• Anonym (G)

Min partner förtjänar det bästa. Tänk om det inte är jag?

Hur många tänker såhär? De flesta tänker väl att de förtjänar någon bra. Den bästa tom. Men hur ofta funderar vi kring hur bra vi själva är?
    Ikväll gjorde jag det. Jag har en fantastisk partner. Varm. Snäll. Klok. Mogen. Slogs av tanken att jag inte alls är lika färdig och om min partner inte förtjänar någon som är det. Vi har båda gått igenom mycket jobbigt men jag känner väl att det främst är mina problem och mina mindre utvecklade områden i livet som gör att det skaver emellanåt. En viss omognad om man vill säga.
    Jobba på det tänker du? Jo, det gör många av oss hela tiden. I vår takt. Men det är inget man kan skynda på eller bestämma sig för att man är på en plats man inte är på. Det tar ju den tid det tar. 

• Svar på tråden Min partner förtjänar det bästa. Tänk om det inte är jag?
  • Anonym (W)

Din partner förtjänar att avgöra det för sig själv. Det är inte upp till dig att t.ex lämna för att du anser att partnern förtjänar någon bättre än dig. Det vore egoistiskt av dig.

• Anonym (Bäst)

Jag förutsätter att min partner anser att jag är det bästa för honom och att han annars skulle välja att lämna relationen. Lika väl som att jag anser att han är den bästa för mig då han finns där för mig i stort och i smått, i glädje och när det är jobbigt. 

Med exet levde jag kvar ett tag för länge trots att vi inte var det bästa för varandra längre men där alla de år vi levt ihop vägde tyngre än de borde ha gjort. Han tyckte att vi skulle fortsätta ihop trots att vi inte mådde bra tillsammans och tidigare hade jag alltid backat men sista gången var det för mycket som hade hänt för att det skulle ske. 

Svar på tråden Min partner förtjänar det bästa. Tänk om det inte är jag?