Anonym (Mauritz) skrev 2026-02-02 17:37:56 följande:
Ja, snart en verklighet om Tidö sitter i 4 år till. Dom vill ju att folk ska belåna sig, köpa bostadsrätter och villor. Privatisering av vården nästa. Att folk ska behöva betala för sin vård genom försäkringarna. Oftast är dessa väldigt dyra och något enbart höginkomsttagare/rika har råd med.
Tänk Breaking Bad, och Walter White. Han hade inte råd med sjukförsäkring och tvingades ut ur ambulansen. Jdn hade cancer och tvingades finansiera sin vård med att bli kriminell och tillverka och sälja droger. En faktiskt verklig sak i USA redan då för ca 10-15 år sedan i USA.
Snart i Sverige, 2027. Jag vill då inte ja vård baserat på hur tjock ens plånbok är. Så mycket förslag med Tidö och framförallt från SD, är direkt kopierat från USA. Skrämmande.
Nu var inte det här en tråd om politik men jag skulle aldrig rösta på s/v/mp pga den enkla anledningen att min mamma blev fängslad och torterad av V i sitt hemland och fick sedan fly till Sverige.
dessutom är jag ensam med 3 barn (varannan vecka)och har en ganska bra lön men bor i Sthlm där det t dyrt att bo. Jag skulle förlora på att rösta på de rödgröna.
läste på FB något om att S vill sänka gränsen för statlig inkomstskatt till 39 000 kr. Jag antar att det är dessa miljonärer som de pratar om. Och jag som är ensam är har inte råd att rösta på de rödgröna. Dock har jag varit för lat för att ta reda på om detta stämmer Så detta är obekräftade uppgifter.
dessutom är det lögn det du säger. var försiktig när du sprider lögner för vidsa tror på allt som sägs utan att ta reda på fakta. Du får gärna hänvisa till en trovärdig källa typ partiprogram.