Karla12 skrev 2026-02-03 14:34:09 följande:
Hej!
Jag skaffade faktiskt själv konto här för jag ville undersöka kliniken vidare här. Jag har utgått en hel del från Q-IVF där de har bra statistik samt det är ett behändigt sätt för mig/oss att resa till.
Jag känner några stycken som varit där varav några av paren haft väldigt ofördelaktiga förutsättningar (<1%) för sig men ändå blivit gravida.
Personligen, tyckte jag verkligen inte att min läkare (Lena) var bra den senaste gången. Vi har tidigare varit på utredningssamtal och nu skulle det vara inför själva processen. Jag fick hålla i hela mötet och det kändes planlöst och oinspirerat. Inte som att det var löpande bandet men lämnade mycket på patienten att ta läst på och ställa frågor. Ännu mer frustrerande med tanke på att vi gör detta privat så vi vill känna att det tas på allvar med tanke på den saftiga prislappen...
Helt ärligt fick jag en väldigt dålig magkänsla av mötet och kände inte jag ville skriva på samtycket över att jag fått reda på all medicinsk information... Framtills vi träffade en väldigt bra barnmorska som berättade mer.
Vi har inte gjort något ännu så jag kan bara utgå ifrån fertilitetsundersökning och detta möte för vi har inga resultat att utgå ifrån.
Jag kan verkligen förstå dig. Vi började med Arthur och hade ett så bra möte med honom, men hade sedan ett par besök med Lena och kände precis som du beskriver: väldigt kallt bemötande och att vi själva behövde ställa alla frågor. Vi upplevde också att hon inte var särskilt försiktig med sitt sätt att uttrycka sig, trots att vi har varit med om mycket trauma.
Däremot tycker jag att barnmorskorna är fantastiska, och Arthur var toppen, så vi valde till slut att gå vidare med dem.