• Anonym (Styrke)

Någon ide att fria till en kvinna som varit förlovad 4 ggr

Har varit tillsammans med en fin kvinna i 3 år nu och jag skulle vilja att hon blir min fru. Jag skulle känna mig stolt att kalla henne för min fru. Men hon har varit förlovad minst 4 ggr tidigare och i vart och ett av dessa förhållandena är det hon som lämnat relationen eftersom det har blivit för allvarligt. Ska jag ge henne mer tid eller skicka henne till någon psykolog eller be henne gå någon kBT behandling eller nåt sånt? Jag vill inte förlora henne men jag vill även gå framåt i vårt förhållande.

• Svar på tråden Någon ide att fria till en kvinna som varit förlovad 4 ggr
  • Anonym
    KimLinnefeldt skrev 2026-02-18 11:13:50 följande:
    Nu handlar det om bådas lycka och livsval, inte bara hennes. Om hon älskar honom och vill att de ska fortsätta tillsammans så måste de hitta en formel som funkar för båda.
    Skulle min partner ha som krav att vi skulle gifta oss så skulle jag mot min innersta vilja, lämna honom.
    Förlovning skulle jag kunna tänka mig, men inte äktenskap.
  • Anonym (Jens)
    Nu handlar det om bådas lycka och livsval, inte bara hennes. Om hon älskar honom och vill att de ska fortsätta tillsammans så måste de hitta en formel som funkar för båda.
    Nä man måste ingenting.  .man måste inte ens bo ihop. 
  • Fjäril kär
    Varför är hans känslor viktigare än hennes?
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Jens) skrev 2026-02-18 11:10:01 följande:

Det har inte slagit dig att hon faktiskt inte vill vara varken förlovad eller gift? 

Hon kanske vill ha sin frihet som ett ringlöst förhållande är för henne. Hon kanske inte vill ha ett fast förhållande alls?  

Men varför tackar hon då ja till att gifta sig 4+ gånger...det är ju något som inte stämmer med damen i fråga. 
  • Anonym (Jens)
    Mrs Moneybags skrev 2026-02-18 16:01:30 följande:
    Men varför tackar hon då ja till att gifta sig 4+ gånger...det är ju något som inte stämmer med damen i fråga. 
    Spontant tänker jag att hon kanske inte riktigt mår så bra.. ett spontant ja just där och då kan låta fanatiskt men när man fått tänka ett tag kanske man  ångrar sig. Kanske inte riktigt var schyssta killar heller...  
    Känns lite ADHD typ...    

Ja jag spekulerar men jag tänker högt och svarar på frågan
  • Anonym (Jens)
    Anonym (Jens) skrev 2026-02-18 17:18:15 följande:
    Spontant tänker jag att hon kanske inte riktigt mår så bra.. ett spontant ja just där och då kan låta fanatiskt men när man fått tänka ett tag kanske man  ångrar sig. Kanske inte riktigt var schyssta killar heller...  
    Känns lite ADHD typ...    

Ja jag spekulerar men jag tänker högt och svarar på frågan
    * Fantastiskt....  (inte fanatiska) 
  • Fjäril kär
    Fast gifta sig har vi aldrig fått veta.   
    En förlovning måste inte betyda giftermål.  Sällan det gör det numera. 

Förlovar man sig 4 gånger så känns äktenskap inte särskilt aktuellt 
  • ÄlskarJN
    Anonym (M.) skrev 2026-02-16 22:08:53 följande:
    Någon garanti finns aldrig, men då har han ju i alla fall kommit ett stort steg längre med kvinnan än tidigare karlar.
    Ja då är man idioten som var dum nog att gifta sig med ett så löst kjoltyg. Verkligen en vinst...

TS vad håller du på med? Varför slösar du tid på denna satmara? Har du ingen i livet som kan styra dig lite mindre fel än såhär? Övervägt heroin? 
  • Anonym
    Det framgår det ingenstans att hon har gjort!
  • ÄlskarJN
    Anonym skrev 2026-02-18 23:13:49 följande:
    Det framgår det ingenstans att hon har gjort!
    Hur menar du att hon skulle blivit förlovad 4 gånger utan att ha sagt ja 4 gånger?

Förlovad mot sin vilja? 
  • Anonym (Hmmmm.....)
    ÄlskarJN skrev 2026-02-18 23:34:36 följande:
    Hur menar du att hon skulle blivit förlovad 4 gånger utan att ha sagt ja 4 gånger?

Förlovad mot sin vilja? 
    Hon kan ha sagt ja till förlovning,  byta ringar men inte till att gifta sig. Rätt vanligt!
  • Anonym
    ÄlskarJN skrev 2026-02-18 23:34:36 följande:

Förlovad mot sin vilja? 
    "Fjäril Kär" förklarade det i inlägg #27 om du missade det.
  • GrannyGoodness

Ok, du kan inte bara skicka henne på terapi, det måste hon vilja själv.

Om du verkligen vill gå vidare här så behöver du prata med henne om detta.

Men det kan vara så att hon, med goda anledingar som vi inte känner till, inte vill vara helt bunden. 

• Anonym
    Anonym (Hmmmm.....) skrev 2026-02-19 08:54:27 följande:
    Hon kan ha sagt ja till förlovning,  byta ringar men inte till att gifta sig. Rätt vanligt!
    Precis så.
    Och det tror jag att personen fattar också men måste envisas med det där viga tjattret om att man måste planera äktenskap för att kunna vara förlovad.
    En evighetsdiskussion här i forumet.

Rätt så under hållande faktiskt, att sitta och spela korkad.
    Man undrar varför.
  • Anonym (Hmmmm.....)
    Anonym skrev 2026-02-19 09:00:49 följande:
    Precis så.
    Och det tror jag att personen fattar också men måste envisas med det där viga tjattret om att man måste planera äktenskap för att kunna vara förlovad.
    En evighetsdiskussion här i forumet.

Rätt så under hållande faktiskt, att sitta och spela korkad.
    Man undrar varför.
    Förmodligen för att personen inte spelar utan faktiskt ÄR.... Drömmer
  • Anonym
    Anonym (Hmmmm.....) skrev 2026-02-19 09:10:58 följande:
    Förmodligen för att personen inte spelar utan faktiskt ÄR.... Drömmer
    Sant, så illa är det nog. Tungan ute
Svar på tråden Någon ide att fria till en kvinna som varit förlovad 4 ggr