• Anonym (Kvinnan)

AKUT kris i min relation.. Är han otrogen?

Jag och min man har varit gifta i 2 år, jag älskar honom så enormt mycket. Som bakgrundsinfo har han haft mycket press på sitt jobb och jag har försökt stötta honom så mycket. Han berättade till mig oroväckande saker om sin psykiska hälsa och att han har rådfrågat chat gpt som tipsat honom att prata med psykolog. Jag höll med om detta. Jag var orolig för hans skull och hade en dålig känsla, så jag loggade in på hans chat gpt för att se historiken och vad han hade skrivit. Det verkade som att det var borttaget men att det stod något om att han ska söka hjälp hos psykolog vid psykisk ohälsa och stress och så. Men. Sedan fann jag en äldre konversation när jag sökte på ''skuldkänsla'' eller något sånt. Då kom det upp en konversation från December 2025 där han frågar chat gpt om råd gällande sex och skriver ''saken är den att jag hade sex med en kvinna höromdagen och jag trodde vi hade bra kemi men hon låg bara med huvudst neråt när vi hade sex bakifrån och stönade inget alls, medan mitt ex bokstavligen stönade helt galet. Jag är osäker på om hon gillade eller inte men dagen efter sa hon till mig att hon ville se mig och även på hennes födelsedag, så jag vet inte. Vad tycker du?'' 

Och sedan fortatte han med att säga att han inte vet om han ska lämna sin fru som han varit gift med i 2 år för att hon är tråkig till skillnad från exet som var mkt bättre i sängen, han har skuldkänslor för hans fru är en sån bra fru osv.. Men att han saknar sitt ex och sexet. Han har även frågat chat gpt vad andra kvinnor skulle tycka om hans k*kstorlek..

Jag mådde så jävla dåligt över detta och kunde knappt andas, konfronterade honom på en gång och bad han komma hem från jobbet. Hans försvar: Enligt honom spelade han ett AI spel med påhittade berättelser, han säger att han inte menar något av detta. Han sa att jag överdriver och hotar mig med skilsmässa och att jag ska släppa det.

Han försöker helt övertyga mig om att han inte menade något av detta alls och att jag ska komma över det och att han älskar mig och inte varit otrogen och inte ens menade något av det han skrev, han var uttråkad för stunden och menade inget av det.

Vad FAN ska jag göra? Snälla jag är i kris, hjälp mig med råd!!

• Svar på tråden AKUT kris i min relation.. Är han otrogen?
  • Jojje111
    Anonym (!!!) skrev 2026-02-18 17:49:55 följande:
    Väldigt nöjd? Han velade om han skulle lämna sin fru för att hon var tråkig i sängen till skillnad från exet..
    Du menar att "tråkig i sängen" är för liten anledning att lämna någon för? 
  • molly50
    Jojje111 skrev 2026-02-19 08:31:24 följande:
    Du menar att "tråkig i sängen" är för liten anledning att lämna någon för? 
    Lämna någon pga det kan man absolut göra. Men då är det bättre att vara ärlig om det om det inte går att lösa på något sätt.
    Att vara otrogen är inte en bra lösning.
  • Anonym (Daisy)
    Anonym (Reine) skrev 2026-02-13 20:03:12 följande:

Så dumt att rota i hans privata saker. Låt bli sånt.

Nu får du svälja förtreten. Fråga inte mer. Kärleksbomba honom så att han inte längtar efter någon annan än dig.

Ja, det är dumt att rota i andras privata saker.
    Dessutom är det olagligt och straffbart.

I det här fallet var det dock ändå tur för ts, otur för gubben, att hon gjorde det.
    Att "kärleksbomba" ett otroget as däremot? Varför skulle någon vilja göra det?

I ts fall hade jag hellre kastrerat fanskapet.
  • Anonym (Kvinnan)

Hej, jag har mer uppdateringar sedan detta inträffade. (Förresten har jag aldrig skapat en tråd om min relation tidigare). 

Jag förlät honom för detta men var fortfarande starkt misstänksam och kände att något är fel. Googlade ''misstänker att man är otrogen tips för att avslöja otrohet'' eller något sånt och hittade att någon rekommenderade att kolla dolda bilder på telefonen. Jag tog hans telefon och tittade... Och hittade detta. Massa porr. Printscreens på tjejers profiler på tiktok och instagram där de är nästan nakna, porriga bilder. En tjej som tagit en spegelselfie på sig själv i endast trosor vilket fick mig att tro att hon skickat denna till honom eftersom det inte var en printscreen. Även en sexvideo där han kn*llar sitt ex med tidstämpel på när vi var i en relation och var förlovade och han just den dagen ljög om att han skulle sova hos sin mamma. Även printscrens på samma tjej han hade legat med som är hans ex där han skrivit till henne under vårt äktenskap ''tack för senast, du kommer alltid ha en plats hos mig. Vem vet, jag kanske köper en flygbiljett och hälsar på dig.'' Sedan printscreens på badoo tjejers profiler där han varit medlem under förra året när vi var gifta. 

Vi har haft enorma bråk om detta, inget fel att kolla på porr i sig, men att han döljer och ljuger och säger att han tycker män är äckliga som gör sånt och att han absolut inte vill att någon av oss gör det. Hans ursäkter till detta är att han hade varit fysiskt otrogen men ''bara när vi inte var gifta så det är inte så farligt''. Sedan att han skrivit till sitt ex skyllde han på att han. ''ville ha ett avslut och vara snäll''. Det här med en spegelselfie på en tjej i trosor sa han att han laddat ner bilden från nätet och vet inte vem det är.

Efter allt detta kom vi överrens om att han ska skaffa psykologisk hjälp och vi ska se om vi ens kan reparera detta. SEDAN DYKER DET UPP EN NY SAK IGÅR! Detta skyller han på är från det förflutna. Då visar det sig att han ljugit om att han aldrig pratat med en tjej, faktum är att en tjej på hans jobb har han haft kontakt med i tre månaders tid. Jag ringde henne och hon bad så hemskt mycket om ursäkt och sa att min man sagt att han är singel och bor ensam och att hon inte alls hade en aning, hons a att jag är en vacker kvinna som inte förtjänar detta och att det var respektlöst av honom.

Det känns som att jag har ett hål i mitt hjärta. Jag bara gråter. Jag sörjer mitt äktenskap, eftersom jag inte visste att vi hade några problem. Till mig sa han alltid att han aldrig någonsin i sitt liv skulle kunna ens tänka sig vara otrogen, att tanken av mig gör honom upphetsad och han tar på mig hela tiden och han kommer snabbt och jag är så bra och en fantastisk fru osv.. Jag känner mig så sjukt otillräcklig. Jag ringer hela tiden psykologer desperat och pratar med någon varje dag. Ni är de jag vänder mig till så jag ber er att sluta tro att jag trollar eller vara så hjärtlösa och tro att jag haft en del i detta. Jag har alltid varit en kvinna som vill förbättra mig och bli bra. Han har ändå varit otrogen under hela vårt äktenskap och gjort alla dessa saker, och det får mig att må illa att han varit så duktig på att dölja allt detta i tre års tid. Jag har aldrig misstänkt något. Han har alltid gett mig validering om att jag kan se hans telefon när jag vill, alltid gett mig komplimanger och sagt att jag är den enda och att män är idioter som är otrogna, alla män är otrogna förutom honom som är så fantastisk. 

Jag är helt förkrossad. Det gör så jävla ont och jag känner att jag lever i limbo. Inget blir bättre. Jag sörjer, eftersom den man jag har levt med har varit en fantastisk man på alla sätt, känslosam och kärleksfull men sedan döljt den här sidan av honom från mig med alla lögner och alla kvinnor. Det gör så jävla in i helvetes ont. Jag trodde aldrig att jag skulle vara den som blir bedragen, eftersom jag har aldrig varit otrogen själv. Jag trodde på allt han sa om vårt ärliga äktenskap och känner mig jävligt korkad nu. Jävligt otillräcklig. Jag vet inte hur jag ska få kraften att lämna honom eftersom den bilden jag har av vårt äktenskap är fantastisk och går inte ihop med detta, jag vill inte lämna den delen men jag klarar samtidigt i inte av att leva såhär med denna tortyr och vetskap om allt ont han har gjort mot mig medvetet. Jag behöver verkligen bekräftelse och höra era ord. Jag är i kris och vet inte vad jag ska ta mig till.. 

• Anonym (Tore)

Vad du ska göra? Slut, och sen tillåta dig att sörja att det äktenskap du trodde ni hade aldrig fanns och att han ljugit för dig hela tiden.
    Du bryter all kontakt och lever lyckligt när du samlat dig.

Anonym (Kvinnan) skrev 2026-02-21 15:10:19 följande:

Jag är i kris och vet inte vad jag ska ta mig till.. 

• Anonym (!!!)

Hej, jag har mer uppdateringar sedan detta inträffade. (Förresten har jag aldrig skapat en tråd om min relation tidigare). 

Jag förlät honom för detta men var fortfarande starkt misstänksam och kände att något är fel. Googlade ''misstänker att man är otrogen tips för att avslöja otrohet'' eller något sånt och hittade att någon rekommenderade att kolla dolda bilder på telefonen. Jag tog hans telefon och tittade... Och hittade detta. Massa porr. Printscreens på tjejers profiler på tiktok och instagram där de är nästan nakna, porriga bilder. En tjej som tagit en spegelselfie på sig själv i endast trosor vilket fick mig att tro att hon skickat denna till honom eftersom det inte var en printscreen. Även en sexvideo där han kn*llar sitt ex med tidstämpel på när vi var i en relation och var förlovade och han just den dagen ljög om att han skulle sova hos sin mamma. Även printscrens på samma tjej han hade legat med som är hans ex där han skrivit till henne under vårt äktenskap ''tack för senast, du kommer alltid ha en plats hos mig. Vem vet, jag kanske köper en flygbiljett och hälsar på dig.'' Sedan printscreens på badoo tjejers profiler där han varit medlem under förra året när vi var gifta. 

Vi har haft enorma bråk om detta, inget fel att kolla på porr i sig, men att han döljer och ljuger och säger att han tycker män är äckliga som gör sånt och att han absolut inte vill att någon av oss gör det. Hans ursäkter till detta är att han hade varit fysiskt otrogen men ''bara när vi inte var gifta så det är inte så farligt''. Sedan att han skrivit till sitt ex skyllde han på att han. ''ville ha ett avslut och vara snäll''. Det här med en spegelselfie på en tjej i trosor sa han att han laddat ner bilden från nätet och vet inte vem det är.

Efter allt detta kom vi överrens om att han ska skaffa psykologisk hjälp och vi ska se om vi ens kan reparera detta. SEDAN DYKER DET UPP EN NY SAK IGÅR! Detta skyller han på är från det förflutna. Då visar det sig att han ljugit om att han aldrig pratat med en tjej, faktum är att en tjej på hans jobb har han haft kontakt med i tre månaders tid. Jag ringde henne och hon bad så hemskt mycket om ursäkt och sa att min man sagt att han är singel och bor ensam och att hon inte alls hade en aning, hons a att jag är en vacker kvinna som inte förtjänar detta och att det var respektlöst av honom.

Det känns som att jag har ett hål i mitt hjärta. Jag bara gråter. Jag sörjer mitt äktenskap, eftersom jag inte visste att vi hade några problem. Till mig sa han alltid att han aldrig någonsin i sitt liv skulle kunna ens tänka sig vara otrogen, att tanken av mig gör honom upphetsad och han tar på mig hela tiden och han kommer snabbt och jag är så bra och en fantastisk fru osv.. Jag känner mig så sjukt otillräcklig. Jag ringer hela tiden psykologer desperat och pratar med någon varje dag. Ni är de jag vänder mig till så jag ber er att sluta tro att jag trollar eller vara så hjärtlösa och tro att jag haft en del i detta. Jag har alltid varit en kvinna som vill förbättra mig och bli bra. Han har ändå varit otrogen under hela vårt äktenskap och gjort alla dessa saker, och det får mig att må illa att han varit så duktig på att dölja allt detta i tre års tid. Jag har aldrig misstänkt något. Han har alltid gett mig validering om att jag kan se hans telefon när jag vill, alltid gett mig komplimanger och sagt att jag är den enda och att män är idioter som är otrogna, alla män är otrogna förutom honom som är så fantastisk. 

Jag är helt förkrossad. Det gör så jävla ont och jag känner att jag lever i limbo. Inget blir bättre. Jag sörjer, eftersom den man jag har levt med har varit en fantastisk man på alla sätt, känslosam och kärleksfull men sedan döljt den här sidan av honom från mig med alla lögner och alla kvinnor. Det gör så jävla in i helvetes ont. Jag trodde aldrig att jag skulle vara den som blir bedragen, eftersom jag har aldrig varit otrogen själv. Jag trodde på allt han sa om vårt ärliga äktenskap och känner mig jävligt korkad nu. Jävligt otillräcklig. Jag vet inte hur jag ska få kraften att lämna honom eftersom den bilden jag har av vårt äktenskap är fantastisk och går inte ihop med detta, jag vill inte lämna den delen men jag klarar samtidigt i inte av att leva såhär med denna tortyr och vetskap om allt ont han har gjort mot mig medvetet. Jag behöver verkligen bekräftelse och höra era ord. Jag är i kris och vet inte vad jag ska ta mig till.. 

Klart att du är i kris. Gå till psykolog och få hjälp att bearbeta allt. Du kommer att komma ut på andra sidan mycket klokare.

Släng ut kräket och låt honom aldrig såra dig så igen. För det kommer han garanterat göra igen om du låter honom ljuga ihop en massa skit och lura tillbaka dig. Han är inte bara otrogen HAN funderar på att lämna dig..

Var ändå glad att ni inte har hunnit få barn. Tänk att om du varit gravid nu..

• Anonym (P)

Jag förstår att det är kaos och sorg nu. Du håller på att ta in vad som har skett och börjar förändra din bild av ditt äktenskap och din man. Det gör jätteont. Du är i chock. 

Det värsta är att du kan inte snabbt ta dig ur detta tillstånd, utan du behöver vara i det ett tag och processa det som har hänt, och din nya situation i livet. Det finns liksom ingen quick fix. 

Men den västa chocken brukar vara högst 3 månader. Bra att du tar hjälp på olika håll!

Man kanske bäst kan beskriva din situation som att golvet har ryckts undan.

Det blir bara värre av att din man slingrar sig och även försöker gaslighta dig om vad som har hänt. 

Och att han hela tiden har pratat om att han inte kan förstå hur människor kan vara otrogna. Det var väldigt onödigt av honom att hålla på så. Han framstår ju inte som särskilt trovärdig i vad han säger efter att detta har blivit avslöjat.

Så ta nu den tid du behöver för att sörja och ta in allt. Ta.stöd på alla håll du kan. Kan du få samtala med en kurator på vårdcentralen eller en diakon i Svenska kyrkan (man behöver inte vara religiös)? För det kanske är bra att samtala mes samma psykolog eller kurator hela tiden. Så att den personen är insatt i det hela. 

Du kommer ur detta så småningom. Du måste bara igenom detta elände först, för att sedan landa i verkligheten. 

En del människor vill inte bara hålla sig till en person sexuellt. Men det vore bra om desa det öppet, så att inte personer som vill ha trohet gifter sig med dem.

Ta hand om dig nu och var snäll mot dig själv! Vila så mycket du kan om du är trött. 

• molly50

Jag förstår att det gör ont. Men nu tycker jag inte att du ska ge honom fler chanser. Han har visat vad han går för.
    I ett förhållande är det meningen att man ska må bra och känna síg trygg. Det har han visat att du inte kan med honom.
    Så nu tycker jag det är dags att kasta ut honom.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Cello)

Skilj dig omedelbart och tacka din lyckliga stjärna att ni ej har barn.Du kan träffa en bra man ❤

• Lonken

1. Ja, han är otrogen
    2. Du ska sluta gå på hans bullshit-lögner
    3. Du ska separera

• Anonym (O)

"Jag har alltid varit en kvinna som vill förbättra mig..."
    Det reagerade jag på. Det är bra att ha den insikten, så länge man gör det för sig själv. Inte för mannen. 
    Det är tydligt att HAN inte kommer att förbättra sig. Kanske den dag ni skulle fått barn. Då händer något. Även i de mest otrogna. Jag vet. Men är det värt det? Ni har haft ett kort äktenskap och jag förmodar att du är ung. Ditt liv behöver inte vara sorg och ledsamhet. Lämna nu. Sörj. Älta. Gråt. Skrik. Men gå vidare ur detta. Om du inte gör det kommer alltid få leva med en gnagande känsla av misstänksamhet. 

• Anonym (Fly)
    Anonym (O) skrev 2026-03-01 06:59:37 följande:

"Jag har alltid varit en kvinna som vill förbättra mig..."
    Det reagerade jag på. Det är bra att ha den insikten, så länge man gör det för sig själv. Inte för mannen. 
    Det är tydligt att HAN inte kommer att förbättra sig. Kanske den dag ni skulle fått barn. Då händer något. Även i de mest otrogna. Jag vet. Men är det värt det? Ni har haft ett kort äktenskap och jag förmodar att du är ung. Ditt liv behöver inte vara sorg och ledsamhet. Lämna nu. Sörj. Älta. Gråt. Skrik. Men gå vidare ur detta. Om du inte gör det kommer alltid få leva med en gnagande känsla av misstänksamhet. 

Sen finns det de som blir otrogna när kvinnan blir gravid eller när de skaffat barn. Definitivt inte värt risken att blanda in barn i en relation som redan är instabil.
Svar på tråden AKUT kris i min relation.. Är han otrogen?