• Anonym (Chef i dilemma)

Arbetsmiljöproblem, eller avundsjuka kollegor

Jag jobbar som avdelningschef på ett större företag med ansvar över kundservicen. Ett team bestående av totalt 40 medarbetare var av 4 teamleaders. Mestadels i åldrarna 20-35.

En av team-leaders är en tjej i 30 års åldern. En väldigt glad positiv person som presterar otroligt bra. Hon är dessutom otroligt vältränad, och det är där problemet ligger...

Jag har nu fått klagomål från medarbetare i hennes team som tycker att teamleadern är "för utmanande klädd" och "tar för mycket plats" på kontoret.

Hon går inte mer utmanande klädd än någon annan, men har en stil som gör att "Hon syns".

Hur skall man hantera detta?

• Svar på tråden Arbetsmiljöproblem, eller avundsjuka kollegor
  • Anonym (Z)
    Anonym (Chef i dilemma) skrev 2026-02-04 18:39:48 följande:

Jag jobbar som avdelningschef på ett större företag med ansvar över kundservicen. Ett team bestående av totalt 40 medarbetare var av 4 teamleaders. Mestadels i åldrarna 20-35.

En av team-leaders är en tjej i 30 års åldern. En väldigt glad positiv person som presterar otroligt bra. Hon är dessutom otroligt vältränad, och det är där problemet ligger...

Jag har nu fått klagomål från medarbetare i hennes team som tycker att teamleadern är "för utmanande klädd" och "tar för mycket plats" på kontoret.

Hon går inte mer utmanande klädd än någon annan, men har en stil som gör att "Hon syns".

Vet inte om det är tillämpligt i situationen men en arbetsplats jag var på hade en skriftlig dress code. Skittråkigt och jävligt irriterande men det uppstod i alla fall inte några konflikter om kläder.

Hur är hon klädd då?
  • Anonym (Chef i dilemma)
    Anonym (Z) skrev 2026-02-04 18:47:32 följande:
    Vet inte om det är tillämpligt i situationen men en arbetsplats jag var på hade en skriftlig dress code. Skittråkigt och jävligt irriterande men det uppstod i alla fall inte några konflikter om kläder.

Hur är hon klädd då?