Trekanten blev mer - funkar det?
Min grundfråga är - kan ett seriöst förhållande spira från något som började som enbart sex? särskilt när det råder ett 10års åldersskillnad .
För tre år sen bestämde sig min man och jag att efter tio års äktenskap öppna upp vårt förhållande. Vi var djupt förälskade i varandra, och kände inte att något skulle kunna splittra oss.
Första trekanterna med en extra man var jättehärliga och både min man o jag uttryckte hur vår kärlek och kåthet växte mot varandra som följd.
Men sen kom Han, extra mannen som blev mer än bara det. Jag fortsatre älska min man, men kåtheten för extramannen växte och växte, tills att min man sa att han tyckte vi skulle pausa trekanterna ett tag. Telefonsamtalen mellan mig och extramannen var djupa och långa, en vänskap utanför sexet växte fram.
Jag tog upp detta med min man som gav mig tillåtelse att träffa extramannen ensam. träfadde extramannen 2 dygn i veckan, sover över etc.
Min man och jag gled successivt ifrån varann, tills nyligen insåg vi att vi är nu bara platoniska vänner. En sorg jag alltid kommer bära med mig, att det blev så här. Inget bråk och med en kärlek o respekt kvar för honom.
kärlek har dock växt mellan mig och extra mannen, över 2 år vi känt varandra nu och umgås som ett par. Han är dock 10 år yngre, utan barn. Medan jag har flera barn, något som han är osäker på om han kan leva med.
åter till grundfrågan, går det bygga en seriös relation på dessa premisser?