Anonym (mango) skrev 2026-02-17 12:41:40 följande:
Förstår. Ja det är nog som du säger trots allt.
Men om man i konversationen har kemi, är det liksom fake det också? Kan man lika gärna bli avmatchad dagen efter? Liksom, finns det något man kan gå på innan man träffas?
Jag är själv kille, så har lite svårt att svara på detta förutom från min synvinkel.
Min upplevelse var lite annorlunda, och då var det Tinder för 4 år sedan.
Jag la aldrig upp någon beskrivning eller så, endast tre olika bilder på mig själv, för att jag skulle testa dessa appar för första gången.
Jag fick hur mycket likes som helst från kvinnor, hade många fina konversationer och träffade en del av dem tills jag till slut träffade rätt. Där och då trodde jag att det var tjejer som var desperata. :)
Jag har senare förstått att mitt scenario inte är det vanliga när killar annonserar. Det diskuteras väldigt mycket om detta både här på FL och andra forum, och jag har fått höra mycket berättat från mina bonusdöttrar om hur desperata dem flesta killar är.
Jag tror inte riktigt på äkta kemi via endast chattande. Känns det äkta och bra, är det lika bra att pratas vid över telefonen så snart som möjligt. Känns det också bra, är det dags för en IRL-träff för att känna av kemin på riktigt. Allt detta förstås under förutsättning att det är något mer långvarigt du strävar efter... ska man bara ligga så kanske det inte krävs så himla mycket. :)
Avmatchad dagen efter? Alltså... folk letar ju runt hela tiden, och hittar någon. Då är det kanske inte lika intressant att fortsätta att prata med de man endast har haft ytlig kontakt med. När jag träffade rätt så tog jag upp det med och förklarade för dem jag hade fått ordentlig kontakt med.... tyckte att det kändes mest schysst. Annars kan jag tänka mig att det är rätt så vanligt med folk som bara ghostar eller avmatchar utan förklaring, och är nog en del av swipe-fenomenet.