• Anonym (Wth?)

En till: Hur kan min vän ha...

...män på rad? Före detta vän får tillägas. Hon är kraftigt överviktig 120kg+ , ser inte bra ut, röker, är alkoholist eller håller på att bli, har ett aggressivt humör, högljudd, självskadebeteende, blir sur för minsta lilla, får utbrott där hon slår sönder saker, stjäl, suttit på rättspsyk, Ändå har hon legat med 150+ män, mestadels losers men inte bara. Det är en hel del helt ok snubbar med.

• Svar på tråden En till: Hur kan min vän ha...
  • Anonym (Erfaren_man)

En kvinna kan se ut och vara precis hur som helst, och ändå ha en lång kö av män efter sig. Så länge hon signalerar att hon är lättillgänglig. Och om hon verkligen har en så enorm bodycount så är hon ju uppenbarligen det. 

• Anonym (Sexa)

Alla kvinnor kan ha en rad män efter sig, om de signalerar att de är villiga att ha sex med dem. Det har inget med utseende att göra. 

Om hon däremot har haft många relationer och män står på rad för en relation. Ja, då har hon uppenbarligen något som lockar. Kvinnor tror att alla män dras till smala, långa blondiner men så är inte fallet.

• Anonym (Mognad tack)

Du vet om att det finns folk med amputerade ben, brännskadade, blinda, döva, förståndshandikappade, sjuka, anorektiker, mm.

Som  får ligga, har partner. Varför skulle inte överviktiga få det? Titta sug omkring i samhället. Man är inte mindre människa för det. Man kan dessutom ha en fantastisk personlighet som blommar ut. Om man möts av kärlek istället för hat. Så enkelt är det.

Mycket värre med människor som är fula på insidan, det är svårare att komma åt. Och riktigt taskiga värderingar.

• Anonym (Rått)

Jag tror att dessa kvinnor utstrålar någon form av ren, rå sexualitet, och att männen reagerar på det på samma sätt som hankatter flockas runt ett hus där det bor en löpande honkatt. Hur honkattan sedan ser ut är inte viktigt för dem. Det kanske till och med är en lukt hos människor också? Vi kvinnor uppfattar den inte, så vi står där som frågetecken. 

Jag skulle inte ens VILJA bli uppmärksammad av en massa män på det sättet, det skulle kännas billigt.

• Anonym (Rut)
    Anonym (Mognad tack) skrev 2026-02-14 16:07:21 följande:

Du vet om att det finns folk med amputerade ben, brännskadade, blinda, döva, förståndshandikappade, sjuka, anorektiker, mm.

Som  får ligga, har partner. Varför skulle inte överviktiga få det? Titta sug omkring i samhället. Man är inte mindre människa för det. Man kan dessutom ha en fantastisk personlighet som blommar ut. Om man möts av kärlek istället för hat. Så enkelt är det.

Mycket värre med människor som är fula på insidan, det är svårare att komma åt. Och riktigt taskiga värderingar.

Läste du hela inlägget eller bara om övervikten? Du missade röker, alkis, stjäl, sur, utbrott, slår sönder saker? Låter som en underbar personlighet och vacker insida.

Ts, du beskriver en person jag har i min närhet så på pricken att jag nästan undrar om det är samma.

Hon har bordeline, är manipulativ och ljuger. Hennes historier går aldrig ihop men om man ifrågasätter blir hon rasande. Får utbrott och blir arg för minsta lilla, hamnar i bråk med allt och alla, skyller ifrån sig om precis allt, helt omedveten om sitt egna beteende (noll självinsikt) och allt är alltid alla andras fel. Har försökt ta livet av sig. Har när hon var yngre  snott saker. Vet inte om hon gör det längre. Hon har problem med ekonomi och kronofogden, har inte råd med mat alla gånger och måste låna pengar åt höger och vänster men har alltid pengar till cigg och alkohol. Hon är också överviktig och är ohälsan själv i egen hög person. 

Och trots allt detta, varken fin ut eller insida, så är det alltid karlar som vill ha henne och som vill hjälpa henne med grejer och tjänster. Allt från bilar, till skjuts, hämtar saker åt henne, renoverar åt henne, köper bag in box och cigg åt henne etc. Jag fattar absolut ingenting. 

Och nej, om hon bara var överviktig men hade en underbar personlighet så hade jag inte reagerar för jag är inte ytlig. 
  • Anonym (Rut)
    Anonym (Rut) skrev 2026-02-15 15:49:33 följande:
    Läste du hela inlägget eller bara om övervikten? Du missade röker, alkis, stjäl, sur, utbrott, slår sönder saker? Låter som en underbar personlighet och vacker insida.

Ts, du beskriver en person jag har i min närhet så på pricken att jag nästan undrar om det är samma.

Hon har bordeline, är manipulativ och ljuger. Hennes historier går aldrig ihop men om man ifrågasätter blir hon rasande. Får utbrott och blir arg för minsta lilla, hamnar i bråk med allt och alla, skyller ifrån sig om precis allt, helt omedveten om sitt egna beteende (noll självinsikt) och allt är alltid alla andras fel. Har försökt ta livet av sig. Har när hon var yngre  snott saker. Vet inte om hon gör det längre. Hon har problem med ekonomi och kronofogden, har inte råd med mat alla gånger och måste låna pengar åt höger och vänster men har alltid pengar till cigg och alkohol. Hon är också överviktig och är ohälsan själv i egen hög person. 

Och trots allt detta, varken fin ut eller insida, så är det alltid karlar som vill ha henne och som vill hjälpa henne med grejer och tjänster. Allt från bilar, till skjuts, hämtar saker åt henne, renoverar åt henne, köper bag in box och cigg åt henne etc. Jag fattar absolut ingenting. 

Och nej, om hon bara var överviktig men hade en underbar personlighet så hade jag inte reagerar för jag är inte ytlig. 
    Fortsättning.

Även i detta fall är en stor andel av männen också i kategorin typ alkisar men inte alla. Några helt vanliga vettiga också.

Och hon lyckas även få kvinnor runt lillfingret att göra tjänster etc för henne. Typ ge pengar och sånt. Eller ge grejer till hennes barn. Låna ut bilen. Ja allt mellan himmel och jord. 
  • Anonym (M)

Det där gäller vissa män också. 

När jag var ung var det en kille i vårt gäng som inte är särskilt snygg men som alltid fick ligga och hade massor med tjejer. 

Han hade en psykopats självförtroende, inga tvivel öht som normala människor kan ha utan körde bara på. 

Han var varken särskilt lång eller krallig men han intog rummet med sin närvaro som utstrålade att han inte brydde sig ett skit om andras åsikter. 

Personer som lever destruktiva liv kan också ha den där utstrålningen eftersom de inte bryr sig om någonting. 

Det finns en dragningskraft i det eftersom de flesta andra har lite komplex och osäkerhet och fascineras av personer som inte har det. 

Det är bland annat därför bad skurkar i populärkultur kan bli otroligt populära. 

Många drömmer om att kunna be folk fara åt helvete och leva sitt liv precis som de vill men ytterst få vågar. 

Den andra tråden handlade också om en sådan kvinna, som verkade skita i folks åsikter och bekräftelse.

Om folk bara fattade hur mycket som handlar om psykologi när det gäller attraktion. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Rut)
    Anonym (qwerty) skrev 2026-02-15 17:05:53 följande:

Så din medelålders looser till vän särar benen för massor med andra medelålders loosers.
    Ok. Tack för att du informerar oss. Vem bryr sig.

Fast nu gick inte ts tråd ut på att informera oss om det. Hon stället ju faktiskt en fråga. Och vill antagligen starta en diskussion om det då detta är ett diskussionsforum. Inte ett informationsforum. Och vill du inte bidra i diskussionen i just detta ämne för att du inte är intresserad eller har nåt att bidra med så går det bra att låta bli. 
  • Anonym (Varför avundsjuk?)

TS, varför väljer du fokusera på henne och på det du beskriver i trådstarten?

Varför gör du inte ditt eget val att fokusera på dig själv och på ditt eget liv?

På din beskrivning tycker jag att valet borde vara lätt för dig, på vilken av dessa två personer det skulle vara bäst för dig att lägga ditt fokus.

Om det nu inte är dig själv du beskriver i trådstarten? 

Eller om allt kanske handlar om att du själv tycker att du är en ännu "sämre människa" än den personen du beskriver i trådstarten?

• Anonym (Wth?)
    Anonym (Mognad tack) skrev 2026-02-14 16:07:21 följande:

Så tjock= fantastisk personlighet?
    Anonym (Rut) skrev 2026-02-15 15:52:28 följande:
    Fortsättning.

Även i detta fall är en stor andel av männen också i kategorin typ alkisar men inte alla. Några helt vanliga vettiga också.

Och hon lyckas även få kvinnor runt lillfingret att göra tjänster etc för henne. Typ ge pengar och sånt. Eller ge grejer till hennes barn. Låna ut bilen. Ja allt mellan himmel och jord. 
    Det låter likt men den här personen har inte barn, så kan inte vara samma.
  • Anonym (Wth?)
    Anonym (Varför avundsjuk?) skrev 2026-02-16 09:35:05 följande:

TS, varför väljer du fokusera på henne och på det du beskriver i trådstarten?

Varför gör du inte ditt eget val att fokusera på dig själv och på ditt eget liv?

På din beskrivning tycker jag att valet borde vara lätt för dig, på vilken av dessa två personer det skulle vara bäst för dig att lägga ditt fokus.

Eller om allt kanske handlar om att du själv tycker att du är en ännu "sämre människa" än den personen du beskriver i trådstarten?

För att jag tycker det är underligt? Inte att män på samma trasiga nivå gillar henne. Men säg att minst 10 utav snubbarna hon vart med har varit helt normala snubbar...det är det jag finner underligt.
  • Anonym (Varför avundsjuk?)
    Anonym (Wth?) skrev 2026-02-16 13:22:06 följande:
    För att jag tycker det är underligt? Inte att män på samma trasiga nivå gillar henne. Men säg att minst 10 utav snubbarna hon vart med har varit helt normala snubbar...det är det jag finner underligt.
    På din beskrivning tycker jag att valet borde vara lätt för dig,

på vilken av dessa två personer det skulle vara bäst för dig att lägga ditt fokus.

• Anonym (Rut)
    Anonym (Varför avundsjuk?) skrev 2026-02-16 16:14:30 följande:
    På din beskrivning tycker jag att valet borde vara lätt för dig,

på vilken av dessa två personer det skulle vara bäst för dig att lägga ditt fokus.

Vilket val? Vilka människor ska hon välja mellan? 

Mellan att fokusera på sig själv eller att fokusera på sin konstiga kompis?

De flesta människor kan fokusera på sig själva en ändå ha funderingar om folk i sin närhet.

Som sagt, jag har själv en person i min närhet som skulle kunna vara samma person. Lät nästan på pricken som att ts beskrev samma person (men den jag känner har barn så vi har redan rett ut att det inte kan vara samma). Och jag har förmågan att fokusera på mig själv samtidigt som jag fnular på hur sjutton hon lyckas få människor runt sitt lillfinger hela tiden. 
Svar på tråden En till: Hur kan min vän ha...