Kvinnor som smutskastar sina barns fäder
Jag kan ärligt erkänna att jag känner mig föraktfull mot kvinnor som pratar om hur dumma deras ex är, hur dåliga pappor dom är, vilka skithögar och ansvarslösa dom är.
Jag har stått nära dessa kvinnor också, som uttrycker att männen inte gör någonting.
Och sanningen är i alla fall i dessa fall att männen bara har dragit.
Utifrån min erfarenhet har det handlat om
kvinnor som haft en skev uppfattning om vad en bra uppfattning om vad en bra man är för något och tror att mannen kommer bli detta per automatik när barnet föds och blir djupt besvikna. Det har funnits 10000 varningstecken innan.
Eller så har kvinnan enormt rigida idéer om hur saker och ting ska vara. Hon ska korrigera och kontrollera exakt allt mannen säger och gör. Hon lägger sig i mannens matvanor och ifrågasätter detaljer som hur gaffel och kniv används, hur exakt mössan sitter på barnets huvud. Hur pappan är med barnet, allt ska formuleras på ett visst sätt När man talar med barnet. Som att man får inte ta fram en bok och fråga barnet om man ska läsa utan man ska sätta sig i närheten och låta barnet komma fram och be om att få höra en saga och då får mannen ta fram en bok. Kvinnan har läst detta och mycket i en bok om barnuppfostran och ska nu följa olika regler slaviskt. Mannen kontrolleras, blir osäker, tappar självkänslan och slutligen blir nervös av att umgås med sitt barn och ständigt höra att vad man än gör så är det fel. Och detta handlar inte om narkomaner, kvinnomisshandlare eller på något sätt farliga personer.
Jag tycker vi kan slå hål på myten av att alla män är svin. Jag tycker inte man ska skaffa barn däremot med instabila män, men jag ser kvinnor göra detta med öppna ögon och sedan är det mannen som är dum.
Har kvinnor inget ansvar alls själva över vem dom skaffar barn med?
Det är väldigt sällan så att en fullt stabil mamma med hälsosamma värderingar, psykisk stabilitet, god ekonomi bildar familj med någon riktigt sjuk person som bara drar. Jag har aldrig sett detta någonsin.
Vad tänker ni?