Anonym (Åsa) skrev 2026-02-08 23:55:20 följande:
Löjligt argument att blanda in pengar i det hela. Speciellt när ditt argument inte är baserat på annat än åsikter.
Om fler erbjöds kejsarsnitt kanske fler barn kom till världen, vilket skulle bidra till ett säkrat pensionssystem.
Om fler kejsarsnitt utfördes skulle kvinnor som TS kunna slippa komplikationer och besvär som troligtvis kostar mycket pengar för samhället också i form av sjukersättning, behandlingar och dylikt.
I TS fall så fanns och finns ju medicinska behov, liksom för många andra kvinnor - alltifrån fysiska till psykiska. Så vad är det du insinuerar egentligen?
Att föda naturligt är inte alltid det bästa för alla. Cancer är också naturligt, ska vi sluta att behandla cancer bara för att det är naturligt och kostar en massa pengar? Lika löjligt som allt annat som inte är nödvändigt som skattefinansieras. Eller uppåt väggarna galet.
Utan medicinska skäl borde man betala vad det kostar att snittas.
Det spelar ingen som helst roll hur arg du blir över mina åsikter.
Det bästa för både mor och barn, då inga medicinska skäl finns, är att barnet föds vaginalt.
Det finns hur mycket bevis som helst för det jag säger, bara en googling bort.
Utöver det så önskar inte majoriteten av kvinnor att få magen uppskuren.
Sen kan jag anse att förlossningsskador borde prioriteras högre, det skulle få framtida mödrar mindre rädda för det naturliga.
Eftersom ts blev nekad snitt så fanns det inte tillräckliga skäl för snitt.
Så vad är det du insinuerar egentligen?
Att föda naturligt är alltid det bästa om inte (för sjuttioelfte gången) medicinska skäl finns. Punkt slut, diskussion över.
Cancer är inte självvalt så den jämförelsen slänger jag i soptunnan direkt.