• Anonym (Ankan2)

När avtar biverkningar av Enanton…

Jag har fått en ny hormonbehandling för min endometrios. Tog en Enanton depot spruta (den som ska vara aktiv en månad) och började samtidigt med dienogest tabletter. Har gått tre veckor sedan jag började på behandlingen så går nu in på fjärde veckan. Har gått helt okej, knappt haft något smärta och inga värmevallningar som jag vet är vanligt. Däremot huvudvärk som bara blir värre och värre. Ipren/alvedon/naproxen hjälper inte ett smack. Har även börjat få lite ledvärk. Men det är framförallt huvudvärken som är hemsk, idag känns det som det brinner samtidigt som det värker konstant?

Jag ska inte ta fler sprutor utan vi hoppas att tabletterna ska räcka efter denna. Så jag undrar väl mest om det är någon som tagit endast en och hur lång tid det tog innan biverkningarna avtog? Eller ni som även tagit flera sprutor sen avslutat behandlingen, hur lång tid efter försvann biverkningarna? 

• Svar på tråden När avtar biverkningar av Enanton…
  • Anonym (Ankan2)

Ingen? Nu har värmevallningar kommit också och min sömn blir lidande.. Längtar till jag är ute ur det här tillfälliga klimakteriet ????

Svar på tråden När avtar biverkningar av Enanton…