• Anonym (GGT)

Fråga - garderob utan dörrar i sovrum?

Hej,

Vi funderar på att skaffa garderober utan dörrar i vårt sovrum. Är det någon som har det på det sättet?

Blir det fult, dammigt eller annat?

• Svar på tråden Fråga - garderob utan dörrar i sovrum?
  • Anonym (Ikea)

Jag hade det först inte min lägenhet. Flyttade från huset där vi hade ett rum vi gjorde till walk in closet med garderober utan dörrar. Men då kunde vi stänga dörren in till rummet. 

Jag tog med mig några av garderoberna när jag flyttade. Men efter ett tag så satte jag på dörrar. Känns mycket fräschare att slippa se kläderna samt det dammar mindre. 

• Anonym (Granbarr)

Ja det dammar 

Och du har mer press på dig att alltid ha snyggt, vikt och upphängt  .

Det är oerhört lätt att det ser rörigt ut 

• Anonym (F)

Vi har en garderob som min sambo alltid glömmer att stänga dörren till. Det blir dammigt. Dock är det inte värre än att det skulle vara värt det, om jag var sorten som uppskattade att ha alla kläder synliga. 

• Anonym (Mamma)

Tonårsdöttrarna har det och det funkar när det inte är så välfyllt och är välstädat. Men det ser lätt stökigt ut av bara något plagg som läggs fel. Själv är jag väldigt glad över att kunna gömma allt bakom dörrar och slippa dammandet.

• Anonym (Vic)

Vi har det. Snyggt, absolut. Dammigt som satan dock. Tyvärr får det inte plats dörrar där, annars hade jag köpt nya illa kvickt. 

• Fjäril kär

Du måste vara ett fan av att vika tvätt och städa om du ska ha det. 
    Skitsnyggt javisst, jag har haft det . Men det var kul ett halvår ungefär..  När livet händer så blir det på ett par dagar fullt kaos och väldigt smutsigt 

Har du katt.?  Glöm det! 

• Fjäril kär

Kan tillägga att mina kläder rätt ofta luktade obestämd hemmadoft utan dörrar . Lite blandning av matos, tvättmedel,  och annat gojs som avger doft i ett hem. ..inte alltid så fräsch känsla 

Upplevde inte alls så med kläderna i garderoben med dörrar i rummet bredvid.  Där luktade det bara nytvättat liksom.

• Anonym (E)

Förstår inte varför man skulle vilja ha utan dörrar, jag vill ha lugn och ro i sovrummet och skulle inte vilja se kläder och lådor, tittar hellre på tavlorna. Och även med dörrar blir det ju lite damm i garderoben. Kan inte se någon fördel. 

• Anonym (F)
    Fjäril kär skrev 2026-02-14 10:50:51 följande:

Har du katt.?  Glöm det! 

Sant! Och man måste välja sina garderobsdörrar väl, så att det inte är en sort som kissarna klarar av att öppna.
Svar på tråden Fråga - garderob utan dörrar i sovrum?