Anonym (frustrerad) skrev 2026-02-11 09:15:57 följande:
Är det OK att göra abort? (Debatt på YouTube)
Jag såg nyss en debatt på YouTube angående abort och min fråga till er är: Tycker ni det är OK att göra abort?
Personligen är jag tveklöst för rätten till abort och jag blev förvånad över hur många i kommentarsfältet på YouTube som höll med den kristna personen som argumenterade för att all form av abort är fel oavsett i vilket skede.
Förklara gärna hur ni ser på saken och gå gärna in på YouTube videon och stötta tjejen som var för rätten till abort i kommentarsfältet, jag tycker synd om henne då det känns som att hon blir överkörd i kommentarerna.
Debatten såg jag på "Oskyddat Samtal".
De som skriker högst om att abort är fel/ mord bryr sig bara om fostret i magen. Så fort barnet är fött så slutar de att bry sig. Då är det helt plötsligt mammans fel att hon inte har ekonomi, jobb, en jobbig livssituation. De som skriker högst borde vara dem som blir familjehem, kontakpetsoner, avlastningsfamilj m.m
Men kommuner skriker efter just familjer men många ställer upp enbart för pengarna. De gör det inte för barnen!
Alla kvinnor ska ha rätt till en säker och framför allt en trygg abort!
Folk som anser att barn som varit utsatta för våld ska föda fram ett barn! Samma sak med kvinnot som blir överfallna!
Att föda fram ett barn i missbruk, våld, trasig livsiutation, fattigdom m.m är inget bra liv för ett barn.
Det kan vara rätt tid men fel partner.
Det kan vara rätt partner men fel tid.
Barnet kan hs så svåra diagnoser att de dör strax efter förlossningen eller spenderar resten av livet med hjälp dygnet runt och är mentalt som ett litet barn i huvudet.
För mig är det inte ett sätt att leva. Det är skillnad på att leva och att leva.
Kärlek betalar inte kläder, mat, kärlek förhindrar inte våld i nära relationer som barnen ser dagligen för att mamman älskar deras pappa mer än att ge barnen trygghet.
Många har inte råd med frukt till barnen, stövlar m.m