Barnets mamma skickade sina föräldrar för att hämta barnen...
Haft enormt dålig kommunikation med barnens mamma på sistone. Vi är separerade sen 5 år tillbaka, bor i samma stad men har bara kontakt om barnen. Det senaste halvåret har det dock brakat ur, hon kastar anklagelser på mig från ingenstans, har börjat kasta ut hot när hon inte får som hon vill/tycker är bäst för barnen, kan göra en höna av en fjäder. Försöker hålla mig lugn och saklig men går inte alltid när det enda som skrivs är klagomål på klagomål.
Har fått blockera hennes telefonnummer i omgångar för att få lite ro, funderat på att ta hjälp av soc för kommunikationen, osv.
Nu när vi hade överlämning i måndags, då fick hon frispel, hon krävde att barnen skulle lämnas över ett exakt klockslag. Vi hade inte gjort nån överenskommelse alls. Det brukar ske på skolan/förskolan. Dock fick jag ha ena barnet hemma pga förkylning.
En halvtimme senare står då hennes båda föräldrar utanför min dörr och ringer på, börjar rycka i handtaget, sen ställer de sig och ropar och skriker att barnen ska komma ut. Tyckte det var sjukt obehagligt, men gav med mig för att barnet skulle slippa höra.
Vet inte om hon har rätt att göra sådär när vi inte ens kommit överens om något. Allt har skett muntligt, men ångrar att vi inte gjorde ett skriftligt avtal om det här tidigare...
Vad ska jag göra om det händer igen? Ringa polisen? Soc?