Anonym (P) skrev 2026-02-16 21:07:47 följande:
Som någon skrev du är aningens mästrande och förutsätter att dina val är de bästa. Vilket de är, för dig, men kanske inte för någon annan.
Jag skrev exempelvis att man inte fryser i polyester när du skrev att du inte fryser i dun, däremot berättade jag inte min referens till varför jag vet det.
Jag är allergisk (astmatisk) när det gäller bland annat dun. Skulle du och jag umgås ett dygn är risken att dina dunkläder får hänga på utsidan - alternativet är att du kör mig till sjukhus med astmaanfall...
Jag begär inte att alla ska rätta sig efter mig, men man kan ha respekt åt att alla inte kan eller vill ha naturmaterial av en eller annan anledning.
Jag "mästrar" gärna i typer av trådar som rör ekonomi, efter ett långt liv med utlandsfinansieringar och allmänna frågor inom finanssektorn ser jag hur galet folk tänker ibland. Det du kollar "mästrande" betraktar jag som min skyldighet att informera. Den här tråden till exempel: Att handla klassiskt och därmed kunna bära kläderna långe gagnar miljön och den egna plånboken. Det jag riktigt "går igång på" är dessa godtrogna, nyförälskade som tror att man kan umgås med någon skuldsatt med "Kronkalle" i hälarna så länge man bara är SÄRBO. Ofta får dessa naiva, mestadels kvinnor, uppmuntrande tillrop i FL i stil med, "flytta inte ihop, ni kan vara SÄRBO". Det kan man INTE och jag ska strax förklara varför. Så länge förhållandet är nytt kanske kavaljeren håller sig på mattan, men snart blir det trist, aldrig en blomma, en flaska vin och inte blir ni bjudna på konsert eller på krogen heller! Om en resa planeras är det kvinnan, den stackars vilseleda, som får betala. Det undergräver den egna ekonomin och eventuella barn blir lidande. Detta är inte det värsta; "Kronkalle" börjar dra åt nätet. Hyran släpar efter och vad gör den skuldsatte då? Han kommer hem till kvinnan med tillhörigheterna i en plastkasse, hon har inte hjärta att kasta ut honom och hur hennes liv sen gestaltar sig kan ni ju räkna ut. Innan kvinnor börjar umgås som par ska de givetvis konsultera alla upptänkliga register och förvissa sig att den blivande pojkvännen har stabil och ordnad ekonomi! Om mitt "mästrande" medför att EN ENDA kvinna gör bakgrundskoll är jag nöjd. Alltså, killen behöver inte vara förmögen men han får inte vara skuldsatt! Det spiller ALLTID över på partnern, oavsett vad han bedyrar!