• Anonym (Doing the omoralisk schlagerfestival)

Hur kan ingen våga prata om den sjuka ökningen av omoralisk musik som växer fram?

Som kristen blir man ständigt utsatt för omoralisk musik som glorifierar dåliga livsstillar inklusive personer som normaliserar personer som gladeligen sprider STD:s till följd av att personer idkar samlag med tiotals personer. Vi ser även artister som sprider absurt sjuka budskap om uppmuntran till sexuella akter med olämpliga personer (ex gynekologer) från kända svenska artister. 

Är den svenska moralen död? Jag är givetvis inte fri från synder men Jesus dog för våra synder. Han dog inte för att denna musik fylld med synder skulle bli normaliserad. 

• Svar på tråden Hur kan ingen våga prata om den sjuka ökningen av omoralisk musik som växer fram?
  • Mayjel

Om du varit seriös med denna tråd så hade jag hållit med dig i det mesta, minus gudstron.

Mayjel skrev 2026-01-31 01:05:45 följande:

Om du varit seriös med denna tråd så hade jag hållit med dig i det mesta, minus gudstron.

Jag är seriös
  • Mayjel
    Anonym (Doing the omoralisk schlagerfestival) skrev 2026-01-31 01:06:30 följande:
    Jag är seriös
    Sorry men det tror jag inte på. Varför skulle en religiös person gå in på denna sida mitt i natten? Och med det nicket? Den sorten har redan bett sin nattbön och nanar vid det här laget. 

Är det du?
    Mayjel skrev 2026-01-31 01:11:13 följande:
    Sorry men det tror jag inte på. Varför skulle en religiös person gå in på denna sida mitt i natten? Och med det nicket? Den sorten har redan bett sin nattbön och nanar vid det här laget. 

Är det du?

Jag hade redan denna text planerad till tidigare. Nicket är satir riktat mot just de som är de-facto omoraliska och sprider sådana tankar till befolkningen. 

+så sprider du fördomar om oss kristna. Alla är inte likadana. Alla kristna är inte likadana. 

• Anonym (90-talet)

Äh, dagens texter är som regel tam jämfört med musiken på 90-talet och början av 00-talet. 

• Mayjel
    Anonym (Doing the omoralisk schlagerfestival) skrev 2026-01-31 01:18:43 följande:

Jag hade redan denna text planerad till tidigare. Nicket är satir riktat mot just de som är de-facto omoraliska och sprider sådana tankar till befolkningen. 

+så sprider du fördomar om oss kristna. Alla är inte likadana. Alla kristna är inte likadana. 

Gör jag inte alls. Det är inget konstigt att be nattbön som kristen, inte bland konservativt kristna iallafall. De flesta följer en specifik mall jo, även om undantag alltid finns.

Whatever. Vi kommer inte mycket längre ändå. 
    Mayjel skrev 2026-01-31 01:22:46 följande:
    Gör jag inte alls. Det är inget konstigt att be nattbön som kristen, inte bland konservativt kristna iallafall. De flesta följer en specifik mall jo, även om undantag alltid finns.

Whatever. Vi kommer inte mycket längre ändå. 

Jag ber ofta men skiljer sig från dag till dag. Alla kristna är inte likadana som du antydde. 

Men jag går inte i SvK eller annan kyrka för ingen i mitt närområde följer ens den riktiga lutherska läran utan fokuserar mer på politik. Ex inom frikyrkan fokuserar Joel Halldorf mer på att försvara Socialdemokraterna än riktig kristendom. 

• Anonym (-)

Bättre att tända ett aldrig så litet ljus än att banna mörkret

• EnAnonumius
    Mayjel skrev 2026-01-31 01:05:45 följande:

Är det du?
    Dina kommentarer säger mer om dig än TS.
    Det säger att du inte kan acceptera att det finns kristna som inte följer din outtalade mal om hur en kristen person bör vara.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Doing the omoralisk schlagerfestival) skrev 2026-01-31 00:56:16 följande:
    Hur kan ingen våga prata om den sjuka ökningen av omoralisk musik som växer fram?

Som kristen blir man ständigt utsatt för omoralisk musik som glorifierar dåliga livsstillar inklusive personer som normaliserar personer som gladeligen sprider STD:s till följd av att personer idkar samlag med tiotals personer. Vi ser även artister som sprider absurt sjuka budskap om uppmuntran till sexuella akter med olämpliga personer (ex gynekologer) från kända svenska artister. 

Är den svenska moralen död? Jag är givetvis inte fri från synder men Jesus dog för våra synder. Han dog inte för att denna musik fylld med synder skulle bli normaliserad. 

Nej den svenska moralen är inte död. Den svenska moralen följer bara inte den kristna moralen längre. 

Sedan så glorifierar man inte alls någon spridning STD, då många svenskar faktiskt försöker påtala om att använda kondom.  
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Mayjel
    EnAnonumius skrev 2026-01-31 04:24:50 följande:

Är det du?
    Dina kommentarer säger mer om dig än TS.
    Det säger att du inte kan acceptera att det finns kristna som inte följer din outtalade mal om hur en kristen person bör vara.
    Nej, det enda det säger om mig är att jag har en realistisk syn på dem. Och det handlar naturligtvis inte om nån malla som jag skulle ha skapat, dumheter.
  • Anonym (Svunnentid)

Ditt inlägg låter som ett eko från en svunnen tid. Min mormor var sådär strängt religiös/ kristen och när mamma var ung fick hon höra att den musik hon och andra unga lyssnade på var "syndig" och varken hon eller hennes syskon fick gå ut och festa och dansa, för det var såklart också "syndigt". Det var ändå så "sent" som i slutet av 60- början av 70-talet när avkristningen pågick som mest och de flesta av min mammas klasskompisars föräldrar tyckte att hennes mamma var väldigt gammeldags.

Det är just det att sådana strängt dognatiskt kristna som du tabubelägger sex och nakenhet/ lättklätt som gör att ni dras med hämningar som går emot naturen. Sex är en av människans starkaste drivkrafter, om inte den starkaste, och jag tror inte att en god Gud skulle önska att människor levde så puritanskt att det var till skada för dem, så sett att människan inte skulle få njuta av det som är skönt och gott./ vackert.

Fjäril kär skrev 2026-01-31 11:27:31 följande:

Det råder religionsfrihet i landet vilket även betyder frihet FRÅN religion 

Läs inlägget igen. Den personliga åsikten skrevs enbart. Detta är främst kritik mot den samtida musiken. 

Det är inte Bach, Mozart eller Strauss direkt i kvalitet
  • Fjäril kär
    Anonym (Doing the omoralisk schlagerfestival) skrev 2026-01-31 11:44:21 följande:
    Läs inlägget igen. Den personliga åsikten skrevs enbart. Detta är främst kritik mot den samtida musiken. 

Det är inte Bach, Mozart eller Strauss direkt i kvalitet
    Och du får läsa igen vad jag skrev . Fakta. Vår grundlag. Frihet. 
  • Fjäril kär

Rekommenderar för övrigt att läsa den mest erotiska litteratur som finns..nämligen Bibeln och i synnerhet Höga visan . Ren porr.  Och som det skrivits hundratals sångtexter om. Redan på bibelns tid..  

• Anonym (TKU)
    Fjäril kär skrev 2026-01-31 12:02:33 följande:
    Och du får läsa igen vad jag skrev . Fakta. Vår grundlag. Frihet. 
    Tur som fan att vi har denna fantastiska lag!
  • Anonym (TKU)

TS: har du lyssnat på The Kristet Utseende?

Svar på tråden Hur kan ingen våga prata om den sjuka ökningen av omoralisk musik som växer fram?