• Anonym (Ts)

Pojkar i tjejernas omklädningsrum

Hej!
    Jag undrar hur det allmänt är på badhus. Går nu simskola med min 9-åriga dotter. Samtidigt som vi går så är det flera andra simskolor som kommer och går i omklädningsrummet. Senaste dag var det tre större killar i samma ålder med sina mammor inne i damernas. Min dotter har blivit väldigt obekväm med detta och vill inte längre duscha, det är helt öppet i duscharna. De andra tjejerna duschar nu bara i badkläder. Killarna verkar obrydda och deras mammor också. Tycker bara det är så konstigt. Vet att det finns en 7-årsgräns på det andra badet vi brukar besöka men här verkar ingen bry sig. Har tänkt ta upp det med simklubben men vet inte om jag överreagerar??

• Svar på tråden Pojkar i tjejernas omklädningsrum
  • Ezmeraldah
    Anonym (Ts) skrev 2026-02-20 15:47:21 följande:

Alltså jag undrar var ni bor egentligen där det kryllar av pedofiler och perversa män i herrarnas omklädningsrum. Ärligt hade jag befunnit mig på ett sådant badhus hade jag inte satt min fot där överhuvudtaget med mitt barn.  Jag undrar om ni alla sett detta personligen eller är det bara kvinnor som skriver som "hört" eller antar massa saker. Hur ska ni någonsin kunna låta ert barn gå ut i världen med den över oron. 
    Som uppdatering kan jag nämna att Simklubben tydligen agerat för  senaste simträningen var inga äldre pojkar i flickornas omklädningsrum utan mammorna satt utanför och väntade. Alla överlevde. Så skönt att det verkar ha löst sig. 

Fast du överdriver ju åt andra hållet. "Det är inga snuskgubbar där", skriver du. Det kan du ju faktiskt inte veta. Jag håller med dig i grunden men riktigt så nonchalant tycker jag inte att man behöver uttrycka sig. Även om jag är på din sida så tycker jag att man kan se frågan från flera håll. 
  • Anonym (Ts)
    Ezmeraldah skrev 2026-02-20 16:30:29 följande:
    Fast du överdriver ju åt andra hållet. "Det är inga snuskgubbar där", skriver du. Det kan du ju faktiskt inte veta. Jag håller med dig i grunden men riktigt så nonchalant tycker jag inte att man behöver uttrycka sig. Även om jag är på din sida så tycker jag att man kan se frågan från flera håll. 
    Jag vet att det inte är snuskgubbar där vi simmar har jag skrivit, eftersom jag vet vilka som simmar där. Det är BARN. Men de är kanske också farliga. Det finns heller inga som helst dolda utrymmen där något övergrepp kan ske och fullt med barn och medföljande pappor så risken är lika med noll. Jag vet dock inte hur det ser ut överallt och jag har inte skrivit att det inte finns snuskgubbar. Det gör det. Däremot tror jag inte det är fullt av dem i alla omklädningsrum där barnfamiljer byter om. De flesta förövare är faktiskt någon barnet känner och då får man isolera sitt barn från hela samhället om man är överdrivet rädd. Är man rädd får man hitta lösningar inte tvinga in sin alldeles för gamla pojke till tjejerna. Jag vet inte när detta inträffade men jag kan absolut inte komma ihåg att det var så gamla pojkar i omklädningsrummen när jag var barn. Här finns ju mammor som skriver att sonen ska följa med in till damerna tills han är 12 år t ex. 
  • nihka
    Anonym (Bizz) skrev 2026-02-20 15:47:37 följande:
    Självklart trumfar livräddande, livsviktig inlärning halvsmå kids ev pryghet.
    Kommer inte att diskutera frågan vidare då det är 100% självklart.
    Damernas omklädningsrum är för kvinnor och flickor och det är inte i omklädningsrummet eller duschen någon lär sig att simma.

Bassängen är till för alla och är platsen där man bör ägna sig åt simträning.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Ezmeraldah
    Anonym (Ts) skrev 2026-02-20 17:07:04 följande:
    Jag vet att det inte är snuskgubbar där vi simmar har jag skrivit, eftersom jag vet vilka som simmar där. Det är BARN. Men de är kanske också farliga. Det finns heller inga som helst dolda utrymmen där något övergrepp kan ske och fullt med barn och medföljande pappor så risken är lika med noll. Jag vet dock inte hur det ser ut överallt och jag har inte skrivit att det inte finns snuskgubbar. Det gör det. Däremot tror jag inte det är fullt av dem i alla omklädningsrum där barnfamiljer byter om. De flesta förövare är faktiskt någon barnet känner och då får man isolera sitt barn från hela samhället om man är överdrivet rädd. Är man rädd får man hitta lösningar inte tvinga in sin alldeles för gamla pojke till tjejerna. Jag vet inte när detta inträffade men jag kan absolut inte komma ihåg att det var så gamla pojkar i omklädningsrummen när jag var barn. Här finns ju mammor som skriver att sonen ska följa med in till damerna tills han är 12 år t ex. 
    Så pappor kan inte begå övergrepp? Risken är 0? Öh...

För hundrade jävla gången: Jag tycker som sagt INTE att pojkar ska byta om på danernas så du inte tjata om det i varje svar till mig. Jag tycker bara att du kunde visa lite förståelse för "den andra sidan". 

Det är som att prata med en vägg. Jag orkar inte. 
  • Ezmeraldah
     Är man rädd får man hitta lösningar inte tvinga in sin alldeles för gamla pojke till tjejerna. 
    Det är ju exakt det jag har skrivit i hundra jävla inlägg nu. Du kan bara inte ta in det. Jag orkar fan inte mer nu.
    Jag vet att det inte är snuskgubbar där vi simmar har jag skrivit, eftersom jag vet vilka som simmar där. 
    Nej, du kan inte veta om barnens pappor är snuskgubbar. Jag är kvinna och byter om på damernas. Jag har inte ens några barn så det här berör inte ens mig personligen. Men jag råkar ha förmågan att känna empati med andra människor, vilket du totalt saknar. 
  • Ezmeraldah
    Jag vet inte när detta inträffade men jag kan absolut inte komma ihåg att det var så gamla pojkar i omklädningsrummen när jag var barn. Här finns ju mammor som skriver att sonen ska följa med in till damerna tills han är 12 år t ex. 
    Som jag skrivit flera gånger åkte jag och badade själv med kompisar när jag var 10. Du kan ju lära dig läsa innan du kastar mer skit på mig. 

Citera gärna ett enda jävla inlägg där jag skriver att pojkar ska byta om på damernas. 

Tycker ärligt talat att du beter dig ännu värre en pojkarnas mammor.
  • Ezmeraldah
    Jag vet att det inte är snuskgubbar där vi simmar har jag skrivit, eftersom jag vet vilka som simmar där. Det är BARN. Men de är kanske också farliga. 
    Jag har inte skrivit att nån är farlig överhuvudtaget. Jag ångrar att jag skrev i den här idiottråden. 
  • Anonym (Ts)
    Ezmeraldah skrev 2026-02-20 16:30:29 följande:
    Skriv då inte om du inte vill ha svar!
  • Anonym (Ts)

Aldrig trodde jag att det skulle vara så provocerande att tycka att pojkar ska byta om i pojkarnas omklädningsrum!

• Anonym (Frasse)

Jag ser inte problemet med att pojkar byter om inne på damernas. På större badhus i alla fall brukar flick och kvinnoavdelningar när det kommer till exempelvis duschar vara separerade. Samma inne på herrarnas. 
    Om nu det är lite pojkar i 8-12 års åldern inne på damernas så stör dom ju inte flickorna. I alla fall inte i duscharna där alla är nakna.  

Och det är väl bara bra, roligt och utvecklande för pojkarna att få vara inne och se på hur kvinnor ser ut utan kläder. Dvs kvinnor från 18 år och uppåt. 

• Anonym (Frasse)
    molly50 skrev 2026-02-10 22:37:27 följande:
    Så det är ok att flickorna drabbas,men inte pojkarna? 
    Större badhus brukar ha separat vuxen och barn avdelning. Det gör väl ingenting om det står pojkar i 10-11 års åldern och tittar på kvinnor över 18 år som duschar? Eller på vilket sätt skulle det vara ett problem? 
  • Anonym (m)
    Anonym (Frasse) skrev 2026-02-22 12:15:15 följande:

Jag ser inte problemet med att pojkar byter om inne på damernas. På större badhus i alla fall brukar flick och kvinnoavdelningar när det kommer till exempelvis duschar vara separerade. Samma inne på herrarnas. 
    Om nu det är lite pojkar i 8-12 års åldern inne på damernas så stör dom ju inte flickorna. I alla fall inte i duscharna där alla är nakna.  

Och det är väl bara bra, roligt och utvecklande för pojkarna att få vara inne och se på hur kvinnor ser ut utan kläder. Dvs kvinnor från 18 år och uppåt. 

För att man går in i sitt eget omklädningsrum för att slippa motsatta könet där. Det är därför det är könsuppdelade omklädningsrum. De har ingenting där att göra om de är över åldersgränsen, de har ett eget omklädningsrum att gå till.
  • nihka
    Anonym (Frasse) skrev 2026-02-22 12:26:52 följande:
    Större badhus brukar ha separat vuxen och barn avdelning. Det gör väl ingenting om det står pojkar i 10-11 års åldern och tittar på kvinnor över 18 år som duschar? Eller på vilket sätt skulle det vara ett problem? 
    För dig är det säkert inga problem att det står pojkar i 10 till 11-årsåldern och tittar på kvinnor över 18 år som duschar, men det kan det vara för dessa kvinnor och det är deras omklädningsrum, inte ditt.

Och varför ska någon stå och titta på när någon annan duschar? Man är väl i duschen för att duscha och om man är där av någon annan anledning ska man inte vara där.

Det är därför små barn accepteras i motsatta könets omklädningsrum - för att de inte är där för att titta utan för att  byta om och duscha med de vuxna.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • molly50
    Anonym (Frasse) skrev 2026-02-22 12:26:52 följande:
    Alla uppskattar inte att ha någon som står och tittar på ens nakna kropp.
    Det kan vara känsligt av olika anledningar.
    Och vill pojkarna se hur nakna kvinnokroppar ser ut så finns det andra sätt att studera detta.
    Om det vore meningen att alla ska byta om på samma plats så borde det väl vara gemensamma omklädningsrum.
    Nu har TS dessutom fått bekräftat att det är 7-årsgräns som gäller på badhuset de går till och då är det det som gäller.
  • Anonym (Ts)

Sjuk kommentar. Kvinnors omklädningsrum är inte till för att vara roliga och utvecklande för pojkar. Hur kan du får det till det. 
Svar på tråden Pojkar i tjejernas omklädningsrum