• Martinnains

Alla dejtingsajter är fel designade för män

Jag tror att alla känner till hur stor skillnad det är mellan hur män och kvinnor sveper på dejtingsajter. Vilket skapar frustration för många. Jag skulle vilja påstå att apparna är principiellt fel designade för männen. Om det hade funnits ett tredje alternativ förutom ja eller nej när en profil dyker upp, typ kolla på senare. Då skulle männen mer bara svepa på de som de verkligen är intresserad av. 
    Det är liksom principiellt fel för en man att välja nej aldrig till en tänkbar partner. 
    Nej inte intressant just nu är ett mycket enklare val att göra.

Vad tror ni om min teori? Verkar det rimligt?

• Svar på tråden Alla dejtingsajter är fel designade för män
  • Anonym (Ert)

Eh va? 

Varför skulle det specifikt vara en issue för män specifikt? 

• Anonym (L)

Det är definitivt ett av alla problem med apparna men varför tror du inte kvinnor känner samma?

• Anonym (Stefan)

Jag skulle gissa att det där är ett individuellt problem oavsett kön och handlar inte alls om appen. 

Som man känner jag inte alls igen mig. Jag har inga problem alls att hitta lämpliga kandidater till dejt och intressanta profiler.  

Däremot har jag vänner av båda kön och olika läggning som kämpar i motvind på olika sätt men jag kan inte alls se att det skulle vara sajtens problem 

• Anonym (Stefan)

Jag skulle gissa att det där är ett individuellt problem oavsett kön och handlar inte alls om appen. 

Som man känner jag inte alls igen mig. Jag har inga problem alls att hitta lämpliga kandidater till dejt och intressanta profiler.  

Däremot har jag vänner av båda kön och olika läggning som kämpar i motvind på olika sätt men jag kan inte alls se att det skulle vara sajtens problem 

Svar på tråden Alla dejtingsajter är fel designade för män