• Anonym (TS)

Drömmer alla människor om rosa hår och kluven tunga?

Jag fascineras verkligen av personer som typ ger beröm till människor som gör mer avvikande saker. Typ klyver sin tunga och färgar håret chockrosa. 

Dessa människor hör jag ofta människor uttrycka att sånna människor vågar att vara sig själva. Så alla människor känner sig hämmade att vara sig själva då och egentligen innerst inne går med drömmen om rosa hår eller vad är grejen? Varför är utstickande utseende något som ses att vara sig själv? 

Själv går jag i chockröd kappa och är väl elegant färgglad så att säga. Men jag gillar färg. Jag tänker att dom som går i svart och beige gillar detta? eller 

• Svar på tråden Drömmer alla människor om rosa hår och kluven tunga?
  • Anonym (rävhatt)

Jag bara kollar på vänners barn som är i sin rosa-eller-grönt-hår-fas nu och fnissar lite.

För de flesta går just den grejen över igen när de blir vuxna men en del vill till varje pris fortsätta väcka reaktioner hos andra och demonstrera sin särart.
    Spelar väl ingen roll om man gör det genom sitt utseende, att samla 400 Märklintågvagnar eller skryta med sitt handikapp i golf.

Gör det du vill så länge du inte fysiskt stör andra med det.

Att sitta bredvid nån på flyget som cosplayar Ahri nine-tailed fox med nio spretande fejksvansar hade jag kanske tyckt var lite drygt. Drömmer

• Anonym (M)

Fast hur unikt är det egentligen med rosa hår och kluven tunga? Folk som har det ser påfallande lika ut. Det är ju en subkultur och där uppstår alltid en viss konformitet. 

Jag beundrar kanske inte människor som har ett behov av att avvika som självändamål, jag undrar lite över vad som driver dem, men däremot människor som går sin egen väg och inte bryr sig om andras åsikter. 

Om man har ett behov av att provocera så bryr man sig ju väldigt mycket om andras åsikter. 

Fast man kan säkert ha rosa hår och kluven tunga för att man tycker att det är fint. 

Det enda avvikande med mig är att jag inte har en enda tatuering. 😀 Och kanske att jag bär en del runor men det är diskret och för min egen skull. 

• Anonym (Meh)

Inget som imponerar på mig. Såna typer brukar ha precis samma syfte och baktanke med sin klädsel som de personer med en konventionellt snygg stil - uppmärksamhet och att smeka sitt ego. 

• Anonym (v)

Jag hade gärna haft rosa hår utan att vara det minsta uppmärksamhetskåt. Håret hade varit för MIN skull, jag vill generellt inte att folk ska titta på mig alls så det skulle inte vara annorlunda med en annan hårfärg. 

Folk som är sig själva får gärna hyllas och uppmuntras för mig. Inget hindrar en beigeklädd person från att göra det på andra sätt.

• Anonym (annorlunda)

"Kuven tunga" måste ha fått en ny betydelse sen jag tittade efter sist.

Jag hör väl till de annorlundas skara, även om jag inte har rosa hår. Jag är annorlunda på ett helt annat sätt. Det drar till sig en del uppmärksamhet, vilket jag egentligen inte vill, men var beredd att offra mig för att få vara som jag vill.

Svar på tråden Drömmer alla människor om rosa hår och kluven tunga?