• Anonym (50+i Klimakteriet)

Ingen sexlust

Ni som är i klimakteriet och inte längre har någon sexlust hur har ni gjort? Dejtar igen efter att ha varit singel ett par år och vill ju med tiden få till det. Men lusten finns inte,samtidigt som det är något jag saknar.

• Svar på tråden Ingen sexlust
  • Anonym (Pernilla)

Jag gick till doktorn och förklarade att jag vill ha mitt liv tillbaka. Och fick testa olika hormoner och nu känns mitt liv som vanligt igen med både lust och allmänt bättre mående 

• Anonym (50+i Klimakteriet)
    Anonym (Pernilla) skrev 2026-02-09 13:00:53 följande:

Jag gick till doktorn och förklarade att jag vill ha mitt liv tillbaka. Och fick testa olika hormoner och nu känns mitt liv som vanligt igen med både lust och allmänt bättre mående 

Jag blev hänvisad till Hälsocentralen som inte kan särskilt mycket om kvinnosjukdomar, fick Indivina utskrivet och mådde 10 gånger sämre. Ångest, grina, yr,migrän,illamående. Läkaren ringer upp mig och säger du får sluta med tabletterna och jag kan inte göra mer. Nu har jag en tid bokad med Womni i morgon. Hoppas den gynekologen är bra 
  • Anonym (ABC)
    Anonym (50+i Klimakteriet) skrev 2026-02-09 13:39:45 följande:
    Jag blev hänvisad till Hälsocentralen som inte kan särskilt mycket om kvinnosjukdomar, fick Indivina utskrivet och mådde 10 gånger sämre. Ångest, grina, yr,migrän,illamående. Läkaren ringer upp mig och säger du får sluta med tabletterna och jag kan inte göra mer. Nu har jag en tid bokad med Womni i morgon. Hoppas den gynekologen är bra 
    Skönt att det finns alternativ, hoppas att du får hjälp.
Svar på tråden Ingen sexlust