• Anonym (Lukas82)

Vilken form på vigselringens diamant är finast?

Hjälp med val av frugans ring! Oval eller rund form på dismanten, vilket är finast och mest klassiskt på en vigselring/förlovningsring? Vitt guld eller gult guld? Diamanten kommer att vara någonstans mellan 2-3 carat.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken form på vigselringens diamant är finast?
  • Anonym (Bellamy)

Omöjligt att svara på då det där är så oerhört personligt tyckande.  Samt att man ibland behöver kompromissa och välja ett utseende pga praktiska orsaker. 

Så även om 50 kvinnor gillar en oval ring i omröstningen kan ju din tjej tycka det är det absolut fulaste hon vet... 

• EnAnonumius

Jag håller med (Bellamy), det är så individuellt detta med vilken form man gillar på diamanten/-erna på en ring. 
    Vi kvinnor finns ju som inte ens gillar att ha en diamant som sitter "på ringen", utan vill ja dem infällda i ringen i stället.

Och har man kommit till det läget att man kall gifta sig så anser ju jag att som blivande man att man känner till sin individuella kvinnas smak på hur en vigselring skall se ut. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Stopp!!)

Men du ska väl inte köpa en ring bara sådär? Du vet inte ens vilken typ av guld hon föredrar??

• Anonym (C)
    EnAnonumius skrev 2026-02-11 20:35:03 följande:

Jag håller med (Bellamy), det är så individuellt detta med vilken form man gillar på diamanten/-erna på en ring. 
    Vi kvinnor finns ju som inte ens gillar att ha en diamant som sitter "på ringen", utan vill ja dem infällda i ringen i stället.

Och har man kommit till det läget att man kall gifta sig så anser ju jag att som blivande man att man känner till sin individuella kvinnas smak på hur en vigselring skall se ut. 

Nej det vet man kanske inte, bäst är att fråga.
  • Anonym (Tillsammans)

Det bästa är väl att välja tillsammans.

• Anonym (Prova)

Prova i affären!

Jag trodde jag ville ha en typ av ring men minns fingrar såg ut som små korvar. 

En kompis har en jättevacker ring som passar hennes fingrar perfekt men på mig såg en liknande bara konstig ut. 

En annan vän vägrade klassiska ringar och har en titanring.

Gå och prova i en guldaffär istället för att fråga här. 

• AlienMomma

Jag personligenghillar 6 kantiga diamanter, fast nu har jag en herkimerdiamant o inte en äkta på min ring.

• Anonym (Lukas82)
    EnAnonumius skrev 2026-02-11 20:35:03 följande:

Du tror på riktigt att alla blivande män vet exakt vilken vigselring ens kvinna vill ha? Inte riktigt..men tack för input :) 
  • Anonym (M.)
    Anonym (Lukas82) skrev 2026-02-12 21:39:26 följande:
    Du tror på riktigt att alla blivande män vet exakt vilken vigselring ens kvinna vill ha? Inte riktigt..men tack för input :) 
    Fast det är väl bättre att fråga den blivande bruden, som ska bära ringen, än att fråga okända kvinnor på ett forum?
  • Anonym (OO)

Diamant över 1 carat ser vulgärt ut på fingret. Vill du att ringen mestadels ska vistas i kassaskåp eller vara på din frus hand varje dag?

Svar på tråden Vilken form på vigselringens diamant är finast?