Snygg vän som alltid får all uppmärksamhet. Hur hanterar man det?
Jag har en vän som är riktigt snygg, till den grad att hon får bekräftelse och uppmärksamhet vart hon än går. Och det är män i alla åldrar, även tjejer har hänt. Hon har fina ögon, otroligt hår, fylliga läppar, höga kindben, smal men inte utan former. Dessutom klär hon sig snyggt.
Varje gång jag är med henne så hamnar jag i skuggan av henne. Om vi går ut så får hon alltid all uppmärksamhet i slutändan, och jag blir inte direkt första valet. Killar kommer fram, pratar med henne, stöter på henne, tittar på henne. Hon får ständigt komplimanger, både av män och kvinnor. Om man är ett gäng med henne så är det alltid flera killar som stöter på henne. Och inte bara i såna här miljöer, hon kan bara stå och vänta på bussen och så kommer det fram någon man där.
Vi har jobbat tillsammans också, och även där var det samma sak. Hon fick all uppmärksamhet och flera manliga kollegor var intresserade av henne, vet att hon var involverad med minst en av dom.
Jag kanske låter missunnsam, men det är inte det som är grejen. Grejen är den att jag känner mig så ful när jag hamnar i skuggan av henne. Jag vet att man inte ska jämföra men det blir så, det är typ oundvikligt. Hur mycket jag än anstränger mig så kommer jag aldrig nå upp till hennes nivå. Det kanske låter ytligt eller fånigt men det tar på min självkänsla, och att hela tiden få det upptryckt i ansiktet också. Man känner sig aldrig som första valet för någon, och man känner sig inte attraktiv. För jag vet att varje gång jag är med henne, så är det hon som är den snygga, överlägset. Inte jag. Och jag får titta på medan hon befinner sig i rampljuset.
Finns det någon som kan känna igen sig i den här känslan? Hur hanterar ni det? För hon är en jättebra vän som jag tycker mycket om och jag vill såklart inte bryta vår vänskap.