• molly50

Melodifestivalen 2026.

Här samlas vi och diskuterar Melodifestivalen 2026. Låtar och artister mm.

Håll en god ton! 

• Svar på tråden Melodifestivalen 2026.
  • molly50
    Jhannis skrev 2026-03-07 21:28:38 följande:
    Säg inte det...Du kommer att se att hon kommer få massor av röster av det sina...Blir möjligen 2:a eller 3:a. eller vem fan vet med miljoner röster så kan hon vinna. Men jag röstar inte på henne.
    Ja,det återstår att se.
  • Meddelande borttaget
  • molly50
    Anonym (F) skrev 2026-03-07 21:30:01 följande:
    För jag hatar skiten och lämnade en kommentar problem?
    Nej,det är förstås ditt problem.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Så trött på skiten)
    molly50 skrev 2026-03-07 20:48:01 följande:
    Ja,det är samma här.
    Ok - så om man inte vågar visa sig på scen så ska man avancera till Eurovision?
    Om man inte kan sjunga så ska kören se till att du kommer till final?
    Ska man kunna sjunga eller ska man se udda ut och kunna dansa??? Från början var detta en "sångtävling" Inte en sorts uppvisning. 
    Hur gör andra länder? Månader av utdragen tävling eller "vinn eller försvinn"?
    Man kanske får en andra eller tredje chans eller varför inte ett frikort eller ....
  • molly50
    Nandez skrev 2026-03-07 21:32:21 följande:

Fattar inte varför andra länders jury ska rösta

Jag antar att det är för att få en hint om vad som kan gå hem ute i Europa.
  • molly50
    Anonym (Så trött på skiten) skrev 2026-03-07 22:43:05 följande:
    Ok - så om man inte vågar visa sig på scen så ska man avancera till Eurovision?
    Om man inte kan sjunga så ska kören se till att du kommer till final?
    Ska man kunna sjunga eller ska man se udda ut och kunna dansa??? Från början var detta en "sångtävling" Inte en sorts uppvisning. 
    Hur gör andra länder? Månader av utdragen tävling eller "vinn eller försvinn"?
    Man kanske får en andra eller tredje chans eller varför inte ett frikort eller ....
    Har jag påstått det? Såg du ens vad det var du svarade på?
  • Anonym (Yae)
    Jhannis skrev 2026-03-07 21:04:56 följande:

Felicia är en vacker tjej. Undrar varför folk har mobbat henne.

Övervikten antar jag. Hon är lite mullig, det går inte riktigt att förneka. Ingen ursäkt för mobbning dock. Svårt förövrigt att se om hon är vacker eller ej eftersom hon döljer delar av sitt ansikte. Låten var helt okej, om än inget minnesvärt eller speciellt. Hoppas på Finland eller Israel i år.
  • Nandez
    molly50 skrev 2026-03-08 11:19:06 följande:
    Jag antar att det är för att få en hint om vad som kan gå hem ute i Europa.
    Troligen så men Finland tycker nog inte så annorlunda än Sverige 
  • molly50
    Nandez skrev 2026-03-08 17:06:13 följande:
    Troligen så men Finland tycker nog inte så annorlunda än Sverige 
    Nej,det borde ju vara några fler östeuropeiska länder som får rösta.
  • Tecum

Jag gillade inte någon av låtarna men höll på Felicia för gamla meriter då hon var SÅ bra som Fröken Snusk. Dessutom blev hon mobbad i skolan och förtjänar att ge igen på asen som mobbade henne. En evig tur att Medina inte vann, deras låter som en skämtlåt från 70-talet. Hur kunde utländska juryn ge den så höga poäng? Grezulas låt var okej men jag tål honom inte, han ser ut som Alex i filmen A Clockwork Orange och det var ingen trevlig kille...

Nu återstår att se om Felicias låt håller i Europa, jag är inte så säker?

• Nandez
    molly50 skrev 2026-03-08 18:19:36 följande:
    Nej,det borde ju vara några fler östeuropeiska länder som får rösta.
    Så borde det vara 
  • molly50
    Nandez skrev 2026-03-08 22:30:19 följande:
    Så borde det vara 
    Ja,precis. De västeuropeiska länderna har ju ungefär samma musiksmak som oss.
  • Nandez
    Tecum skrev 2026-03-08 18:35:29 följande:

Jag gillade inte någon av låtarna men höll på Felicia för gamla meriter då hon var SÅ bra som Fröken Snusk. Dessutom blev hon mobbad i skolan och förtjänar att ge igen på asen som mobbade henne. En evig tur att Medina inte vann, deras låter som en skämtlåt från 70-talet. Hur kunde utländska juryn ge den så höga poäng? Grezulas låt var okej men jag tål honom inte, han ser ut som Alex i filmen A Clockwork Orange och det var ingen trevlig kille...

Nu återstår att se om Felicias låt håller i Europa, jag är inte så säker?

Svårt att säga men hoppas att det går bra för henne
Svar på tråden Melodifestivalen 2026.