Folk pratar om att vi inte är ett par för att vi har skilda sovrum
Bor i ett litet samhälle där människor nu börjat prata om att jag och min partner inte längre är tillsammans utan bor ihop av praktiska skäl.
Ryktesspridningen är enorm.
Orsaken är att vi hade hem några vi känner och min dotter på 4 år gick runt och visade hur vi har det och typ här sover mamma, här sover pappa och visade alla rummen.
4 åringen sover med sin pappa i ett rum och sedan har hon sin lillebror som är 4 månader som sover i min säng.
Vi tycker detta är mest rimligt. Vår dotter på 4 år vaknar annars vid 3-4 på morgonen om hon sover själv och är omöjlig att få att somna om. Det är inte roligt för henne heller. Men sover hon bredvid sin pappa och han är där så sover hon länge och vi kan behöva väcka henne strax innan kl 9 på morgonen.
Sedan för mig är lillebror liten, vi kan inte ha massa andra barn i sängen som rör sig och riskerar att mosa lillebror och att det är täcken och liknande, därför sover vi alla inte ihop.
Vi har valt samsovning och prioriterar barnen och att vi själva ska få sova så mycket som möjligt. Att vi båda blir väckta av 4 åringen klockan 3 på morgonen är inte roligt. Att sova med mannen, dottern och lägga lillebror i en spjälsäng är inte heller ett alternativ då lillebror bara skulle skrika då. Lillebror behöver ligga nära annars går det inte.
Varför är människor så elaka?