• Anonym (xxx)

Tandläkare är masochister och skojare!!!

Tandläkare är masochister och skojare. Dom borrar och borrar hur dom vill dom kör ner sonden i tanden för att kolla hål.Men dom gör ett nytt hål? Dom kan säga att denna tand behöver lagas men i själva verket behövs den inte lagas dom kan borra ut hela tanden och säga det var karies men i själva verket kände dom för att borra.
    Deras tänder är helt perfekta men är man arbetslös då skiter dom i en och borrar hur dom vill.
    Dom tar ut kostnaderna lite hur dom vill finns inge säkerhet att dom gör sitt jobb. Med det man betalar borde man få alla bevis hur dom gör och rätt eller fel.
    Kan tänkas har du finna tänder och ska laga ett hål då är dom snälla för dom är bara så jävla ytliga.
    Men har du sjukdom eller annat som gör dina tänder fula rycker dom ut alla utan få problem.Dom dricker vin i sitt lyx hus samtidig som dom krossar käkarna på folk.Jag går inte till tandläkare även fast jag behöver känns inte okej att gå till tandläkaren. Jag vill ha bättre bevis vad dom gör och hur dom ska göra bättre kvalitet men det för man inte av folktandvården dom kan dra åt helvetet  

• Svar på tråden Tandläkare är masochister och skojare!!!
  • molly50
    Anonym (xxx) skrev 2026-02-06 14:48:14 följande:
    Nej det är inte ett alternativ
    Varför inte?
  • molly50
    Anonym (xxx) skrev 2026-02-06 14:46:55 följande:
    Det gäller tandvårds bidraget dom fuskar hur mycket dom ska göra och tar för mycket betalt av försäkringskassan där med min frustration efter som jag inte kan lita på tandläkaren är det skit det är folktandvården vi pratar om...Flera har rapporterat detta missbruk jag kan inte gå till någon annan. 
    Jag har då aldrig varit med om att det har fuskats varken med tandvårdsbidraget eller lagningar.
    Däremot håller jag med om att det är fruktansvärt dyrt att gå till tandläkaren. 
    Det borde ändras.
  • Anonym (m)
    molly50 skrev 2026-02-07 11:07:17 följande:
    Jag har då aldrig varit med om att det har fuskats varken med tandvårdsbidraget eller lagningar.
    Däremot håller jag med om att det är fruktansvärt dyrt att gå till tandläkaren. 
    Det borde ändras.
    Kanske inte så många skulle vilja jobba som tandläkare då
  • Anonym (Sadister)

Ja, de flesta tandläkare är sadister. Även tänder som sitter bra och hårt kan de vilja dra ut. Sen är det sådan kö till Folktandvården idag att man måste vända sig till privatpraktiserande sådana, som inte är ett dugg bättre eller mer humana.

• Anonym (Moa)
    Anonym (xxx) skrev 2026-02-06 10:24:00 följande:
    jag har en utveckling störning och dom pratar aldrig med mig
    Det är inte okej att de inte pratar med dig. Om du har svårt att förstå så måste de ju förklara extra noga.

De får inte bara köra över dig. Du har rätt att bestämma vad får göra med dina tänder.
  • molly50
    Anonym (m) skrev 2026-02-07 12:20:51 följande:
    Kanske inte så många skulle vilja jobba som tandläkare då
    Jag vet inte om det skulle påverka. Men om det inte vore så dyrt att gå till tandläkaren så skulle kanske fler gå dit.
  • Anonym (m)
    molly50 skrev 2026-02-08 12:03:59 följande:
    Jag vet inte om det skulle påverka. Men om det inte vore så dyrt att gå till tandläkaren så skulle kanske fler gå dit.
    Ja det är möjligt men hur skulle det funka. Antingen måste tandläkarna jobba billigare eller så måste någon annan betala.
  • molly50
    Anonym (m) skrev 2026-02-08 13:15:19 följande:
    Ja det är möjligt men hur skulle det funka. Antingen måste tandläkarna jobba billigare eller så måste någon annan betala.
    Så är det kanske. Men kan det fungera med lägre avgifter i den vanliga vården så varför inte inom tandvården?
  • Anonym (m)
    molly50 skrev 2026-02-08 14:05:27 följande:
    Så är det kanske. Men kan det fungera med lägre avgifter i den vanliga vården så varför inte inom tandvården?
    Jo det väl kan fungera om det finns pengar till det. Att sänka avgifterna fungerar bara om någon annan betalar. Någonstans måste pengarna komma ifrån. 
  • molly50
    Anonym (m) skrev 2026-02-08 14:25:15 följande:
    Jo det väl kan fungera om det finns pengar till det. Att sänka avgifterna fungerar bara om någon annan betalar. Någonstans måste pengarna komma ifrån. 
    Ja,men om det finns pengar till det inom den vanliga vården borde det väl finnas även för tandvården.
    Åtminstone folktandvården som går under regionen.
  • Anonym (m)
    molly50 skrev 2026-02-08 14:34:56 följande:
    Ja,men om det finns pengar till det inom den vanliga vården borde det väl finnas även för tandvården.
    Åtminstone folktandvården som går under regionen.
    Det vet jag inte om det finns, vet du att det finns pengar till både och? Någon gång tar ju pengarna slut.
  • molly50
    Anonym (m) skrev 2026-02-08 14:51:08 följande:
    Det vet jag inte om det finns, vet du att det finns pengar till både och? Någon gång tar ju pengarna slut.
    Nej,det kan jag såklart inte veta. Men jag har svårt att förstå varför det ska vara dyrare att gå till tandläkaren än till vårdcentralen.
    Tänderna är ju också en del av kroppen.
    Och är det dyrt och man inte har råd att gå till tandläkaren så kan man ju få problem med övriga kroppen också.
  • Anonym (xxx)
    molly50 skrev 2026-02-08 16:42:42 följande:
    Nej,det kan jag såklart inte veta. Men jag har svårt att förstå varför det ska vara dyrare att gå till tandläkaren än till vårdcentralen.
    Tänderna är ju också en del av kroppen.
    Och är det dyrt och man inte har råd att gå till tandläkaren så kan man ju få problem med övriga kroppen också.
    Jag tror det är fri prissättning för tandläkare att det kan växla så mycket mellan olika tandläkare?
  • molly50
    Anonym (xxx) skrev 2026-02-08 19:28:34 följande:
    Jag tror det är fri prissättning för tandläkare att det kan växla så mycket mellan olika tandläkare?
    Jag har ingen aning. Men konstigt är det.
  • Anonym (xxx)
    Fjäril kär skrev 2026-02-05 11:30:00 följande:
    En bra tandläkare visar på röntgen vad som behöver göras.  Här syns tydligt vart du har hål nånstans och vad som är karies och om du har trasiga/avbitna tänder . Det är inte svårt att förstå.  

I spegeln du har ovanför dig när du lugger i stolen kan du se vad tandläkaren gör och du kan be honom förklara momenten.  Han kan då också tydligt visa vad han menar. 

Tittar du aldrig dig själv i spegeln när du borstar tänderna?  Hål och lagningar syns ju tydligt?  

Exakt vad är svårt att förstå?   

Japp det det dom aldrig gör får inte titta på röntgenbilderna.
    Japp spegeln är för liten. Jo jag tittar alltid på mina tänder hål syns inte....

Jag tycker dom är fuskare vänta du baraTyst 
  • Anonym (xxx)
    Här bevis

Det finns omfattande rapportering om fusk, bedrägerier och oegentligheter inom den svenska tandvården, vilket årligen beräknas kosta staten hundratals miljoner kronor i felaktiga utbetalningar
    . Myndigheter som Försäkringskassan och IVO (Inspektionen för vård och omsorg) har intensifierat kontrollerna efter att flera kliniker avslöjats med att lura till sig statligt tandvårdsstöd. 

www.mitti.se/nyheter/omfattande-fakturafusk-inom-tandvarden-6.27.105334.1955e42689

Svar på tråden Tandläkare är masochister och skojare!!!