• Anonym (Undrar)

Dejtar kurder och Iranier Svenskar?

Är det något som händer år 2026?

• Svar på tråden Dejtar kurder och Iranier Svenskar?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (M) skrev 2026-02-01 11:24:49 följande:
    Anonym (Anonym) skrev 2026-01-31 21:44:45 följande:
    Jag vill helst vara tillsammans med en oskuld. Så skulle aldrig valt en svensk tjej att vara tillsammans med, de är kända för att ligga runt. 

Men vad bra att regimen kanske faller nu så att du kan flytta tillbaka. Fast det vill du antagligen inte för innerst inne vet du att dessa enligt dig jobbiga, omoraliska svenskar har byggt upp ett land som mängder av folk från Iran invandrar till och vill stanna kvar i med alla medel. 

Mindervärdeskomplexet lyser igenom dina inlägg. 

Bra att du håller dig borta från svenskor dock. Jag skulle aldrig i livet dejta en man från Mellanöstern så win-win. 

Du ska nog ligga lågt med sådana kommentarer irl dock för jag tror att du och många med dig inte fattar hur in i helvete trötta svenskar är på invandrare med attitydproblem. 

Svenskar blir inte aggressiva och skrikiga när de blir förbannade, vilket du kanske är van vid, utan det är ett iskallt raseri som kommer att vissa sig successivt i reformer och lagstiftning. 

Vad har det med regimen i iran att göra att jag inte dejtar svenska tjejer?

Jag vill dessutom inte ens vara i sverige så du behöver inte oroa dig över att jag är kvar i sverige för jag lär inte vara i sverige länge till.
  • Anonym (M)
    Anonym (Anonym) skrev 2026-02-01 14:00:11 följande:
    Vad har det med regimen i iran att göra att jag inte dejtar svenska tjejer?

Jag vill dessutom inte ens vara i sverige så du behöver inte oroa dig över att jag är kvar i sverige för jag lär inte vara i sverige länge till.
    Toppen, hej då!
  • Anonym (M)
    Anonym (Undrar) skrev 2026-02-01 13:18:15 följande:
    Såpass är det väninnor från skolåren?
    Nej, kollegor från tidigare jobb. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (M) skrev 2026-02-01 14:01:43 följande:
    Toppen, hej då!
    Det finns mycket bättre länder att vara på och mycket bättre tjejer att vara tillsammans med.

Så jag varken dejtar svenska tjejer eller kommer att ens bo här.

Du kan bo i Sverige och tycka det är hur bra som helst samtidigt som du går miste om livet. För sverige är varken bra eller har bra brudar. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Anonym) skrev 2026-02-01 14:16:33 följande:
    Det finns mycket bättre länder att vara på och mycket bättre tjejer att vara tillsammans med.

Så jag varken dejtar svenska tjejer eller kommer att ens bo här.

Du kan bo i Sverige och tycka det är hur bra som helst samtidigt som du går miste om livet. För sverige är varken bra eller har bra brudar. 

Det är bara personer med mindervärdeskomplex som behöver förklara sina beslut när de samtidigt hävdar att de inte bryr sig. 

Sverige är en toppnation inom vetenskap, kultur och idrott trots en mycket liten befolkning. Du vet det men i stället för att dra med lite värdighet försöker du komma med angrepp baserat på din medeltida moral för det är det enda du har. 

Hej då nu! 

• Anonym (jo)
    EnAnonumius skrev 2026-02-01 07:24:55 följande:
    Jag är svenska själv aldrig dejtat någon från Mellanöstern, dock så har jag där jag bor sett några par där  han/hon är från Iran och den andre är svensk. 
    Anonym (Undrar) skrev 2026-01-31 21:50:41 följande:
    Hur träffade du henne 
    Vad framgår det att Anonym(Jo) är en man? Anonym(Jo) kan lika gärna vara en hon, som är gift med en svensk. 

Nej, jag är en han.
  • Anonym (112)
    Jag vill helst vara tillsammans med en oskuld. Så skulle aldrig valt en svensk tjej att vara tillsammans med, de är kända för att ligga runt. 
    Herregud! Tur att de flesta iranier är mer moderna än dig.
    Jag undrar alltid när jag möter de få iranier som lever efter gamla principer eller är religiösa och bor i Sverige. Ni flydde religiöst förtryck!?
    Tror du att det slank igenom några som inte alls mådde dåligt av för mycket religion utan tvärtom gillar lite förtryck och upprätthåller det här?
    Ibland undrar man.

För övrigt har jag bara gott att säga om de iranier jag träffat. Men de har inte levt efter omoderna föreställningar. 
  • Anonym (112)
    Var du oskuld själv när du gifte dig? Alternativt är oskuld fortfarande. Eller hycklar du bara?
  • Anonym (M)

Du har ju några kända exempel som kulturministern Parisa Liljestrand, ursprungligen från Iran, och gift med Jens Liljestrad samt Gulan Avci, som är av kurdiskt ursprung, och gift med Fredrik Malm. 

Nooshi Dadgostar (iranskt ursprung), har en svensk sambo som hon har barn med. 

• Anonym (J)
    Anonym (112) skrev 2026-02-01 15:32:47 följande:
    Var du oskuld själv när du gifte dig? Alternativt är oskuld fortfarande. Eller hycklar du bara?
    Han är oskuld och varför är inte svårt att förstå.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Undrar)

Verkar vara en del trots allt 

• Anonym (Lee)

Iranier är ofta trevliga och tänkande. Jag vet många som dejtar och gift sig med svenskar. Själv är jag svensk och har bara dejtat européer, men det är inget medvetet val. Skulle inte välja bort någon pga etnisk bakgrund, däremot åsikter och empatisk förmåga) sedan kanske man har undermedvetna fördomar eller preferenser som minskar chanserna att man blir tillsammans, ska såklart inte säga jag är helt perfekt och fördomsfri).

• Anonym (Ja)

Ja visst finns det förstår inte varför personer tror att det är ovanligt 

Svar på tråden Dejtar kurder och Iranier Svenskar?