• linaaaag

Ving avbeställningsskydd

Hej. 

Jag och min familj bestående av man och vår treåriga dotter skulle åkt till Teneriffa i söndags. Bilen packad och allt var klart. 

2 timmar innan vi skulle åka till flygplatsen så börjar dottern kräka. 
    Hon har fått kräksjukan. 
    Besvikna och ledsna över att det inte blir någon resa men tänkte att vi som tur var har avbeställningsskydd. 

Jag ringer direkt till Ving och förklarar vår situation. Kvinnan i telefonen säger att vi givetvis inte ska åka med ett sjukt barn och att vi kommer få våra pengar tillbaka inom 3-5 bankdagar. Jag frågar om det är något mer jag behöver göra och då svarar hon att det är det inte. Jag har gjort allt rätt som ringt dit. 

Veckan som följde har vi alla varit drabbade av kräksjukan. 

Nu kommer Ving och säger att vi hade behövt ett läkarintyg på att vi inte kunde resa. Har vi inte det så får vi inte tillbaka våra pengar. 
    Helt sjukt, jag frågade ju! 

Jag förstår att jag har som ansvar att läsa avtal men det gjorde jag inte där mitt i natten i all panik och litade på kvinnan från Ving. 

Vad kan jag göra? 

Finns samtalen från Ving inspelade? 

• Svar på tråden Ving avbeställningsskydd
  • Anonym (M)

Fast det borde ni väl förstå själva? Annars kan ju vem helst säga att de blivit sjuka och få pengarna tillbaka. 

• linaaaag

För kännedom så hade ving lyssnat igenom samtalet och erkänner att de sagt att jag inte behöver göra mer. De har alltså sagt fel information till mig. därav får jag alla pengar tillbaka . Så himla tur att samtalen spelas in. 

Svar på tråden Ving avbeställningsskydd