Får de vägra betala tillbaka?
Beställde matkassar. De bytte ut vegetariska varor mot köttbaserade och vägrar betala tillbaka "för jag fick motsvarande varor"... men det fick jag ju inte alls!? Någon som varit med om? Hur tar jag det vidare?
Beställde matkassar. De bytte ut vegetariska varor mot köttbaserade och vägrar betala tillbaka "för jag fick motsvarande varor"... men det fick jag ju inte alls!? Någon som varit med om? Hur tar jag det vidare?
Ring Konsumentverket och fråga?
Är det din lokala butik så åk dit och tala med en chef, de som plockar på golvet kan förstås inte betala tillbaka nåt.
Är det typ Hello fresh eller nåt som körs ut långväga ifrån blir det väl svårare men jag hade ju inte gett mig förrän jag fått tag i någon på kundtjänst som höll med mig att det var orimligt, vilket det helt klart är.
Så får de göra en reklamation helt enkelt- du har inte fått de varor du har beställt och därmed punkt.
Vad är problemet?
Om du inte vill betala för ersättningsvarorna så får du lämna tillbaka dom.
Men behåll inte varorna då? Svårt?
Var det en färdig kasse eller en kasse där du själv vakt som skulle vara i? Känns ju osannolikt att någon skulle byta ut en påse frysta grönsaker mot en påse fryst Kyckling. Tror väl heller inte man skulle byta en påse anammas vegofärs mot nötfärs.
Bäst är väl att prata med butiken och fråga hur de tänkte. Har du kryssat i godkänner ersättningsvara är det svårare. Är det ett strikt vegetariskt innehåll så verkar det helknasigt att välja något animaliskt. Försök få till en dialog. Annars får du byta leverantör.
Var det en färdig kasse eller en kasse där du själv vakt som skulle vara i? Känns ju osannolikt
Var det en färdig kasse eller en kasse där du själv vakt som skulle vara i? Känns ju osannolikt att någon skulle byta ut en påse frysta grönsaker mot en påse fryst Kyckling. Tror väl heller inte man skulle byta en påse anammas vegofärs mot nötfärs.
Bäst är väl att prata med butiken och fråga hur de tänkte. Har du kryssat i godkänner ersättningsvara är det svårare. Är det ett strikt vegetariskt innehåll så verkar det helknasigt att välja något animaliskt. Försök få till en dialog. Annars får du byta leverantör.
Om du inte vill betala för ersättningsvarorna så får du lämna tillbaka dom.
Ät upp varorna. Bajsa på deras trappa. Säg att du returnerat.
Nej, naturligtvis kan de inte skicka något som de inte sålt och sedan kräva betalning, är det ens värt en tråd? Det är väl ganska grundläggande samhällskunskap att man betalar för det man fått och bestrider annat?
Vad står det i köpvillkoren?
Personligen tycker jag att det låter orimligt att byta ut vegoalternativ mot kött, men kanske har de lyckats skriva sig fria på något sätt.
Jag tar gärna emot köttet!
Jag missuppfattade, tror jag. Du påstår alltså att du fått kött istället vegetariska alternativ? Och detta trots att du valt specifika varor?