Anonym (Mognad tack) skrev 2026-02-14 16:07:21 följande:
Du vet om att det finns folk med amputerade ben, brännskadade, blinda, döva, förståndshandikappade, sjuka, anorektiker, mm.
Som får ligga, har partner. Varför skulle inte överviktiga få det? Titta sug omkring i samhället. Man är inte mindre människa för det. Man kan dessutom ha en fantastisk personlighet som blommar ut. Om man möts av kärlek istället för hat. Så enkelt är det.
Mycket värre med människor som är fula på insidan, det är svårare att komma åt. Och riktigt taskiga värderingar.
Läste du hela inlägget eller bara om övervikten? Du missade röker, alkis, stjäl, sur, utbrott, slår sönder saker? Låter som en underbar personlighet och vacker insida.
Ts, du beskriver en person jag har i min närhet så på pricken att jag nästan undrar om det är samma.
Hon har bordeline, är manipulativ och ljuger. Hennes historier går aldrig ihop men om man ifrågasätter blir hon rasande. Får utbrott och blir arg för minsta lilla, hamnar i bråk med allt och alla, skyller ifrån sig om precis allt, helt omedveten om sitt egna beteende (noll självinsikt) och allt är alltid alla andras fel. Har försökt ta livet av sig. Har när hon var yngre snott saker. Vet inte om hon gör det längre. Hon har problem med ekonomi och kronofogden, har inte råd med mat alla gånger och måste låna pengar åt höger och vänster men har alltid pengar till cigg och alkohol. Hon är också överviktig och är ohälsan själv i egen hög person.
Och trots allt detta, varken fin ut eller insida, så är det alltid karlar som vill ha henne och som vill hjälpa henne med grejer och tjänster. Allt från bilar, till skjuts, hämtar saker åt henne, renoverar åt henne, köper bag in box och cigg åt henne etc. Jag fattar absolut ingenting.
Och nej, om hon bara var överviktig men hade en underbar personlighet så hade jag inte reagerar för jag är inte ytlig.