• Silkworm

Tips inför dejt i Uppsala

Två trötta småbarnsföräldrar ska ut på dejtkväll kommande lördag i Uppsala och behöver lite tips! Vet ni någon mysig restaurang? Någon cocktailbar för fördrink? Var fortsätter kvällen efter middagen? Hur brukar era dejtkvällar se ut? 🥰 

Kärlek!  🧡

• Svar på tråden Tips inför dejt i Uppsala
  • Anonym (My)

Jag skulle börja med att boka in oss på ett quiz på Kappabar kl 18 och dricka några av deras supergoda drinkar. Middag efter skulle jag boka på La Comidå eller Iberico. 

Ett tips är att kika på ttraveli på tiktok som visar upp och betygsätter resturanger i Uppsala. 

• Silkworm
    Anonym (My) skrev 2026-02-02 14:18:48 följande:

Jag skulle börja med att boka in oss på ett quiz på Kappabar kl 18 och dricka några av deras supergoda drinkar. Middag efter skulle jag boka på La Comidå eller Iberico. 

Ett tips är att kika på ttraveli på tiktok som visar upp och betygsätter resturanger i Uppsala. 

Toppentips! Tack!! Quiz är ju alltid kul! Iber ser riktigt mysigt ut utifrån. Nu har jag lite inspiration inför lördag 😊
  • Anonym (018forever)

En drink i skybaren på Miss Voon och beundra Uppsala-siluetten, i solnedgången , eller Uppsala by night blir det kanske så här års när solen går ner lite tidigare. Men det rekommenderas varmt som inledning! 
    Att avsluta kvällen med en gin&tonic på Domcraft är inte fel heller. 
    Eller en omgång biljard eller shuffleboard på Interpool om man vill varva stillasittande med något mer aktivt. 
    Brukar vara en del folk på lördagar så man kan behöva vänta en stund innan ett bord blir ledigt om man inte har bokat. 

• Silkworm
    Anonym (018forever) skrev 2026-02-03 08:51:01 följande:

En drink i skybaren på Miss Voon och beundra Uppsala-siluetten, i solnedgången , eller Uppsala by night blir det kanske så här års när solen går ner lite tidigare. Men det rekommenderas varmt som inledning! 
    Att avsluta kvällen med en gin&tonic på Domcraft är inte fel heller. 
    Eller en omgång biljard eller shuffleboard på Interpool om man vill varva stillasittande med något mer aktivt. 
    Brukar vara en del folk på lördagar så man kan behöva vänta en stund innan ett bord blir ledigt om man inte har bokat. 

Tack snälla för tips! Miss voon verkar ju riktigt häftigt! Bra tips!! 
Svar på tråden Tips inför dejt i Uppsala