• Anonym (Ensamstående)

Ensamstående i en 2a

Hej, jag undrar hur era erfarenheter ser ut med att bo med 1 barn i en 2a? Jag o killen ska flytta isär, möjligtvis göra slut för det känns ganska hopplöst. Men vi ska börja med att flytta isär o vara särbos. Kan man bo i en 2a på 60 kvm med 1 barn? Kan man bo så länge? 

• Svar på tråden Ensamstående i en 2a
  • Anonym (Elsa)

Om barnet har själva rummet och man själv sover i vardagsrummet i en alkov så funkar det ju rätt länge.
    Alternativt att man sover i samma rum.
    Folk bor ju med barn i 1rok så det ska nog gå bra.

• Grässtrå77

Det kommer inte vara några problem alls. Om möjligt kan det ju vara bra att hitta en lägenhet med ett separat kök så har ni större möjligheter till att dela upp er.

Låt barnet få sovrummet och så sover du antingen i vardagsrummet eller i sovrummet beroende på vad ditt barn vill. 

• Kammen320

Låter som att det kan fungera utmärkt. Beror ju på planlösning. Går det att skärma av en del av vardagsrummet så att du kan göra en sänghörna till dig? Barnet får såklart sovrummet.
    Vi bodde länge 4 pers på 69 kvadrat, fungerade alldeles utmärkt. Barnen fick dela rum bara, hade vi inte fått tag i en större lägenhet hade vi såklart flyttat ut i vardagsrummet när barnen behövde egna rum.
    Två pers på 60 kvadrat kan sannolikt fungera tills barnet flyttar hemifrån. 

• Anonym (går)
    Anonym (Ensamstående) skrev 2026-02-04 13:56:52 följande:
    Ensamstående i en 2a

Hej, jag undrar hur era erfarenheter ser ut med att bo med 1 barn i en 2a? Jag o killen ska flytta isär, möjligtvis göra slut för det känns ganska hopplöst. Men vi ska börja med att flytta isär o vara särbos. Kan man bo i en 2a på 60 kvm med 1 barn? Kan man bo så länge? 

Det beror ju lite på hur gammalt barnet är, för ett yngre barn har ju inte alls samma behov av eget utrymme som tex en tonåring har. Sen kanske det inte är för alltid, om några år kanske situationen ser annorlunda ut, barnet är äldre, man har annan ekonomi, träffar en ny partner? 
Svar på tråden Ensamstående i en 2a