• Anonym (Mmm)

Vågar jag fråga honom?

Har träffat en man i snart ett år. Vi är kära i varandra och har bra sex. Han är lyhörd och nyfiken, dock lite pryd. Jag gillar att bli penetrerad med mycket fingrar och hela handen. Jag vågar inte säga detta till honom. Är orolig för att det inte är hans grej. Han tycker vi har det bästa sexet. Jag älskar honom men vi pratar inte så mycket om sex. Inte heller superviktigt för mig, andra saker är viktigare, men hade ändå varit spännande med variation. 

Vad gör jag? 

• Svar på tråden Vågar jag fråga honom?
  • Agda90
    Anonym (M.) skrev 2026-02-18 13:57:26 följande:
    Fast jag tycker att det gäller båda könen lika mycket, att man har rätt att vägra sådana sexuella praktiker som man ser som perversa. Sedan får den andra naturligtvis välja om detta är så viktigt att han eller hon vill lämna, eller om han/hon kan tänka sig att leva utan detta. Men att tvinga eller pressa någon - man eller kvinna - till något på det sexuella området, det får man inte göra. Det står till och med i lagen numera. Det ska vara samtycke.
    Var har någon skrivit något om att tvinga?
    TS har uttryckt att.hon uppskattar en viss sak i sänghalmen. Det är väl klart att hon ska kommunicera det med sin partner? Om man inte prqtar om saker så vet man ju inte. 
    Du hoppar dock bak till medeltiden och skrämmer upp TS med att hon kanske inte ses som ett hustru och/eller mamma material för något som DU anser vara perverst.

Jisses vad du överdriver!
  • Anonym (M.)
    Agda90 skrev 2026-02-18 14:01:21 följande:
    Var har någon skrivit något om att tvinga?
    TS har uttryckt att.hon uppskattar en viss sak i sänghalmen. Det är väl klart att hon ska kommunicera det med sin partner? Om man inte prqtar om saker så vet man ju inte. 
    Du hoppar dock bak till medeltiden och skrämmer upp TS med att hon kanske inte ses som ett hustru och/eller mamma material för något som DU anser vara perverst.

Jisses vad du överdriver!
    TS väljer själv om hon ska följa ditt eller mitt råd. Hur hennes man kommer att ta det om hon säger något, vet varken du eller jag.
  • Agda90

Väldigt intressant. I denna tråd tycker du att kvinna ska tänka efter innan hon uttrycker sina behov för mannen kan tycka att hon är pervers. Så då ska kvinnan hålla igen vad gäller hennes behov.

I tråden där snubben var otrogen mot sin gravida sambo tyckte du att mannens behov är viktiga och och att det är egoistiskt tav kvinnan att inte låta honom få sitt.behov tillfredställt.

Med andra ord ska kvinnan vara tyst och snäll och ställa upp på mannens behov och inte nämna sina behov för hon kan anses för pervers. 

Anonym (M.) skrev 2026-02-18 14:13:21 följande:
    TS väljer själv om hon ska följa ditt eller mitt råd. Hur hennes man kommer att ta det om hon säger något, vet varken du eller jag.
  • Anonym (Zara)
    Anonym (M.) skrev 2026-02-18 12:32:46 följande:

Det låter som en konstig grej att vilja, och om han är "pryd" som du säger så tycker han antagligen också det. Detta kan ändra hans bild av dig, så att han inte längre ser dig som hustru-och-mor-material. Så tänk dig för hur viktigt detta är för dig, innan du säger något!

Om han är så pryd att han blir rädd och springer av en fråga om några extra fingrar så är han en fjant som Ts ändå klarar sig bättre utan!
    Rätt få personer som är så vansinnigt småsinniga att de lämnar en de älskar på grund av en önskan i sängen.
  • Anonym (Zara)
    Agda90 skrev 2026-02-18 14:19:58 följande:

Väldigt intressant. I denna tråd tycker du att kvinna ska tänka efter innan hon uttrycker sina behov för mannen kan tycka att hon är pervers. Så då ska kvinnan hålla igen vad gäller hennes behov.

I tråden där snubben var otrogen mot sin gravida sambo tyckte du att mannens behov är viktiga och och att det är egoistiskt tav kvinnan att inte låta honom få sitt.behov tillfredställt.

Med andra ord ska kvinnan vara tyst och snäll och ställa upp på mannens behov och inte nämna sina behov för hon kan anses för pervers. 

Det är nog rätt få som har så tokiga åsikter. 
    Förmodligen någon frikyrklig tant som fått lära sig att lyda mannens önskningar men att förtränga de egna.
  • Anonym (Grabb)

Det du gör... är att du ber om "ett till finger älskling, snälla", om det nu är så att han ändå tillfredsställer dig medelst sina händer. Det är varken konstigt, eller märkligt...

Vidare så kan du/ni även kanske börja prata om ert sex (!). Innan ni har sex (!). Skapa en mysig atmosfär, korka upp en flaska av något ni tycker om att dricka, styr in samtalet på sex (!). Vad gillar du? Vad gillar han? Börja med att sätta ord på vad ni gillar med det sex ni har (!), sen kan ni vandra vidare. Vad kan det finnas för saker att utforska och testa..? Och vad man inte gillar, och vad man inte kan tänka sig, av olika anledningar...

Pryd, kan innebära en mängd olika saker. Det behöver i sak inte betyda att man är pryd i att man inte vill, eller vågar testa saker som handlar om det sexuella. Det kan vara så enkelt som att man känner sig osäker på hur man skall närma sig sex, en fråga kring sex, att man känner en oro för att våga uttrycka sig, kanske rent av en rädsla kring hur man kan uppfattas...

Tycker att det blir lite sorgligt att somliga (skribenter) i tråden börjar använda ord som "konstigt", "perversa praktiker", "ändrad syn på", "hustru-och mor-material", "tvång", "samtycke". Snälla! 

Det är knappast så att TS kommer att tvinga sin partner om att få bli "tvångs-fistad"... hon tycker om att bli tillfredsställd med fingrarna, och gärna mer än ett finger... det finns inget perverst eller konstigt med det! 

Så typiskt denna del av forumet... en legitim frågeställning kring "hur närmar jag mig X?"... och det spårar ur direkt...

• Anonym (M.)
    Agda90 skrev 2026-02-18 14:19:58 följande:

Så kategoriskt uttryckte jag mig faktiskt inte. Dock är perversiteter värre än otrohet (som inte innefattar perversiteter) i min bok. Den otrogne kan sluta vara otrogen, och om det "bara" handlade om att partnern inte kunde ha sex under en viss period av något visst skäl - och inte om kärlek till en viss, bestämd älskarinna - så upphör det antagligen också. Men perversiteter kan aldrig upphöra, på det sättet att den perversa personen alltid kommer att ha denna längtan, även om han eller hon inte får leva ut den.

Det är det som är så svårt med pedofiler också. Man ger dem ett tidsbestämt straff och sedan är det tänkt att de har sonat sitt brott, och de ska få leva som vem som helst, bo var de vill och de ska inte finnas upptagna i några register som allmänheten kan se (så att t.ex. småbarnsfamiljer skulle kunna välja att inte bosätta sig i samma område). 

Det är fint så och stämmer med våra rättsliga principer, men i praktiken förblir pedofilen en tickande bomb, eftersom han fortfarande har kvar perversiteten inom sig. Personligen skulle jag inte kunna se på en man med samma ögon längre, om han hade yttrat att han ville göra något perverst med mig. Typ stoppa in en hand i slidan ("fisting") eller analsex. Även om han skulle acceptera att han aldrig får göra det med mig, så skulle han inte längre vara samma person. Kärleken och respekten skulle vara borta. Det skulle vara lika bra att skicka in skilsmässopapperen direkt.
  • Agda90
    Anonym (M.) skrev 2026-02-21 14:01:55 följande:
    Så kategoriskt uttryckte jag mig faktiskt inte. Dock är perversiteter värre än otrohet (som inte innefattar perversiteter) i min bok. Den otrogne kan sluta vara otrogen, och om det "bara" handlade om att partnern inte kunde ha sex under en viss period av något visst skäl - och inte om kärlek till en viss, bestämd älskarinna - så upphör det antagligen också. Men perversiteter kan aldrig upphöra, på det sättet att den perversa personen alltid kommer att ha denna längtan, även om han eller hon inte får leva ut den.

Det är det som är så svårt med pedofiler också. Man ger dem ett tidsbestämt straff och sedan är det tänkt att de har sonat sitt brott, och de ska få leva som vem som helst, bo var de vill och de ska inte finnas upptagna i några register som allmänheten kan se (så att t.ex. småbarnsfamiljer skulle kunna välja att inte bosätta sig i samma område). 

Det är fint så och stämmer med våra rättsliga principer, men i praktiken förblir pedofilen en tickande bomb, eftersom han fortfarande har kvar perversiteten inom sig. Personligen skulle jag inte kunna se på en man med samma ögon längre, om han hade yttrat att han ville göra något perverst med mig. Typ stoppa in en hand i slidan ("fisting") eller analsex. Även om han skulle acceptera att han aldrig får göra det med mig, så skulle han inte längre vara samma person. Kärleken och respekten skulle vara borta. Det skulle vara lika bra att skicka in skilsmässopapperen direkt.
    Så missionären under täcket och ljuset släckt är vad som gäller?

Om du anser att fisting eller analsex är perverst och jämföra det med pedofili är bara sjukt!

Jag börjar undra vilken religon (eller sekt) du är uppväxt i/med med tanke på hur du skriver.

Ett aktivt och fantasifullt sex liv är allt annat än perverst. 
  • Agda90
    Agda90 skrev 2026-02-22 10:25:59 följande:

Om du anser att fisting eller analsex är perverst och jämföra det med pedofili är bara sjukt!

Jag börjar undra vilken religon (eller sekt) du är uppväxt i/med med tanke på hur du skriver.

En annan sak. En partner som inte är nyfiken och vill leva ut, både i och utanför sängen, är en partner som bokstavligen dödar en relation.
  • Anonym (Vad?)
    Anonym (M.) skrev 2026-02-21 14:01:55 följande:

Att kalla allt som du inte gillar sexuellt för "perversiteter" och jämföra det med pedofili är sjukt. 

Alla behöver inte gilla analsex, bondage, spanking, bdsm eller fisting, men att påstå att någon är pervers och på samma nivå som en pedofil är vansinnigt på så otroligt många plan. 
  • Anonym (M.)
    Agda90 skrev 2026-02-22 10:25:59 följande:

Alltså menar du att den som inte vill de här sakerna, ska tvingas till det? Eller tvinga sig själv till det? Är det inte bättre att folk pratar om sådant här ganska snart efter att de har träffats, så att de vet var de har varandra? Det är ju lättare att bryta innan man har byggt en massa känslor - och ännu värre barn, gemensam bostad etc. - också.
  • Anonym (M.)
    Agda90 skrev 2026-02-22 10:29:12 följande:
    En annan sak. En partner som inte är nyfiken och vill leva ut, både i och utanför sängen, är en partner som bokstavligen dödar en relation.
    Fast alla tycker ju inte så. Huvudsaken är väl att så många som möjligt hittar en partner som är som de?
  • Agda90
    Anonym (M.) skrev 2026-02-22 13:00:33 följande:
    Fast alla tycker ju inte så. Huvudsaken är väl att så många som möjligt hittar en partner som är som de?
    Hur har det.gått på den fronten för dig?
  • Agda90
    Anonym (M.) skrev 2026-02-22 12:59:19 följande:
    Alltså menar du att den som inte vill de här sakerna, ska tvingas till det? Eller tvinga sig själv till det? Är det inte bättre att folk pratar om sådant här ganska snart efter att de har träffats, så att de vet var de har varandra? Det är ju lättare att bryta innan man har byggt en massa känslor - och ännu värre barn, gemensam bostad etc. - också.
    VAR har jag skrivit att man ska bli tvingad? 
    Du gör inget annat än överdriver och fördömmer!
  • Meddelande borttaget
  • Agda90
    Anonym (M.) skrev 2026-02-22 13:49:55 följande:
    Utmärkt! :)

Jag tror att du behöver sluta titta på porr och komma ut i den verkliga världen. 
    Är det det bästa du har att komma med?
  • Anonym (Vad?)
    Anonym (M.) skrev 2026-02-22 13:49:55 följande:
    Utmärkt! :)

Jag tror att du behöver sluta titta på porr och komma ut i den verkliga världen. 
    Hahahaha!

Själv kom jag på att jag gillar dominanta partners, tanken (och sedermera faktum) att bli bunden/fasthållen, spanking etc lååååångt innan jag började kolla på porr.
Svar på tråden Vågar jag fråga honom?