Anonym (zzz) skrev 2026-02-01 09:27:36 följande:
En man som blir irriterad redan eran första natt tillsammans och som sätter sig själv i första rummet har i princip visat vad han går för och det kommer troligen inte bli bättre. Han borde förstås värna om dig och hjälpa dig med en lösning på snarkproblemet istället för att oja sig som ett barn och gnälla över att - ni måste ju kunna sova ihop... Noll förståelse för dina snarkningar, tänk framåt när nästa prövning kommer, han har redan visat hur han hanterar sådana saker - släpp bebisen och hitta någon vuxen.
Säger detsamma!
Sover med min sambo varje natt och han snarkar som ett godståg, speciellt efter några öl. Snarkar rätt kraftigt i veckorna också.
Nämnde aldrig det i negativa ordalag eller pratade om att vi kanske inte skulle kunna sova tillsammans när vi precis lärt känna varandra. Ville inte såra honom.
Däremot pratade jag om sömnapné och risker med snarkning när vi kände varandra lite bättre. Han köpte öronproppar till mig och tyckte att snarkningen var pinsam. Lugnade honom genom att påtala hur vanligt det är.
Nu när vi varit tillsammans ett tag så går jag till soffan och sover om det blir outhärdligt, vilket inte så ofta beror på snarkningen utan mer att jag gillar lite mer space. Om snarkningen är väldigt högljudd så först provar jag att väcka honom så att han kan lägga sig på sidan och det ger nästan alltid mildare snarkning. I kombination med öronproppar funkar det oftast bra för mig gällande ljudnivån iallafall.
Men att i tidigt stadie prata om oro för att det inte går att sova ihop? Som att snarkning vore en dealbreaker. Tur att han inte dejtar andra män då som ofta snarkar!
Måste man sova ihop ens? Man sover ju då och är omedveten om allt runtomkring.
Räcker med att somna tillsammans. Själva sömnen får man göra som det känns bäst och får en att sova bra.
Oavsett om han snarkar eller inte så tycker jag att det är skönt att gosa och ligga tätt innan man somnar men sen sova på varsitt håll, egentligen varför ska man ens ligga supernära och störa varandra i sömnen?