• Anonym (Mamma)

Min son är jättegay.

Min son är tydligt homosexuell. Han har inte kommit ut än och när jag tagit upp situationen så nekar han det helt. Men jag har aldrig märkt av någon form av kvinnlig närvaro. Jag har inget emot homosexuella, men det är min enda son som dessutom är nästan vuxen nu, så barnbarn börjar egentligen bli aktuellt. Kärleken jag har för barn är enorm så jag hoppas verkligen min son tar sitt förnuft till fånga och skaffar sig en fru. Kan jag prata med honom på något sätt?

• Svar på tråden Min son är jättegay.
  • Ascendere

"Tar sitt förnuft till fånga", wtf?
    tycker du ska låta din son vara den han är, och visa att du älskar honom oavsett.

• Anonym (Obegåvat)
    Anonym (Mamma) skrev 2026-02-16 09:36:51 följande:
    Min son är jättegay.

Min son är tydligt homosexuell. Han har inte kommit ut än och när jag tagit upp situationen så nekar han det helt. Men jag har aldrig märkt av någon form av kvinnlig närvaro. Jag har inget emot homosexuella, men det är min enda son som dessutom är nästan vuxen nu, så barnbarn börjar egentligen bli aktuellt. Kärleken jag har för barn är enorm så jag hoppas verkligen min son tar sitt förnuft till fånga och skaffar sig en fru. Kan jag prata med honom på något sätt?

Så otroligt korkat.

Du anser att ditt barns uppgift i livet är att skaffa barnbarn till dig?

F ö är det trendigt och jätteinne just nu bland mammor att deras söner ska vara gay. Om du hänger med lite i samhället så ser du att det är jättemånga mammor som gör allt de kan för att förmå, för att s a s "stödja", sina söner att bli gay, många gör allt de kan för att deras söner ska byta kön.
    Så var glad och stolt för att din son är modern och inne och tänk på alla dessa mammor som skulle vara jättelyckliga över att ha en son som är gay.
  • Trent

Typiskt att han är just jättegay. Då känns det ju rätt kört. Men om du går med i en sekt och lockar med honom så kanske ni där kan hjärntvätta honom så att han tror att han är frisk eller åtminstone bara gay och inte jättegay.

Berätta hur det gick sen och vilken sekt du valde. Lycka till!

• unknown3bz

Låt din son vara hur han vill. Om du nu misstänker att han är gay så är det bäst att låta han vara det för oavsett hur mycket du pratar med honom om att skaffa fru och allt det där kommer hans intresse för killar att fof finnas där. 

• enola

På vilket sätt är han "jättegay"? Baserar du det bara på att han inte verkar ha någon flickvän eller är det nåt annat? Han kanske bara inte har träffat nån han vill vara tillsammans med, kanske är han asexuell. 
    Uttrycker du samma saker till honom som du skriver här? I så fall är det verkligen inte konstigt att han inte vågar komma ut, om han nu är homosexuell.

• Anonym (Soja)

Vad har du med din sons läggning att göra överhuvudtaget ? Sköt ditt istället 

• Anonym (Idiot)
    Min son är jättegay.

Alltså jag hoppas att detta bara är ett tidigt och väldigt dåligt första april skämt? 

Om han är GAY så är han det och du har ingen som helst rättighet att bestämma om han ska skaffa pojkvän eller flickvän. 
    Och det är inte hans skyldighet att skaffa barn för att DU vill ha barnbarn.... Han kanske inte ens vill ha barn? 
    Och du vet väl att även GAY par kan skaffa barn!? 

Med dina korkade värderingar så förstår jag att han inte säger något till dig... 
  • Ascendere
    Anonym (Idiot) skrev 2026-03-17 12:41:33 följande:
    Alltså jag hoppas att detta bara är ett tidigt och väldigt dåligt första april skämt? 

Om han är GAY så är han det och du har ingen som helst rättighet att bestämma om han ska skaffa pojkvän eller flickvän. 
    Och det är inte hans skyldighet att skaffa barn för att DU vill ha barnbarn.... Han kanske inte ens vill ha barn? 

Med dina korkade värderingar så förstår jag att han inte säger något till dig... 

joo fast nu är ju inte sonen bara GAY, utan han är JÄTTEGAY! 

Stor skillnad

• felix le chat
    Ascendere skrev 2026-03-17 13:09:56 följande:

joo fast nu är ju inte sonen bara GAY, utan han är JÄTTEGAY! 

Stor skillnad

Jo men spannet är ju stort. 

Hon borde nog satt en siffra.

1 till 10

Då får vi lättare att sätta oss in i hur svårt homosexuell han är 
  • Anonym
    Min son är jättegay.

Förvisso tror jag att du bara skojar men svarar ändå på det jag reagerade mest på.

Sonen är "nästan vuxen så barnbarn börjar bli aktuellt"?

Om han är nästan vuxen så kanske jag gissar runt 17, vill du verkligen att han ska bli far så väldigt tidigt?
  • Anonym
    Anonym (Idiot) skrev 2026-03-17 12:41:33 följande:

Fast om ett gaypar, oavsett kön, får barn så kan bara en av dem vara mamma eller pappa till barnet.
    Så den som inte är det har ju inte "gett" sin förälder ett barnbarn...

Min väninnas dotter är bi, hon har två barn men bara en pappa och farföräldrar till den ena då den andra är donatorbarn, "tillverkad" på klinik i Danmark. Det barnets "pappa" är en anonym donator så pojkstackarn har ingen som helst anhörig på fadernet.
  • Anonym (Homopelle)

Du kan nästan glömma ditt hopp om att han "tar sitt förnuft till fånga" och håller det i garderoben.

Jag har träffat mååååååånga garderobsgay och jag gick på det först, tycke synd om osv. Men sanningen är att det inte är ett dugg synd om dem. De trivs i sina garderober, de gillar att leva i en lögn, skaffa barn med en kvinna osv. och så smygb****.

Att uppmuntra till det är att uppmuntra till narcissism. Garderober är själviska människor som bara tänker på sig själva och känner sig berättigade till att lura både sin fru och män de träffar.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (M)

Du har inte med att göra om eller när din son skaffar barn! Om barnbarn är så viktigt skulle du ha tänk på det tidigare och skaffat fler barn. Det är inget du kan kräva av ditt barn. 

• Anonym (nn)

Jättetroll. Ska ni fortsätta en övergiven "diskussion"?

Svar på tråden Min son är jättegay.