• Anonym (Vännen)

Hir kan min vän ha män på rad?

Jag har en väninna som alltid ha män som frågar efter henne på tillställningar, de bjuder ut henne, ringer , smsar och de vill vara hennes.
    Detta har pågått sedan hon/vi var tonåringar.
    Hon däremot har alltid haft längre relationer och aldrig nappat på dessa män.
    2 av våra manliga vänner hade dött för att vara hennes man.
    Hon är enligt mig en helt vanlig tjej.
    Inte smal och inte tjock, ingen speciell stil utan alltid ganska ledigt klädd. Nästan aldrig uppklädd, är alltid ute i skogen , fiskar, plockar svamp och jagar.
    Hon dricker aldrig alkohol och är nästan aldrig på fester.
    Hon går på rockfestival en gång om året annars är hon bara på tillställningar med vängänget.
    Hon är snäll,rak och ärlig. Hon flirtar inte och bjuder inte till ändå har hon en svans av män.
    Jag har varit singel större delen av mitt liv, bryr mig om mitt yttre äter rätt tränar och är social.
    Vad gör hon som jag inte ser?

• Svar på tråden Hir kan min vän ha män på rad?
  • Anonym (SJ)

Sånt är livet livet.
    Det är orättvist, nog önskar jag också att saker var annorlunda.  

• Anonym (Hh)

Det är märkligt det där. Jag är kvinna med många bra egenskaper, charmig, ser okej ut (girl next door), trevlig. Har dejtat mycket under en period och ALLA män vill fortsätta träffas. Går jag däremot på en fest eller klubb så får jag absolut noll uppmärksamhet och min uppfattning är precis tvärtom vad någon skrev i tråden tidigare. Män går inte alls efter kvinnor i sin egen "liga" utan jagar oförtröttligt efter de vackraste, sexigaste kvinnorna. Jag VET att jag ser bra ut, men det finns alltid de som är snyggare, smalare, flörtigare och de får massor av uppmärksamhet. 
    Jag får för mig att TS och jag är lite lika, och hennes vän har någon karisma som slår högre. 

• Anonym (M.)

Det där är ett av livets mysterier. Jag har också haft sådana kvinnor omkring mig, som jämnt får uppmärksamhet av män överallt, fast de inte är vackra rent poängmässigt. Det finns kvinnor med vackrare ögon, vackrare näsor, vackrare munnar, vackrare hår o.s.v.. som inte får någon uppmärksamhet alls, eller bara av hopplösa losers. Förmodligen har dessa kvinnor någon slags sexuell karisma som vi (andra kvinnor) inte uppfattar, och den lyser igenom t.o.m. helt neutrala kläder och sminkning, som inte är vulgära alls. 

• Anonym (En med många manliga vänner)

Min erfarenhet är att när snubbar växer upp från pojkar till män, så söker de efter en ?bro i sin hoe?. de vill ha en tjej som går att ha kul med, som inte är skraj för insekter i skogen, som lever och tar för sig av livet. De brudarna som var populära när man var ung, vars intresse är smink och gå på stan, är i det stora hela rätt ointressanta. Najs för en kväll men inget du delar livet med. 

• Anonym (SJ)

Jag vill egentligen inte vara vulgär men jag undrar om det kan vara så att vissa kvinnor är lite mer lättfotade så att säga. Om den egenskapen är välkänd bland män i den populära kvinnans närhet så kanske det leder till mer uppvaktning även om det finns vackrare kvinnor nära till hands.  

• Anonym (E)

Det finns väl inget mer oemotståndligt oavsett kön än personer som inte jagar bekräftelse utan går sin egen väg? 

Hon verkar vara så och det är säkert en del av dragningskraften. 

• Anonym (det)

Hon har väl det som kallas för det.

• Anonym (Samma intressen)

Män är oftast väldigt jordnära och enkla.

Kort och gott: De delar samma intressen! Dessutom tycker de om att vara där dom är.  Gemenskap.

De kanske känner att de inte har aå mycket gemensamt med dig?

• Anonym (Samma intressen)
    Anonym (Hh) skrev 2026-02-12 21:57:43 följande:

Det är märkligt det där. Jag är kvinna med många bra egenskaper, charmig, ser okej ut (girl next door), trevlig. Har dejtat mycket under en period och ALLA män vill fortsätta träffas. Går jag däremot på en fest eller klubb så får jag absolut noll uppmärksamhet och min uppfattning är precis tvärtom vad någon skrev i tråden tidigare. Män går inte alls efter kvinnor i sin egen "liga" utan jagar oförtröttligt efter de vackraste, sexigaste kvinnorna. Jag VET att jag ser bra ut, men det finns alltid de som är snyggare, smalare, flörtigare och de får massor av uppmärksamhet. 
    Jag får för mig att TS och jag är lite lika, och hennes vän har någon karisma som slår högre. 

Men många män går inte på Klubbar eller särskilt många fester. De män som är ute i vimlet är antingen väldigt unga eller så är deras syfte att kolla in extra vackra kvinnor. Andra kvinnor blir då inte lika intressanta att titta på. Tror jag.
  • Anonym (Skogsfrun)

Jag klädde om på jobbet (kontor) för en skogsinventering (privat) idag på lunchen och det räckte ju att gå ut från handikapptoan i grönkläder så sa en jämnårig man "det där ser trevligt ut på dig".

Det är få kvinnor som uppskattar eller ägnar sig åt jakt/skytte/skog så det vore väl underligt om inte män uppskattade de få som finns? Jag har även en man i ledningsgruppen som glatt visar mig alla sina jaktfoton, han formligen bubblar av iver att dra sin senaste story.

• Anonym (M.)
    Anonym (Skogsfrun) skrev 2026-02-13 21:26:15 följande:

Jag klädde om på jobbet (kontor) för en skogsinventering (privat) idag på lunchen och det räckte ju att gå ut från handikapptoan i grönkläder så sa en jämnårig man "det där ser trevligt ut på dig".

Det är få kvinnor som uppskattar eller ägnar sig åt jakt/skytte/skog så det vore väl underligt om inte män uppskattade de få som finns? Jag har även en man i ledningsgruppen som glatt visar mig alla sina jaktfoton, han formligen bubblar av iver att dra sin senaste story.

Fast det där har jag uppfattat som precis tvärtom: män vill inte ha kvinnor i jaktlaget, för det är inte det det är till för. Det är till för manlig gemenskap, och om det då är en kvinna där så blir det en anspänning, männen måste tänka sig för hur de uppför sig när hon hör på (de kan inte dra en fräckis t.ex.), och är hon vacker kan det dessutom bli en konkurrens om henne som förstör gemenskapen männen emellan. Kvinnor måste inte tränga sig in överallt, tänker jag. 
  • Anonym (Joel)
    Anonym (M.) skrev 2026-02-14 11:54:16 följande:
    Fast det där har jag uppfattat som precis tvärtom: män vill inte ha kvinnor i jaktlaget, för det är inte det det är till för. Det är till för manlig gemenskap, och om det då är en kvinna där så blir det en anspänning, männen måste tänka sig för hur de uppför sig när hon hör på (de kan inte dra en fräckis t.ex.), och är hon vacker kan det dessutom bli en konkurrens om henne som förstör gemenskapen männen emellan. Kvinnor måste inte tränga sig in överallt, tänker jag. 
    Det var tråkigt att du har den erfarenheten. I mitt jaktlag är det flera kvinnor, bland andra min fru, min syster, och två av mina kusiner. De är högt uppskattade och jag har inte fått känslan att någon av männen inte vill ha dem där. Snarare blir det en lugnare stämning och inte lika mycket "tuppighet" mellan killarna. När det bara är män är det lätt att det blir väldigt macho.

Sen är det klart att alla personligheter inte klickar och jag vet att det finns kvinnor som medvetet valt att inte vara med i samma jaktlag som sina män/brorsor/farsor etc för att de inte alltid kommer överens när det gäller jakt eller saker runtom, eller att de inte trivs med att vara enda kvinnan i laget.

Kvinnor har precis lika stor rätt att jaga som män och att de vill tillhöra ett jaktlag betyder inte att de tränger sig in.
  • Anonym (Skogsfrun)
    Anonym (M.) skrev 2026-02-14 11:54:16 följande:
    Jag förstår vad du menar men det beror nog mycket på hur just det jaktlaget är, tror jag. Ingen vill väl känna sig som en inkräktare och det är ju inte så att någon kan tvinga sig in i ett jaktlag- du måste ju känna folk för att bli tillfrågad.

Jag är den som chockerar männen på jobbet då jag inte har särskilt PK humor så gäller det bara fräckisar ska de få tills de rodnar, haha! Och sen är jag inte bara snygg utan också väldigt gift.
  • Anonym (Hosse)

Det kanske ej är fallet här men jag hade en väldigt söt väninna.Jag själv såg lika bra ut fast då brunett emedan hon var ljusblond.Oavsett utseende så var det ngt i hennes blick ; hon älskade och var verkligen intresserad av killar och det syntes verkligen I hennes ögon när hon kollade på dem.Hon såg helt enkelt " het " ut.
    Set man nån i ögonen så läser man av dem väldigt bra.

Svar på tråden Hir kan min vän ha män på rad?