• Anonym (Ssr)

Vi vill ha barn men hon vill inte ens ge mig en kram

Vi har två barn och flyttade till ett hus som vi nu renoverar på östra sidan skåne. 
    Vi har inte haft sex på nästan 3 år nu och jag gjorde en vasektomi för ca 5 år sen. 
    Nu har jag en bokad tid för refertilisering i Danmark för att vi båda vill ha barn. Men.. Hon vill inte ens ge mig en kram, eller vara nära mig.
    Många saker har gått fel i vår relation och nu har jag jobbat målmedveten, med konsistens och tålamod för att rätta till de saker jag har kunnat rätta till. Jag älskar min partner men jag känner att hon inte älskar mig, samtidigt vill hon ha barn med mig, jag är mycket förvirrad och vet inte om jag ens våga hoppas eller bara acceptera att hennes kärlek är slut.
    Frågan är, ska ett barn till rädda oss? Eller är ett stort misstag?
    Vi har jättemycket gemensamt och delar samma värderingar, men hon ör bara stängd och nu vet inte jag bad som är sant eller falskt. Hon säger att vi ska testa, men jag är verkligen förvirrad. 

• Svar på tråden Vi vill ha barn men hon vill inte ens ge mig en kram
  • Anonym (Johannes)

Nej nej nej nu ska definitivt INTE skaffa ett till barn. 

Köp en hund istället. Bygg ett växthus, eller  skaffa båt...whatever som håller henne sysselsatt men absolut inga fler barn.  Ever. 

Det kommer vara det största misstag nånsin och det är barnet som kommer få betala det höga priset. 

En redan ansträngd och kärlekslös relation kommer totalt gå under med ännu ett barn och den påfrestning dett innebär..

Vill du göra rätt så steppa upp och var en man och skilj dig.  . Helst igår 

SKAFFA INGA FLER BARN! 

• Fjäril kär

Varför vill du ens ligga med någon som så uppenbart inte längre vill ha dig? 

Det är.för mig övergrepp.  Jag skulle bli så totalt okåt och torr som en öken av tanken att ligga med nån som i princip föraktar en.... 

Vart är din värdighet nånstans? 

Skilj er för bövelen

• Fjäril kär

Tillägg....

Exakt VAD skulle ännu ett barn lösa för problem?  Och HUR?  

Tvärtom kommer det krossa er fullständigt då hon har 100% anledning att helt skita i dig och skylla på barnet att er relation kraschar.   Dvs dig... 

Varför vill ni ens utsätta ett barn för denna misär?  Hur tänkte ni då? Så oerhört elakt mot barnet. 

• Tecum

Boka av tiden i Danmark och förbered för skilsmässa istället! Varför vill du skaffa ban med en kvinna som inte attraheras av dig? Hur kan du ens komma på tanken? Det är ytterst ovanligt att ett till barn räddar en redan dålig relation.

• Anonym (never)

Tyvärr testas relationen ytterligare av barn. Ett barn kommer defenitivt inte öka lusten och närheten, tvärtom brukar det ledda till mer tjafs, sömnöshet och mindre närhet. 

När till och med starka relationer kan påfrestas så mycket att det leder till separation så kommer svaga realtioner snabbt duka under. Hon kommer inte känna mer åtråhet coh sexlust mellan sömnlösa nätter och blöjbyten - det kan jag garantera.

• Anonym (Mickan i Solsidan)

Jag tror att det här inte handlar om dig alls, utan att hon har drabbats av "varför-skaffade-inte-jag-också-tre-barn-som-alla-andra-ångest", samt snart-kan-det-vara-för-sent"-ångest.

Och så vill hon att du ska försöka reversera ingreppet (det är inte alls säkert att det går, men det vet du säkert), för att du är den karl hon har helt enkelt. Och att det inte skulle ge samma status med ett tredje barn med en annan pappa: det räknas inte", som Mickan i Solsidan sa. Kanske har din fru drabbats av en medelålderskris också mitt i alltihopa. 

Men det är väl rätt självklart, att om hon inte ens vill ha sex med dig så har ni ingen framtid. Detta VET du ju nu, det är mer konstigt att du stått ut så länge. Kanske för barnens skull, det är fint i så fall, men skaffa i så fall för Guds skull inte ett till, så att du måste börja räkna åren från början igen tills du anständigvis kan lämna henne...

• Queen81

Nej! Skaffa för guds skull inte ett barn till! Hur tänker du? Hon visar med all tydlighet att hon inte vill ha dig. Inte är attraherad av dig. Just nu ser hon dig enbart som en möjlighet att få ett tredje barn. Det är inte för att hon vill ha barn med just DIG. Det beror enbart på att du är den som är tillgänglig för att uppfylla hennes önskan. 

Hade jag varit du hade jag snarare börjat förbereda mig på skilsmässa och lagt fokus på hur jag kunde göra det så bra som möjligt för barnen som redan finns.

• Anonym (Hjälp...)

Nej, detta är ju bara en fars.

Det är så dumt så klockorna stannar att tänka på fler barn i detta läge.
    Skilj dig istället och hitta en kvinna som faktiskt vill ha dig för något mer än status och lön.

• Anonym (Snow)

Nu har du fått andras åsikter, vad tycker du nu? 
    Fortfarande vilja ha barn med henne eller börjar fundera på skilsmässa? 🙂
    Tycker så synd om dig och håller helt med andra här!

• Anonym (Råger)

Mitt exx ville ha fler barn för då slapp hon gå tillbaka till jobbet som
    hon hatade. Hon ville vara hemma med barn och sina hundar. 

Men det blev inga fler barn, man måste ju som bekant ha samlag för att det
    skall bil något.

• Anonym (Grabb)

Läs ditt egna inlägg ett par gånger...

Mycket har gått fel i er relation.

Du har jobbat målmedvetet (med dig själv? med annat?).

Du har rättat till saker som du kan påverka.

Vad har din partner gjort under tiden? Har hon varit med på denna "resa"?

Ni har inte haft sex på 3 år...

Du har genomgått en vasektomi...

Nu renoverar ni hus...

Ni har redan två barn...

Du känner dig inte älskad...

Du får inte ens en kram emellanåt...

Du känner dig förvirrad...

Snälla! Läs dina egna ord! Stanna upp och sätt på kaffet!

Nää, ni skall inte skaffa fler barn (!). Du skall inte ha fler barn (!). 

Ta hand om de två barn du har (!). Ta hand om dig själv (!). Se till att vara en så bra pappa du kan för de två barn du har (!).

Fundera mer på om detta är en vuxen-relation som du tror på, som kommer att bli bättre, som kommer att kunna leva och blomstra igen... som kommer att få dig att må bättre, över tid. 

Det är vad du skall göra!

Känner man sig inte älskad av sin partner, har man inte sex, har man gått igenom en procedur som medför att man inte kan få fler barn, känner man sig förvirrad, har man ensidigt jobbat på sig själv och inte sin relation...

Då skall man inte skaffa ytterligare ett barn i någon slags tro på att "allt kommer bli bättre"....

• TriC

Kan såklart inte göra annat än hålla med övriga som kommenterat. 

Att skaffa ett ytterligare barn vore väldigt korkat! 

Avboka tiden i Danmark samt diskutera skilsmässa där ni separerar som vänner. 

• Anonym (.............)

Åk till Danmark och ha en härlig semesterdag för dig själv. Men gå inte till kliniken. (låt henne tro att du gjort ingreppet)  Sen kan du kanske få ligga med henne då, utan att det blir barn, för ett barn till ska ni absolut inte ha.

• Tom Araya
    Anonym (Ssr) skrev 2026-02-13 23:26:18 följande:

Vi har två barn och flyttade till ett hus som vi nu renoverar på östra sidan skåne. 
    Vi har inte haft sex på nästan 3 år nu och jag gjorde en vasektomi för ca 5 år sen. 
    Nu har jag en bokad tid för refertilisering i Danmark för att vi båda vill ha barn. Men.. Hon vill inte ens ge mig en kram, eller vara nära mig.
    Många saker har gått fel i vår relation och nu har jag jobbat målmedveten, med konsistens och tålamod för att rätta till de saker jag har kunnat rätta till. Jag älskar min partner men jag känner att hon inte älskar mig, samtidigt vill hon ha barn med mig, jag är mycket förvirrad och vet inte om jag ens våga hoppas eller bara acceptera att hennes kärlek är slut.
    Vi har jättemycket gemensamt och delar samma värderingar, men hon ör bara stängd och nu vet inte jag bad som är sant eller falskt. Hon säger att vi ska testa, men jag är verkligen förvirrad. 

Ni ska inte skaffa ett barn till! Avboka refertiliseringen.

Red ut era förhållandeproblem eller gå isär.
  • Anonym (2)

Vad vill DU i allt detta? Vill du ha ett tredje barn? I så fall är det ju ett projekt ni kan hålla på med, men tro inte att det kommer göra några underverk för förhållandet. Förmodligen tvärtom. 

Sedan tycker jag att folk här är väldigt snara med att döma. Om ni håller sams och är snälla mot varandra så behöver det ju inte vara skäl att lämna, om båda kan leva med att inte ha sex. Det kan vara värt det, för att familjen i övrigt fungerar bra. Tråkigt, men stabilt. Åtminstone tills barnen är utflugna kanske. 

Sedan... Hur gamla är barnen? Om de fortfarande är relativt små så kan det ju faktiskt handla om att hon helt tappat bort både sig själv och relationen i allt vad det innebär att bära, föda och amma barn. Jag som kvinna kan i alla fall ibland känna en aversion mot min make när han försöker ta i mig, för att jag redan haft eller har någon som "hänger mig i kjolarna" hela dagen och jag har tusen saker i huvudet som måste göras innan jag kan slappna av tillräckligt för att ens tänka på romantik och sex. Sen älskar jag min man ändå och har verkligen fått anstränga mig för att skapa utrymme för relationen, men jag kan absolut förstå att det kan gå åt pipsvängen utan att man har ont uppsåt eller slutar älska varandra. Det är inte så svartvitt. Men i ert läge är det nog bättre att lägga krut på familjerådgivning, snarare än ett tredje barn.

• Anonym (never)
    Anonym (.............) skrev 2026-02-17 11:57:55 följande:

Åk till Danmark och ha en härlig semesterdag för dig själv. Men gå inte till kliniken. (låt henne tro att du gjort ingreppet)  Sen kan du kanske få ligga med henne då, utan att det blir barn, för ett barn till ska ni absolut inte ha.

Om man vill ligga med någon som bara gör det för att få barn så funkar det kanske. Men om man vill ha kärlek, närhet och sex med någon som åtrår en, så funkar det sämre.
  • Anonym (Rut)
    Anonym (Ssr) skrev 2026-02-13 23:26:18 följande:

Jag läser mellan raderna att du har gjort nåt fel/misstag i relationen (rätta mig om jag har fel) och att du har fått kämpa med att försöka rätta till de problemen? Är det korrekt? Men att din fru fortfarande inte har någon tilltro/litar på dig och inte vågar släppa in dig ännu?

Är det därför hennes känslor svalnat och hon har svårt för att älska dig?

I så fall förstår jag henne på den punkten och det beror lite på vad det är du har gjort hur lång väg tillbaka det ör att få tillbaka hennes förtroende och därmed ömhet igen. 

Men svårt att uttala sig när man inte vet vad som har hänt om du har gjort tillräckligt och det har gått.tillrävkligt med tid för att kunna gå vidare. 

Däremot vet jag inte varför hon tycker att det ör en bra ide att försöka få barn om erat förhållande inte har hittat tillbaka ännu. 

• Anonym (.............)
    Anonym (never) skrev 2026-02-19 12:31:23 följande:
    Om man vill ligga med någon som bara gör det för att få barn så funkar det kanske. Men om man vill ha kärlek, närhet och sex med någon som åtrår en, så funkar det sämre.
    Det kan ju faktiskt skapa en nytändning :)
  • Anonym (W)

Barnet kommer inte rädda någon situation. Det är också helt fel för ett barn att födas med ett jobb/en uppgift.

Ge era befintliga barn en chans och i ditt fall skulle jag separera. Du känner dig inte älskad, punkt. Värre än så kan det inte bli. 

Svar på tråden Vi vill ha barn men hon vill inte ens ge mig en kram