• molly50

Melodifestivalen 2026.

Här samlas vi och diskuterar Melodifestivalen 2026. Låtar och artister mm.

Håll en god ton! 

• Svar på tråden Melodifestivalen 2026.
  • Anonym (T)

Inte så imponerad av nån av låtarna. 

• molly50
    Anonym (Låtar) skrev 2026-01-31 21:41:23 följande:
    Värdiga vinnare enligt dig?  A-teens låt gick hem 
    Ja,det tycker jag. Av kvällens urval så. 
  • molly50

Tack alla för ikväll då. Vi ses nästa lördag. Om ni vill,vågar och kan. Glad

Och för er som ser Farmen så ses vi imorgon. Glad

• molly50
    Jhannis skrev 2026-01-31 21:13:00 följande:

Jag tycker att Gina eller hur namnet skriv är jobbig inte alls rolig.

Jag tycker att både hon och Hampus är helt ok som programledare. Båda gjorde det bra. Glad
  • skorpion2

Varför är det bara tanter som tittar på melo?

VVågar ingen man titta på det för dom sliter av byxorna av han?

Det var bara tanter i publiken????????????????????Tyst

• BeautifulLiz
    molly50 skrev 2026-01-31 21:48:00 följande:

Här kollar vi Farmen efter midnatt, på tv4+.
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Anonym (Yae)
    Jhannis skrev 2026-01-31 21:13:00 följande:

Jag tycker att Gina eller hur namnet skriv är jobbig inte alls rolig.

Håller verkligen med. Aldrig gillat henne. Fejkhår, översminkad, ihoplämd näsa, tillgjord. Bleh 
  • Jhannis
    molly50 skrev 2026-01-31 21:48:00 följande:

Tack själv för i kväll Solig

Vi höres här i morgon när Farmen går i tv.Glad
  • molly50
    BeautifulLiz skrev 2026-01-31 21:56:28 följande:
    Här kollar vi Farmen efter midnatt, på tv4+.
    Ok. Jag väntar tills det visas på tv ikväll. Glad
  • molly50
    Jhannis skrev 2026-01-31 22:39:49 följande:
    Tack själv för i kväll Solig

Vi höres här i morgon när Farmen går i tv.Glad
    Det gör vi. GladSolig
  • Tecum

Förutsägbart som vanligt, favoriterna vann och den som vågar göra något annorlunda försvinner. Jag tycker att noll2 var bäst, de vågar sjunga på svenska och hade en kul låt med den snyggaste showen med ord som kom och gick bakom. Junior Lerin var nästan lyteskomik, kom han med på namnet?

De fyra första låtarna efter omröstningen var lika slätstrukna och förutsägbara som vanligt.

Dåligt att inte den som gick till andra chansen kom med i programmet.

Programledarna var väl okej, de ska inte få utrymme på bekostnad av de tävlande och nu höll de sig på mattan.

Skulle vara intressant med en tävling där ingen hört låtarna och därmed inte kunnat utse favoriter. Nu röstar många som de blivit "tillsagda".

• Jhannis
    Tecum skrev 2026-02-01 13:51:27 följande:

Förutsägbart som vanligt, favoriterna vann och den som vågar göra något annorlunda försvinner. Jag tycker att noll2 var bäst, de vågar sjunga på svenska och hade en kul låt med den snyggaste showen med ord som kom och gick bakom. Junior Lerin var nästan lyteskomik, kom han med på namnet?

De fyra första låtarna efter omröstningen var lika slätstrukna och förutsägbara som vanligt.

Programledarna var väl okej, de ska inte få utrymme på bekostnad av de tävlande och nu höll de sig på mattan.

Skulle vara intressant med en tävling där ingen hört låtarna och därmed inte kunnat utse favoriter. Nu röstar många som de blivit "tillsagda".

Jag håller med dig i det du skriver.

Förr i tiden när melodifestivalen gick så skulle alla länder sjunga på sitt eget språk vilket var bra. 

Låtarna fick inte komma ut förrän allt var klart. Kom en låt ut tidigare så diskades den artisten.

Sen fattar inte jag vad meningen är att i alla deltävlingarna i dag så röstar 3 åringar som lägst och 75 åringar som högst. Vad kan 3 åringar om artisternas låtar??????

Nej jag gillar inte at låtarna spelas upp hundratals gånger innan ens deltävlingen börjat.
  • molly50
    Tecum skrev 2026-02-01 13:51:27 följande:

Ja,det här med att delge den som går till finalkvalet i svtplay tycker jag var riktigt dåligt.
    Dels så verkade det bli överbelastat och det gick inte att komma in.
    Och dels så tänker jag på alla t ex äldre som inte kan med datorer och så´nt. Hur ska de kunna hänga med på det här?
    Nej,det hoppas jag att de ändrar på.
  • Anonym (Melanie)

Det märks att det är mest barn och tonåringar som tittar på detta numera.

Vilken fruktansvärt generisk låt A teens hade, alldeles för mycket autotune och vodocoder på rösterna. Soundet lät trött tidigt 2000-tal.

Den första killen som sjöng, vilken röst!  Grezkula? Härligt riv och rasp i den. Låten var helt ok, påminde om en mix av Abba och Queen. Men visst hade han ändå en starkare låt förra året. Lite synd.  Denna låt var bäst ifrån denna tävling.  Men tycker överlag att det är väldigt underväldigande, för ett land som är känt för mycket bra musik. 

Hoppas det kommer betydligt starkare låtar, för detta var väldigt undermåligt.

Svar på tråden Melodifestivalen 2026.