• Anonym (V)

Tvättmaskinen rymmer

Fastighetsskötaren var här och lagade tvättmaskinen. När jag kom hem så såg jag att han ställt den för långt ut, inte där den stod ursprungligen.
    Nu några veckor senare har maskinen flyttat sig under centrifugeringarna och står nu men ena kanten precis mot väggen. 

Behöver jag be dem komma tillbaka och ställa tillbaka den? Tänker finns det risk att den skadar väggen när den vibrerar emot? 

Ska flytta om 2 veckor men vill inte behöva oroa mig att väggen ska skadas 

• Svar på tråden Tvättmaskinen rymmer
  • Anonym (Fredag)

Ja det är Fredag idag! 

• Anonym (Nim)

Du kan väl putta tillbaka den dit du vill ha den själv? Det behöver man väl inte en fastighetsskötares hjälp till?  

• Anonym (V)
    Anonym (Nim) skrev 2026-01-30 18:52:28 följande:

Du kan väl putta tillbaka den dit du vill ha den själv? Det behöver man väl inte en fastighetsskötares hjälp till?  

Den vägen typ 80kg. Den går inte att putta
  • Anonym (tjukken)
    Anonym (V) skrev 2026-01-30 19:13:16 följande:
    Den vägen typ 80kg. Den går inte att putta
    Ööh jo?
    Annars är det ingen större mening att be någon annan göra det omöjliga. Både tvättmaskiner och saker som väger 80 kg (samt om dessa sammanfaller till en tvättmaskin som väger 80 kg) går utmärkt att flytta på, på olika sätt. Bl a att putta.
  • Anonym (Lätt)
    Anonym (tjukken) skrev 2026-01-30 19:23:37 följande:
    Ööh jo?
    Annars är det ingen större mening att be någon annan göra det omöjliga. Både tvättmaskiner och saker som väger 80 kg (samt om dessa sammanfaller till en tvättmaskin som väger 80 kg) går utmärkt att flytta på, på olika sätt. Bl a att putta.
    Exakt, det är gjort på så kort tid så kan man lägga tankarna på annat!
  • Anonym (a)

Stabilt när folk gissar på vad någon kan eller får använda sin kropp till. 

• Anonym (Hanna)

Ja, det ser ut som att kaklet är i fara.

Behöver du tvätta i helgen, och inte själv klarar av att flytta maskinen, så tryck ner ett par ihopvikta handdukar eller liknande mellan maskinen och väggen. Men bäst är nog om du inte tvättar alls förrän maskinen står där den ska.

• Anonym (Ninni)

Om tvättmaskinen flyttar på sig under centrifugering brukar det bero på att de står ojämnt och höjden på fötterna behöver justeras. Lägg en glaskula ovanpå maskinen och se om den rullar iväg åt nåt håll. Gör den det står maskinen snett och de bör komma tillbaka och räta upp den. 

• Trent
    Anonym (a) skrev 2026-01-30 19:49:47 följande:

Stabilt när folk gissar på vad någon kan eller får använda sin kropp till. 

Hen skrev "Den går inte att putta", inte "Jag kan inte putta den" eller "jag får inte putta den". Ingen har gissat mer än du.
  • Anonym (Ninni)
    Anonym (Nim) skrev 2026-01-30 18:52:28 följande:

Du vet ingenting om TS hälsa. En sån här kommentar framställer bara dig själv som korkad, förstår du inte det? 
Svar på tråden Tvättmaskinen rymmer