• Anonym (Liggalågt)

Jag börjar lessna på vårt sex....

Asså jag o min sambo har alltid haft jättebra sex, allt mellan 30 minuter till 3 timmar på bra dagar, det va för 6 år sedan, nu har vi varit gifta ett tag, fått barn o min man har gått upp ca 10 kilo snabbt nu under hösten o fått sämre hölsa överlag, (inte mycket vikt egentligen i min mening så sätt på en lång kille som förut va nästan anorektisk XS men som nu under åren blev en hälsosam M men närmar sig en ohälsosam L.., allt har satt sig på magen o han blir inte av med det o stör sig på det o tjatar om det) Hans kondition verkar ha påverkats mycke för han orkar knappt hålla igång sexet i 30 minuter. Han flåsar o håller på o dör i princip under akten. O mestadel av stunden så får ändå jag sittar o runka av han eller rida han, han gör knappt nåt för han orkar inte, får kramp eller liknande. Igår va jag nära på att komma, men då slutar han, har kommit 2 gånger under vår tid tilsammans o känner mig less på att jag inte får nån njutning, nu när jag äntligen börjat kunna slappna av just för att kunna komma(har inte kunnat slappna av förut). Sexet går liksom neråt, o det har varit en stor grejj mellan oss, han vill fortfarande ha det men jag känner att det är tråkigt att behöva ligga under han i 5 minuter, bli torr medans han runkar för att han sen ska stoppa in den o komma, inte det skönaste. Han vägrar gå till läkare för att få hjälp o varje gång jag tar upp sånt här så blir det bråk, fattar väl att "mans egot" blir sårat men ändå...är väl bättre att göra någonting åt det då eller? Han köpte gymkort, vart sjuk i nån veckao slutade gå dit,köpte springskor o sprang några gånger. Visst han går ca 7000 steg på jobbet men jobbar 3 dagar i veckan, restwn av dagarna sitter han bara,(leker med barnen, hjälper hemma o sånt såklart), men inget aktivt, jag går ut o går promenader med barnvagn o försöker få med han, han kan göra det nån gång. Men hans hälsa har blivit skit o han är bara i 30 års åldern, jag 9 år yngre, sexet har blivit skit o jag känner mig less. Men känner mig elak som tycker såhär men vad ska jag göra? Försökte peppa han när han började gymma, visade mer intresse osv men nej...han slutade, pengarna gick i sjön för det....vill ha tillbaka min hälsosamma, glada man o det bra sexet o umgänget. En pappa som inte behöver gråta för att han inte orkar leka med barnen. Är jag elak? Jag säger knappt någonting till han om mina tankar, så måste ventilera, för kan ju inte göra det med honom.
    Inga elaka kommentarer om vad jag skriver tack, jag är också människa. Missförstå mig inte, jag älskar min man och vill hans bästa men är svårt när han bara kämpar emot eller skiter i allt. Och vet att sexdelen är jobbig för han med men han nöjer sig oftast med att han får komma, annars blir han förbannad, vilket också sabbar moodet. Rörigt inlägg men hoppas ni förstår...

• Svar på tråden Jag börjar lessna på vårt sex....
  • Anonym (Don Johan)
    Anonym (Liggalågt) skrev 2026-02-02 15:40:08 följande:
    Man märker att du inte läst någonting. Jag är ju den som får kämpa varje gång för att få han o komma. Runka, rida osv, han kanske gör nåt i 5 minuter på mig, sen när han känner sig klar sätter han sig upp o runkar, jag torkar ut där nere o ligger o väntar i några minuter under(jag hatar att onanera själv för känner ingenting) sen stoppar han in den när han ska komma, jag har hunnit bli torr o så gör det jävligt ont i nån dag.
    Så varför ska jag göra mer? Jag gör ju redan allt i princip o så får inte ens jag komma bara för att han inte orkar göra något...
    Okej, jag förstår. Låter som ett väldigt trist beteende från hans sida. Om man har ett gemensamt problem i förhållandet så måste man försöka lösa det gemensamt. 
  • AndyNyfiken

Ju äldre man blir så är de svårare o gå ner i vikt..  finns ju mounjaro som är väldigt bra för gå ner i vikt..efter 4 månader så går man ner enkelt 6-10 kg
    Ja dd blir tråkigt när de blir så här när ni har haft sex länge o haft i bra fart sen plötsligt blir de lite slappt o dålig sex..

• Anonym (Ung?)

Började räkna lite
    Han är 30 år du 9 år yngre alltså 21 år
    Nu har vart ihop 6 år du var alltså 15 och han 24. 
    Du behöver lära känna din kropp: du kan ju knappt ha gjort det.
    Du måste göra det du vill för du ska få ut det du vill ha. Inte vad han vill.
    Börja utforska din kropp  

• Anonym (jösses)

30 minuter till 3 timmar?! Jösses. Du får lära dig att komma snabbare. Vi har sex typ 10 min, jag hinner komma 2-3 gg, sen är det hans tur. Sex är liksom inte bättre för att man håller på längre...

Men. jag kan ju ändå tycka att han får ta tag i sitt liv. Men att börja motionera kommer inte hjälpa. Han måste lägga om kosten först och främst.

• Anonym (Där har du ditt problem)
    Anonym (Liggalågt) skrev 2026-02-02 21:46:36 följande:
    Jag vet att han vart deprimerad nu under hösten o mådde inge bra, så jag funderar på om det kan vara det. Liksom kombon av dålig ekonomi, inget sex eller närhet, barn som gör uppror o ilska som gror.
    Där har du ju beskrivit problemen, och det du beskriver är ju väldigt allvarliga problem som leder till svåra följder.
    Dessutom i denna svåra situation väljer du att späda problemen ytterligare genom att du får honom känna hur extremt missnöjd du är med honom.

Det är på ditt ansvar att ta reda på de bakomliggande orsakerna till de problem du beskriver och att ta reda på hur ni ska kunna komma tillrätta med problemen.
    Det är självfallet inte rimligt tro att han som deprimerad, och med flera andra problem, själv ska kunna skaffa sig egen förmåga och styrka att göra något åt de bakomliggande orsakerna.
  • Anonym (Liggalågt)
    Anonym (Ung?) skrev 2026-02-03 16:25:38 följande:

Började räkna lite
    Han är 30 år du 9 år yngre alltså 21 år
    Nu har vart ihop 6 år du var alltså 15 och han 24. 
    Du behöver lära känna din kropp: du kan ju knappt ha gjort det.
    Du måste göra det du vill för du ska få ut det du vill ha. Inte vad han vill.
    Börja utforska din kropp  

Du vet att när man skriver "30 års åldern" så är det allt mellan 30 till 39. Herregud jag ör inte ihop med en pedofil. Vi träffades presis innan när jag skulle fylla 20.  Jag fyller 27
  • Anonym (Liggalågt)
    Anonym (Där har du ditt problem) skrev 2026-02-03 21:06:09 följande:
    Där har du ju beskrivit problemen, och det du beskriver är ju väldigt allvarliga problem som leder till svåra följder.
    Dessutom i denna svåra situation väljer du att späda problemen ytterligare genom att du får honom känna hur extremt missnöjd du är med honom.

Det är på ditt ansvar att ta reda på de bakomliggande orsakerna till de problem du beskriver och att ta reda på hur ni ska kunna komma tillrätta med problemen.
    Det är självfallet inte rimligt tro att han som deprimerad, och med flera andra problem, själv ska kunna skaffa sig egen förmåga och styrka att göra något åt de bakomliggande orsakerna.
    Inget av det jag är "missnöjd" med säger jag till honom. Jag jåller allt sånt för mig själv just för att inte göra någonting värre. Enda gången jag säger nåt är när han typ tvingar lig att berätta "vad som är fel"
  • Anonym (Liggalågt)
    Anonym (jösses) skrev 2026-02-03 17:30:32 följande:

30 minuter till 3 timmar?! Jösses. Du får lära dig att komma snabbare. Vi har sex typ 10 min, jag hinner komma 2-3 gg, sen är det hans tur. Sex är liksom inte bättre för att man håller på längre...

Men. jag kan ju ändå tycka att han får ta tag i sitt liv. Men att börja motionera kommer inte hjälpa. Han måste lägga om kosten först och främst.

Gud vad tråkigt att bara ha sex 10 minuter, kan han inte hålla sig längre? Hade jag legat i så kort tid hade jag inte legat med snubben igen. Man ligger ju inte bara för att komma, utan för närhet, mys o kontakt. Men såklart man vill komma också men inte SÅ fort. 

Är svårt att lägga om kosten när man knappt äter nåt, han äter middag, sen kanske han äter en mugg med chips på kvällen, ett halvt glas cola o sen 5 koppar kaffe om dagen. 
  • Anonym (Kk)

Det handlar ju inte bara att komma?
    Bara att ligga o ta på varandra,känna närhet?
    Smeka varandra, blir det sex efter det så blir det.. annars blir det nästa gång.

• Anonym (Liggalågt)
    Anonym (Kk) skrev 2026-02-04 21:00:42 följande:

Det handlar ju inte bara att komma?
    Bara att ligga o ta på varandra,känna närhet?
    Smeka varandra, blir det sex efter det så blir det.. annars blir det nästa gång.

Nu var det ju att jag aldrig får komma men han får o "ska" varje gång vi har sex, annars blir han förbannad o skriker o slår i saker för att han inte kan. Ok jag kan aldrig i princip? För att han inte orkar o jag hatar att onanera/använda sexleksaker för blir torr o tycker det är avtändande. Jag älsakralängre förspel o mys o sånt, men det får jag fan inte heller. Utan pang på sen slut. Va bättre förut för då myste vi, hade sex under längre tid med mer tafsande o sånt, då blev jag inte torr.
  • Anonym (Ung?)
    Anonym (Liggalågt) skrev 2026-02-04 20:27:43 följande:
    Du vet att när man skriver "30 års åldern" så är det allt mellan 30 till 39. Herregud jag ör inte ihop med en pedofil. Vi träffades presis innan när jag skulle fylla 20.  Jag fyller 27
    Ahh sorry jag som inte läste noggrant
    Anonym (Liggalågt) skrev 2026-02-04 20:29:39 följande:
    Inget av det jag är "missnöjd" med säger jag till honom. Jag jåller allt sånt för mig själv just för att inte göra någonting värre. Enda gången jag säger nåt är när han typ tvingar lig att berätta "vad som är fel"
    Ni lever i en nära relation och ni känner varandra, vilket innebär att han känner att du är missnöjd,
    oavsett om du rent verbalt säger det eller inte.

Och i nästa mening medger du ju faktiskt att du säger det till honom (när han som du säger "tvingar" dig berätta...).

Alltså vet han att du är missnöjd
    (missnöjd med honom, och förmodligen också missnöjd med livet och med allt möjligt...)
  • Anonym (jösses)
    Anonym (Liggalågt) skrev 2026-02-04 20:32:31 följande:
    Gud vad tråkigt att bara ha sex 10 minuter, kan han inte hålla sig längre? Hade jag legat i så kort tid hade jag inte legat med snubben igen. Man ligger ju inte bara för att komma, utan för närhet, mys o kontakt. Men såklart man vill komma också men inte SÅ fort. 

Är svårt att lägga om kosten när man knappt äter nåt, han äter middag, sen kanske han äter en mugg med chips på kvällen, ett halvt glas cola o sen 5 koppar kaffe om dagen. 

Det är JAG som inte kan hålla mig längre. Jag kommer ju först, som sagt 2-3 ggr, sen är jag ju liksom trött å nöjd, då vill jag inte fortsätta längre. I det här har jag inte räknat in förspelet, som kan va typ 10 min kanske oxå. Men det brukar mest gå åt till att suga honom först för att han gillar det, jag behöver inte så mycket förspel. Gillar heller inte att bli slickad så för mig är det mer pang på rödbetan efter att ha fått igång honom ordentligt.

Det låter ju hur lätt som helst för honom att lägga om kosten eftersom han äter totalt jäkla fel.

Nu har jag också läst mer vad du skrivit i tråden. Jag tror det är bättre att ni gör slut. Ni passar inte ihop.

Anonym (Liggalågt) skrev 2026-02-04 21:11:49 följande:
    Nu var det ju att jag aldrig får komma men han får o "ska" varje gång vi har sex, annars blir han förbannad o skriker o slår i saker för att han inte kan. Ok jag kan aldrig i princip? För att han inte orkar o jag hatar att onanera/använda sexleksaker för blir torr o tycker det är avtändande. Jag älsakralängre förspel o mys o sånt, men det får jag fan inte heller. Utan pang på sen slut. Va bättre förut för då myste vi, hade sex under längre tid med mer tafsande o sånt, då blev jag inte torr.
    Vad är den bakom liggande orsaken till allt detta som du beskriver?
  • Anonym (Don Johan)
    Känner verkligen för dig, så himla trist.

Du är värd bättre, du som faktiskt engagerar dig i ert samliv.
  • Anonym (Öööh?)
    Och varför tycker du det beteendet är okej då?

Jag hade redan varit långt borta. Fy fan vilken mes.
  • Anonym (Liggalågt)
    Anonym (Öööh?) skrev 2026-02-05 19:24:06 följande:
    Och varför tycker du det beteendet är okej då?

Jag hade redan varit långt borta. Fy fan vilken mes.
    Har jag sagt att jag tycker det är okej? Jag tänker inte överge en snart 7 år gammalt förhållande/äktenskap för att sexet är dåligt men jag kan fortfarande ventilera om det. O för att han ibland får utbrott, är ju inga barn eller så närvarande så varför ska jag lägga överdrivet stor vikt på det. Jag kan också få utbrott ibland, bisst för andra saker som kanske är mer vettiga men ändå.
Svar på tråden Jag börjar lessna på vårt sex....