• HerrAndersson

Någon som har kvar Lipton vaniljte hemma?

Inte Vanilla/Caramel utan "Black Tea Vanilla" från Lipton. Den som har utgått och inte säljs någonstans längre (jo, Pappersgrossisten i Jönköping har ett gäng men de säljer inte online och det är för lång att ta sig dit).
    Det är mitt absoluta favorit-té så jag undrar om någon har kvar detta hemma, och kan tänka sig att skänka bort, eller sälja några till mig?

• Svar på tråden Någon som har kvar Lipton vaniljte hemma?
  • Anonym (Thea)

Kan du inte be dem skicka till dig?

Jag har några men håller hårt i dem. Jag saknar Liptons black current och strawberry mest. De sa att de skulle sluta tillverka dem när jag var i kontakt  med dem för ett år sedan drygt. Helt galet! Har inte hittat något annat te som är i närheten än. Bojkottar att köpa Liptons andra teer. 

Var på ett Scandic i helgen, de hade förvisso inte vanilj, de hade mina båda favoriter. Jag övervägde starkt att fråga om jag fick köpa loss påsarna de hade i förrådet men avstod. Just nu. 😁

Jag förstår inte varför de slutar mot privatkonsumebter men inte företag. Det var ju trots allt många som köpte deras teer. Bara att hoppas på att försäljningen sjunker och att de inser sitt misstag men det verkar inte så. 😔

• Anonym (Samma här!!!!)
    HerrAndersson skrev 2026-02-12 15:39:14 följande:
    Någon som har kvar Lipton vaniljte hemma?

Inte Vanilla/Caramel utan "Black Tea Vanilla" från Lipton. Den som har utgått och inte säljs någonstans längre (jo, Pappersgrossisten i Jönköping har ett gäng men de säljer inte online och det är för lång att ta sig dit).
    Det är mitt absoluta favorit-té så jag undrar om någon har kvar detta hemma, och kan tänka sig att skänka bort, eller sälja några till mig?

Omg trodde jag var den enda som älskade detta teet som också märkte att den inte säljs längre!!! Letar i varenda butik... vet inte om den finns i Sverige men i Frankrike finns svart vaniljte från märket "Twinings" men den smakar inte exakt likadant som Liptons, utan lite mer "pudding" typ tyvärr. Kan vi inte typ kollektivt mejla Lipton om att ta tillbaka vaniljsmaken??
  • Anonym (Samma här!!!!)

Jag mejlade deras kundservice och de sade att de inte har några planer på att ta tillbaka smaken... Gråter

Svar på tråden Någon som har kvar Lipton vaniljte hemma?