Står inte ut med svärdottern
Har flera barn och kommer bra överens med dom alla och deras respektive. Min yngsta son som jag stått så nära har jag glidit ifrån och tror mycket har med konflikten mellan henne och mig, samt alla hennes konflikter med alla i vår familj. Vi kan kalla henne för Anna. Anna har verkligen haft bråk med alla så känner inte att felet ligger hos mig riktigt. Anna började anförtro sig till min andra svärdotter om mig... vilket den andra svärdottern berättade för mig. Kände mig så oskyldigt anklagad. Anna och min son har två döttrar. Anna upplever att jag hela tiden säger att allt fint från barnen är från min son. Stämmer, men tror dom flesta gör såhär, man ser likheter med sina barn och barnbarn. Anna hade reagerat på att jag sagt " oj vilket vackert ansikte från sin far" samt " oj vackra lockarna är från sin pappa" jag menade inget illa men Anna verkar ha svag självkänsla just kring detta(vilket jag inte visste om) Anna upplever också att jag visar för lite kring barnbarnen då jag aldrig tar bilder eller gillar bilderna på facebook. Jag är dålig på att ta bild men menar inget illa. Annas och svärdotterns relation blev infekterad... och min andra svärdotter blandade in min dotter i detta... skickade screen på deras tjafs. Min dotter skickade alla screen till mig( tror de va allt) väljer att dagen efter åka över till sonen och anna och förklara att dom behöver lösa det här med svärdottern och andra sonen. Anna ska ge sin version men jag avbryter och säger att jag inte vill ta någons sida, och struntar i vem som sagt vad.... de lyckas lösa det någorlunda... utan att prata ut så blickade dom framåt. Vi sågs på jul och födelsedagar. Anna börjar ventilera om svägerskan(min andra svärdotter) till min dotter. Dottern finns som stöd för Anna, och låter Anna hållas. Slutar med att min dotter berättar allt för min andra svärdotter... hon berättar det Anna sagt vidare... för hon står henne närmare än Anna.