• Anonym (No soyface plz)

pojkvän sluta med soyface?

Finns det något ok sätt att få en kille att sluta göra soyface typ när han gillar något, blir exalterad , fårvånad, håller min systersson (bäbis( osv?? Asså jag fattar att det är petigt och så men gillar inte den minen och vill inte att min systers barn lär sig att härma det.

• Svar på tråden pojkvän sluta med soyface?
  • Anonym (Que?)

Vad sjutton är soyface??

• Anonym (L)
    Anonym (Que?) skrev 2026-02-03 18:26:16 följande:

Vad sjutton är soyface??

Undrade samma.
    soy face - Wikidata https://share.google/IN3NysfEeNdmlNmFu

Ett ansiktsuttryck. Typ som förvånad men man gör den förvånade minen istället för att leende typ. Det är problematiskt faktiskt. 

• Anonym (Inte bra)

Verkligen problematiskt. Du bör dumpa honom genast. Vem vet var det slutar annars.

• Anonym (P)

Och btw - MAN GÖR SÅ MED SMÅ BARN. 

De tycker det är roligt! 

• Anonym (Per-Erik Persson)

Varför tiger FN?!

Anonym (P) skrev 2026-02-03 23:45:21 följande:

Och btw - MAN GÖR SÅ MED SMÅ BARN. 

De tycker det är roligt! 

Barn härmar. Jag vill inte att min systerson gör soyface :(  

I min pappas generation gör nästan ingen soyface-miner men det är vanligt hos män mellan 20 och 40. Så det är något man lär sig inte medfltt. Kommer bli ännu vanligare i framtiden :( 
  • Anonym (Här var fel)

Detta var det löjligaste jag har sett här på ett år. Skit du i vad folk gör för miner till bebisar, det är normalt att använda annat tonfall och övertydligt minspel till dem om man inte är sociopat och det har vi gjort i generationer.

• Anonym (Haha)

Även din systerson kommer göra den minen och tonläget när han blir vuxen och träffar bebisar. Varför? För att bebisar älskar sånt och skrattar gulligt.

Du är jättetramsig. Till dig ska han såklart inte göra så, men en bebis... jösses.

Anonym (Haha) skrev 2026-02-04 18:40:17 följande:

Även din systerson kommer göra den minen och tonläget när han blir vuxen och träffar bebisar. Varför? För att bebisar älskar sånt och skrattar gulligt.

Du är jättetramsig. Till dig ska han såklart inte göra så, men en bebis... jösses.

Han gör den minen till mig med. Jag köpte tex. en stor box Warhammer-figurer till honom som han älskar när han fyllde år och det var soyface och även hans polare gjorde soyface. Jag borde gett den innan inte på själva festen så delvis mitt fel kanske :(
  • Anonym (G)

Säg bara till honom att det ser lite lustigt ut när han gör så. Det kan inte vara ett så stort problem, om det inte är så att du håller på och kritisernar honom hela tiden. För i fall du gör det, så är det något knepigt med er relation.

Svar på tråden pojkvän sluta med soyface?