Föräldraledig , äldre barn hemma mycket från förskolan
Jag är föräldraledig med dottern som snart är 1 och storebror är snart 4. Han var ledig från förskola över julen , sen var det snökaos och väldigt kallt där vi bor och då fick han vara hemma, några dagar extra när vädret var bättre också. Sen har barnen varit sjuka (först svinkoppor sen förkylning) och jag hade tänkt att han skulle tillbaks till förskolan nästa vecka. Men då har farmor tagit ledigt från jobbet och ville gärna passa på att vara med honom.
Nu är det alltså 1,5 månad som han har varit hemma , sen blir det kanske någon vecka till om han inte går dit någon dag här veckan som kommer.
Tänkte fråga om någon vet, kanske någon som jobbar på förskola. Har personalen något emot att man har äldre barn hemma mycket när man är föräldraledig? Tycker de att det är bra? Eller att han missar för mycket och man tar upp en plats i onödan? Blir de oroliga att något inte är som det ska?
När mitt äldre barn (skolålder nu) gick i förskolan fick hon vara hemma en hel del när jag var föräldraledig med sonen, då sa personalen att det bara var bra att jag passade på att vara hemma med henne. Men vet inte om det är olika.