är kul längre om man ska använda leksaker eller göra lite mer annorlunda saker. Kanske är tråkig...
    Du är absolut inte tråkig! Alla har rätt till sin åsikt och man behöver inte gå igång på att använda leksaker. 
    Men precis som att man oftast inte inte går i gång på att använda en kondom så kan det ju ändå fylla en funktion att använda det. Att ta till ett hjälpmedel om man har stora svårigheter att nå en orgasm kan ju vara just det, ett medicinskt hjälpmedel som assisterar.
    Men det ska ju självklart kännas bra för er båda om ni ska använda dem tillsammans. 

Men kanske din partner skulle känna mindre frustration av att inte kunna komma tillsammans med dig, om han kunde få en utlösning på egen hand efteråt. Så kanske du inte ens behöver vara med när han använder en leksak i fall du tycker att det känns avtändande att använda. 
  • Anonym (Grabb)
    Ja kanske för honom..
    Nu vet jag i sak inte vad du menar med att "ni har experimenterat en del"... och användandet av "leksaker" gör dig avtänd eller känns avtändande... och tappad lust...

Säger inget om tråkig eller inte...

Däremot så får jag en ganska stark känsla av att ni, båda (!), har tappat bort ert gemensamma sex-och samliv, kanske ganska rejält så...

Ert "sexande" låter stressat, forcerat, och/eller en jakt på hans ejakulation (eller orgasm). Du verkar ganska obrydd kring din egna orgasm, men väldigt brydd kring varför din partner inte "kommer". Vilket jag också tycker låter lite synd (uppgivet!). 

Det blir en märklig bild av att din partner ligger och "runkar" (och du ligger bredvid!?) och det tar tid, och sen skall det snabbt till en "penetration"... Alternativt så skall din partner "runka" innan/under/efter och det pågår också en längre tid och så till den milda grad att han blir högröd i ansiktet (vilket man givetvis kan bli vid "sexande"), men han nästan svimmar... 

och, när han känner att det inte kommer att kunna nå "klimax", då tappar han humöret och går iväg och är arg (säkerligen sjukt stressad, säkerligen en rejäl törn på självförtroendet och "manligheten"...).

Tror ni behöver prata ut om detta. Göra en re-set kring hur ni ser på sex, hur ni har sex, vad som egentligen är viktigt med "sex" (närhet, intimitet, lust, åtrå), att lära er att slappna av, njuta av att vara nära varandra, röra vid varandra, njuta av varandra...

All sex måste inte handla om att få eller nå orgasm, varken för dig eller din partner, eller att man måste "experimentera" i tid och otid (det kan man addera senare om man så vill)...

Börja om på nytt!

• Anonym (Izzie)

Lungsjukdomar kan påverka orken väldigt mycket.

Min man fick lungskador av virussjukdom och vårt sexliv har aldrig blivit sig likt sen dess. Han har svårt att hålla stånd, svårt att orka ha sex, det har blivit kort och kämpigt och nu undviker han det mest sen ett år. 

Men nu är vi 20 år äldre och det är knappast rimligt att ha det som ni har det så tidigt i livet. Jag hade inte orkat vara kvar i en relation om inte min partner i alla fall gjorde ett seriöst försök att ta reda på vad problemet är.

Din man vill bevisligen fortfarande ha sex så varför inte ta reda på om något kan göras då? Att bara bli arg hjälper knappast.

• Anonym (f)

Du tror att det är ditt fel och han blir så arg att han går iväg... ta bort pressen att komma

• Anonym (f)
    beli skrev 2026-01-30 14:28:55 följande:

Marika Smiths 'Buffésex'. Läs den tillsammans.

och podden! Marika är guld!
  • Anonym (f)
    Ja kanske för honom..
    Ja, att allt sex enbart verkar handla om hans orgasm och att den bör vara i dig gör det väldigt pressat läge. Du måste inte tycka allt är kul men det finns så mycket att prova..
  • Anonym (A)

Håller med om råden du redan fått! 

Har du provat att rida honom? 

• Anonym (Svårtmedsex)
    jontebula skrev 2026-01-30 15:28:35 följande:

Han tänder nog inte på dig längre då är det omöjligt nästan 

Ok så han vill ändå ha sex med mig fast han inte tänder på mig? Låter vettigt. Är också därför han går o tjatar om att jag är så sexig, går o tafsar på mig flera gånger om dagen. Får random bånge bara för att han tittar på mig o tänker snusktankar. Men nej han tänder inte på mig längre.
  • Anonym (Svårtmedsex)
    Anonym (A) skrev 2026-01-30 15:13:53 följande:

Håller med om råden du redan fått! 

Har du provat att rida honom? 

Ja jag har ridit honom, men så fort som han runkar o behöver klarar inte jag av att göra, o hinner få kramp i benen innan det gänder nåt. Igår va jag så nära på att komma o då slutade han mitt i, sur jag vart då men sa inget...så jävla tråkigt. Har kommit liksom 2 gånger under vårt förhållande på ca 7 år
  • Anonym (Mefisto)

Han kanske kan omvärdera det där med orgasm. I indisk kärlekslära ingår ibland att mannen ska spara på sin säd, bara komma någon gång ibland. Kärlekens Tao, kanske det heter.

Det kan bli en stress för en man att han måste, måste komma. Även om ingen annan kräver det. Jag tränar själv på att inte måsta hålla på i evigheter för att springa mot målsnöret. (Jag har inte lyckats än, men en vacker dag.)

Svar på tråden Varför kan inte min man komma?