• Anonym (e)

Är det här ett övergrepp

Själv sex var med samtycke och jag ville så det är inte det. Men när jag får orgasm så skyndar sig den andre att typ slå sin hand mot min mun och hålla fast mig jättehårt så jag kommer inte loss. Och jag kan inte säga någonting eller säga ifrån då. De har inte frågat innan och jag har aldrig sagt något minsta lilla om att det är ok att bli fasthållen med en starkt hålld hand över munnen. Och detta har hänt med ett par olika män. Får de göra så här? Känner mig överkörd och ledsen men det är bara en kort stund, sen blir jag släppt. Men ändå kommer verkligen inte loss där och det känns inte ok! Men det är ju ingen våldtäkt iallafall. Och ingen misshandel för jag blir ju inte skadad bara fastlåst. Känns hemskt. Och säg inte nu att jag ska prata om det eller nåt för gjort är gjort. Jag undrar om när de gjorde det, om de fick göra vad det räknas som?  för slags övergrep om det är det

• Svar på tråden Är det här ett övergrepp
  • Anonym (Malin)

Vad är detta för sorts män? Några du har haft ett förhållande med eller bara engångssex?

Ja, det är ett slags övergrepp. 

• Anonym (Paula)

Jag skulle gissa att det rubriceras som ofredande

• Anonym (e)
    Anonym (Malin) skrev 2026-02-03 13:14:42 följande:

Vad är detta för sorts män? Några du har haft ett förhållande med eller bara engångssex?

Ja, det är ett slags övergrepp. 

En var dejtande och en lite mer engångs sex. n en tredje för kanske 10 år sedan, engångs sex. Det tredje höll inte lika hårt
  • Anonym (e)
    Motherinlaw skrev 2026-02-03 19:52:11 följande:

Varför har du inte sagt något? 

Till dem? Jag frågade något smått om det efter de svarade typ att det är för jag skriker. Men jag har inte sagt något om att det känns som ett övergrepp eller diskuterat om det mera. Varför ska jag säga något? Jag kommer inte träffa de igen antar jag. Jag ville bara ha bekräftelse att de gjorde fel och det har jag fått nu så tack ni som har svarat i tråden
  • Meddelande borttaget
  • GrannyGoodness
    Anonym (e) skrev 2026-02-03 13:11:56 följande:
    Är det här ett övergrepp

Själv sex var med samtycke och jag ville så det är inte det. Men när jag får orgasm så skyndar sig den andre att typ slå sin hand mot min mun och hålla fast mig jättehårt så jag kommer inte loss. Och jag kan inte säga någonting eller säga ifrån då. De har inte frågat innan och jag har aldrig sagt något minsta lilla om att det är ok att bli fasthållen med en starkt hålld hand över munnen. Och detta har hänt med ett par olika män. Får de göra så här? Känner mig överkörd och ledsen men det är bara en kort stund, sen blir jag släppt. Men ändå kommer verkligen inte loss där och det känns inte ok! Men det är ju ingen våldtäkt iallafall. Och ingen misshandel för jag blir ju inte skadad bara fastlåst. Känns hemskt. Och säg inte nu att jag ska prata om det eller nåt för gjort är gjort. Jag undrar om när de gjorde det, om de fick göra vad det räknas som?  för slags övergrep om det är det

Om det inte är något ni diskuterat tidigare så är det ett övergrepp.

Lite konstigt att det har hänt med flera olika män. Men det är tydlgt att du behöver kommunisera mer med dina sexpartners i fråga före ni har sex, och då vara tydlig med vad du är ok med och inte.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Är det här ett övergrepp