• Anonym (Hejhopp)

Stockholm bostadsförmedling

Vi står på plats ett på En lgh i stockholm, kravet är en årsinkomst på 575.000:- , jag har hela året 2025 samt året innan varit mammaledig, dvs låg inkomst. Därav uppfyller vi inte kravet då min mans årsinkomst är på 450.000:-

jag driver eget bolag, de kräver såklart massa intyg, där de kommer se att jag inte tagit ut lön, men bolaget har kunnat rulla ändå. 

nu har jag 3 lönespecar från bolaget dec-feb på lön ca 20.000 brutto, även ett intyg från revisorn som intygar att min kommsnde Årsinkomst kommer att landa på 200.000 baserat på bolagets förutsättningar. (Alltså att jag nu inte löngre är mammaledig). 

även en ny anställning på 50% som påbörjas i mars strax innan inflytt som ger mig en bruttoinkomst (fastanstöllning) på 14.100:- 

tror ni vi har en chans? Trots att siffrorna i bolaget inte är superbra pga ja ej jobbat mycket alls under mammaledigheten? Vi är väldigt oroliga här hemma då tanken är att flytta från nuvarande stad hem igen till storstaden. :/ 

• Svar på tråden Stockholm bostadsförmedling
  • Ezmeraldah

Vilken hyresvärd är det? Privat eller kommunal? Det är ju hyresvärden och inte bostadsförmedlingen som ska godkänna er i slutändan. 

Svar på tråden Stockholm bostadsförmedling