• Anonym (Nyfiken)

Hur vanligt är det med analsex?

hur många av er tjejer har analsex?
    och ni killar hur många av era partners har ni haft det med?
    jag har haft det med va hälften av mina.

• Svar på tråden Hur vanligt är det med analsex?
  • Anonym (Har prövat med alla)
    Semlisen skrev 2026-02-10 09:42:58 följande:
    Först och främst, sluta ställ upp på sex som du inte vill ha!
    Det ska inte heller göra ont att ha analsex, gör det ont så måste man avbryta. 
    Sex ska vara skönt och upphetsande för alla inblandande, och din njutning är minst lika viktig som hans njutning. 

Men att han gillar och kanske föredrar att ha analt sex med dig gör inte att du skulle vara mindre kvinnlig, så försök att inte tänka på det på det sättet.

Alla har sina "kinks" och sexuella preferenser och att hitta en perfekt matchning är svårt. Så då måste man kunna "offra" de delarna som inte överensstämmer med den partnern man har. Vilket det låter som att din kille inte gör? 
    Eller är han inte medveten om att du inte tycker om det och at du får så ont? 
    Analsex ska inte göra ont säger du. Men jag har haft analsex i 20+ år och med diverse olika glidmedel och bedövande salvor. Och det gör alltid ont. Det kan vara skönt men det gör alltid ont samtidigt. Så antingen beror det på att han är väldigt stor, vilket han är. Eller så är det nåt med mig då.
  • Anonym (m)
    freeway skrev 2026-02-10 00:08:01 följande:
    Jo om analsex är "onaturligt" så bör ju avsugningar också vara det.
    Analöppningen är ett avlopp, enkelriktad, den är alltså inte byggd för att någonting ska tryckas in i den, utan ut. Det är vad som är naturligt för analen
  • Anonym (m)
    Anonym (Har prövat med alla) skrev 2026-02-10 09:03:18 följande:

Jag har prövat analsex med alla mina partners, vilket enbart är 3 st. Första stack in utan förvarning vilket orsakade ett sår/hemmorojd som inte försvunni på 20 + år. Den andra testade vi en gång, tror han kom fort om jag minns rätt och jag härdade väl mest ut. Tredje är min sambo sen många år tillbaka och han är analsex fixerad/beroende dessvärre. Vi har det kanske var 3-4 gången vi har sex. Det är intensivt så på det sättet skönt men gör samtidigt sanslöst ont. Det gör mig besviken att han värdesätter sin egen njutning över min smärta. Jag skulle aldrig göra illa honom och tända på det. Det har blivit ett problem mellan oss och jag känner mig mindre kvinnlig, som att mitt underliv inte är bra nog. Jag vet inte om jag kan stanna kvar i ett förhållande då jag känns mer som ett hål än en människa.

Om han skiter i att du har ont för att han ska få njuta så bryr han sig ju inte om dig. Känns som ett meningslöst förhållande då
  • Anonym (AB)

Jag (man) har haft sex med ca 30 partners. 1 av dessa kvinnor tyckte om analsex och var den som initierade att vi skulle ha det.

Nu har jag i och för sig inte varit drivande för att ha analsex (egentligen varken för eller emot), det kanske har påverkat.

Jag misstänker dock att det är så att många tjejer "ställer upp" pga tjat. Jag tror inte på att 50% av kvinnligheten egentligen gillar analsex.

• Skånewanker

Har aldrig haft någon dragning dit, ens provat.
    legat med 20 kvinnor och ingen har föreslagit det heller.

Dagens yngre förväntas väl att det ska ingå i sexandet ????

• Semlisen
    Anonym (Har prövat med alla) skrev 2026-02-10 11:38:20 följande:
    Analsex ska inte göra ont säger du. Men jag har haft analsex i 20+ år och med diverse olika glidmedel och bedövande salvor. Och det gör alltid ont. Det kan vara skönt men det gör alltid ont samtidigt. Så antingen beror det på att han är väldigt stor, vilket han är. Eller så är det nåt med mig då.
    Anonym (Har prövat med alla) skrev 2026-02-10 11:35:59 följande:
    När jag har sagt nej till det så blir han tystlåten och sover och vill inte ha annat sex. Och sen efter cirka 5-14 dagar om jag säger nej så kommer han att bli deprimerad för det blir han alltid. Sen tar han upp att han känner sig oönskad och som att jag inte är attraherad av honom och att han behöver mer kärlek osv och att han kanske inte orkar vara kvar i vårat förhållande då. Vi har varit sambo sen 2006 och har barn ihop.

Han kanske inte ser det själv men det är sjukt manipulativt och endast kopplat till analsex även om han aldrig skulle erkänna det. Vi hade analsex ända från starten av vårat förhållande men då var det kanske 1 gång varannan månad, inte såhär ofta och han skulle aldrig bli en sur bebis och sitta och tjura eller gå till soffan och sova för att jag säger nej.
    Det gör mig verkligen ledsen att höra om den situationen som du befinner dig i, förstår att det är jobbigt för dig. Att lämna en relation efter många år och med barn inblandat är såklart otroligt svårt och ibland kanske inte ens en möjlighet. Det är lätt för mig att sitta och tycka saker online, men jag förstår att det är otroligt jobbigt att ta ett sådant beslut.
    Men jag önskar att du ska förstå ditt eget värde och att den här mannen totalt kör över och manipulerar dig för att få sin vilja igenom. Det är inte en människa som jag ens skulle önska min värsta fiende att ha som partner. 

Om det är helt otänkbart för dig att lämna honom, snälla snälla kontakta en sexolog! Någon som kanske kan hjälpa dig att sätta gränser, förstå din egen kropp och din sexualitet.

Analsex SKA inte göra ont! Men självklart kommer det att göra ont när du inte vill och dessutom förväntar dig smärta! Analsex kräver att man är totalt avslappnad och man behöver vara varsam och försiktig. Det kräver att man känner en otrolig tillit till sin partner och det har jag svårt att tro att du kan i den situationen. 
  • Anonym (Mannen)

Har legat med ca 60 kvinnor och har haft analsex med kanske 5st. Har bara själv tagit initiativet enstaka gång, annars är det tjejen som gjort det.

Dock endast 1 av dessa kvinnor som varit väldigt intresserad av det. Hon ville ha det mer än vaginalt, vilket jag inte varit med om varken förr eller senare. Oavsett ställning skulle den helst in där bak. Tyckte det var nytt och spännande i början men jag tröttnade på detta, betydligt trevligare med vaginalt i det långa loppet. Hon gillade även att slicka mig där bak, enda tjejen som verkligen älskade att göra det.

• träden_1337
    Anonym (Mannen) skrev 2026-02-11 10:47:18 följande:

Har legat med ca 60 kvinnor och har haft analsex med kanske 5st. Har bara själv tagit initiativet enstaka gång, annars är det tjejen som gjort det.

Dock endast 1 av dessa kvinnor som varit väldigt intresserad av det. Hon ville ha det mer än vaginalt, vilket jag inte varit med om varken förr eller senare. Oavsett ställning skulle den helst in där bak. Tyckte det var nytt och spännande i början men jag tröttnade på detta, betydligt trevligare med vaginalt i det långa loppet. Hon gillade även att slicka mig där bak, enda tjejen som verkligen älskade att göra det.

Langa hennes insta asså
  • Anonym (Varierat)

Det har varierat. Tidigare har det oftast gjort ont då utföraren inte förberett tillräckligt med fingrar och glidmedel samt övrig upphetsning och det har skett mer sällan. 

Med nuvarande sker det i princip varje gång vi ses (ca varannan helg) och typ hälften av gångerna vi har sex på en helg (ca 4). Men, han är noga med både min upphetsning generellt samt förberedande jobb så det är bara skönt. Om det mot förmodan gör ont någon gång för att han kommer in fel så byter vi endast vinkel. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Försöker hålla det sällan.)

Jag gillar att min man inte frågar om det eller försöker få till det. Men det är tydligt att han ändå gillar det (tar typ 1-2 minuter innan han kommer i min rumpa om jag är över/rider) så det blir trevligt eftersom han tycker det är så trevligt.

Rent fysiskt känns det lätt obehagligt, men mentalt pga hans reaktion blir det ändå väldigt bra. Bland det bästa jag vet.

Vill inte att han skall bli van vid det så jag försöker hålla det till 3ggr/år max men det är svårt för mig att hålla så det blir kanske 7-10 ggr/år.

Det här är enda relationen jag haft där jag velat ha det. Att slippa tjat och försök till det eller ännu värre att en man gör det ändå är väldigt mycket värt och det blir när jag vill.

• Anonym (Mannen)
    träden_1337 skrev 2026-02-11 12:18:26 följande:
    Langa hennes insta asså
    Ha ha, det här var långt före Insta. Men minnena sitter kvar än...
Svar på tråden Hur vanligt är det med analsex?