Eurydike 87 skrev 2026-02-10 01:53:00 följande:
Undviker det så långt det går!
Anonym (Handlarinte) skrev 2026-02-10 06:07:53 följande:
Handlar inte längre på Blocket pga alla oseriösa typer som finns där. Har blivit lovad att varan skulle skickas flera gånger, utan att den gjort det, samt att saker som sagts vara i bra skick har varit trasiga eller något fel på dem.
Mer seriöst på Facebook marketplace.
Marketplace har jag inte provat. Kanske skärper folk sig när man inte är anonym?
Försöker också undvika. Köpte en dyr vara (30.000+) på Blocket av en som var lite sådär i kommunikationen. Köpte den när jag fått mobilnummer och kunde kolla upp personen. Det gick bra, ingen skum typ. Men man undrar ju, vill folk inte sälja sina saker?
Vi hade en gång en situation på jobbet där en försäljare hos en leverantör plötsligt flippade på nåt sätt och bara öste otrevliga mail till vår kontaktperson. Jättekonstigt. Företaget valde att bryta samarbetet.
Har också haft kunder (som jobbat på företag) som plötsligt gått under jorden och slutat betala fakturor. Där valde man också att bryta. Tycker det blir extra märkligt när man representerar ett företag. Så extremt oprofessionellt?
I privata situationer försöker jag bara välja någon annan. För många situationer är ju det enkelt om utbudet är bra.
Tycker mest det är konstigt. Vad har man för anledning att till exempel inte svara? Det är otrevligt och ouppfostrat.