• Anonym (Mmm)

Vågar jag fråga honom?

Har träffat en man i snart ett år. Vi är kära i varandra och har bra sex. Han är lyhörd och nyfiken, dock lite pryd. Jag gillar att bli penetrerad med mycket fingrar och hela handen. Jag vågar inte säga detta till honom. Är orolig för att det inte är hans grej. Han tycker vi har det bästa sexet. Jag älskar honom men vi pratar inte så mycket om sex. Inte heller superviktigt för mig, andra saker är viktigare, men hade ändå varit spännande med variation. 

Vad gör jag? 

• Svar på tråden Vågar jag fråga honom?
  • Semlisen

Berätta för honom hur mycket du tycker om att bli fingrad av honom, och fråga om han skulle vara bekväm att göra det med fler fingrar. Berätta vad det är du gillar med att han skulle använda fler fingrar och att det är något som du skulle vilja utforska men att det är upp till honom att bestämma.
    Det värsta du kan få är ett nej, det behöver inte vara en så stor deal.

Alla killar jag varit med har uppskattat när jag säger hur jag vill ha det och vad jag gillar oavsett om det varit saker de själva varit intresserade av eller inte.
    Det är mycket bättre än att de ska behöva gissa sig fram 

• Anonym (Man 40+)

Kommunikationen under sex där man lär varandra är väl en av de vackraste sakerna som finns.

Man kan ha bra sex utan att prata, men det kan bli fantastiskt om man vågar...

• Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Mmm) skrev 2026-02-17 17:09:05 följande:
    Vågar jag fråga honom?

Har träffat en man i snart ett år. Vi är kära i varandra och har bra sex. Han är lyhörd och nyfiken, dock lite pryd. Jag gillar att bli penetrerad med mycket fingrar och hela handen. Jag vågar inte säga detta till honom. Är orolig för att det inte är hans grej. Han tycker vi har det bästa sexet. Jag älskar honom men vi pratar inte så mycket om sex. Inte heller superviktigt för mig, andra saker är viktigare, men hade ändå varit spännande med variation. 

Vad gör jag? 

Väldigt många av oss killar tycker om att få ordentliga direktiv. Jag gissar på att din man skulle uppskatta om du berättade om dina önskemål för honom. Gör det på ett bra och spännande sätt, typ "har du lust att testa med flera fingrar", och om han gör rätt så belönar du honom ordentligt genom att visa att du njuter av det han gör.
  • KimLinnefeldt

Våga. Säg det eller visa honom vägen.

Tänk om ni i slutet av livet upptäcker att ni nekat varandra en viss njutning, helt i onödan, i tiotals år...

• Anonym (M.)

Det låter som en konstig grej att vilja, och om han är "pryd" som du säger så tycker han antagligen också det. Detta kan ändra hans bild av dig, så att han inte längre ser dig som hustru-och-mor-material. Så tänk dig för hur viktigt detta är för dig, innan du säger något!

• Anonym (Kuno)
    Anonym (M.) skrev 2026-02-18 12:32:46 följande:

Det låter som en konstig grej att vilja, och om han är "pryd" som du säger så tycker han antagligen också det. Detta kan ändra hans bild av dig, så att han inte längre ser dig som hustru-och-mor-material. Så tänk dig för hur viktigt detta är för dig, innan du säger något!

Jag upptäckte att jag njöt när hon red mig och jag smiskade hennes skinkor. Jag skämdes lite, men döm om min lycka och förvåning när jag hörde henne viska "du får..." Wow...
  • Anonym (Jo men)

Håller med. Om en man skulle säga att han ville komma i min mun eller liknande, så hade jag direkt fått en helt annan bild av honom. Men tycker ändå att TS ska säga. Bättre man hittar någon som gillar samma sak.
  • Anonym (Vad?)

Vad är det som är konstigt med att vilja bli penetrerad av mer än ett finger? Eller är det fistingen du tycker är konstig? Även om man själv inte gillar något så betyder inte det att det är "konstigt". 
    Anonym (Jo men) skrev 2026-02-18 12:47:09 följande:
    Håller med. Om en man skulle säga att han ville komma i min mun eller liknande, så hade jag direkt fått en helt annan bild av honom. Men tycker ändå att TS ska säga. Bättre man hittar någon som gillar samma sak.
    Varför vore det något fel att komma i munnen vid en avsugning? Är det själva valet eller att du inte uppskattar smak/konsistens? Om man inte önskar att han kommer på en specifik plats måste ju detta förmedlas. Själv gillar jag inte när det kommer på kroppen (blir bara kladdigt) vilket min partner vet om och respekterar. 
  • Agda90

On det är kvinnans behov så kanske mannen inte ska vara så egoistisk och INTE tillfredställa det.....
  • Anonym (M.)
    Agda90 skrev 2026-02-18 13:32:27 följande:
    On det är kvinnans behov så kanske mannen inte ska vara så egoistisk och INTE tillfredställa det.....
    Fast jag tycker att det gäller båda könen lika mycket, att man har rätt att vägra sådana sexuella praktiker som man ser som perversa. Sedan får den andra naturligtvis välja om detta är så viktigt att han eller hon vill lämna, eller om han/hon kan tänka sig att leva utan detta. Men att tvinga eller pressa någon - man eller kvinna - till något på det sexuella området, det får man inte göra. Det står till och med i lagen numera. Det ska vara samtycke.
  • Agda90
    Anonym (M.) skrev 2026-02-18 13:57:26 följande:
    Fast jag tycker att det gäller båda könen lika mycket, att man har rätt att vägra sådana sexuella praktiker som man ser som perversa. Sedan får den andra naturligtvis välja om detta är så viktigt att han eller hon vill lämna, eller om han/hon kan tänka sig att leva utan detta. Men att tvinga eller pressa någon - man eller kvinna - till något på det sexuella området, det får man inte göra. Det står till och med i lagen numera. Det ska vara samtycke.
    Var har någon skrivit något om att tvinga?
    TS har uttryckt att.hon uppskattar en viss sak i sänghalmen. Det är väl klart att hon ska kommunicera det med sin partner? Om man inte prqtar om saker så vet man ju inte. 
    Du hoppar dock bak till medeltiden och skrämmer upp TS med att hon kanske inte ses som ett hustru och/eller mamma material för något som DU anser vara perverst.

Jisses vad du överdriver!
  • Anonym (M.)
    Agda90 skrev 2026-02-18 14:01:21 följande:
    Var har någon skrivit något om att tvinga?
    TS har uttryckt att.hon uppskattar en viss sak i sänghalmen. Det är väl klart att hon ska kommunicera det med sin partner? Om man inte prqtar om saker så vet man ju inte. 
    Du hoppar dock bak till medeltiden och skrämmer upp TS med att hon kanske inte ses som ett hustru och/eller mamma material för något som DU anser vara perverst.

Jisses vad du överdriver!
    TS väljer själv om hon ska följa ditt eller mitt råd. Hur hennes man kommer att ta det om hon säger något, vet varken du eller jag.
  • Agda90

Väldigt intressant. I denna tråd tycker du att kvinna ska tänka efter innan hon uttrycker sina behov för mannen kan tycka att hon är pervers. Så då ska kvinnan hålla igen vad gäller hennes behov.

I tråden där snubben var otrogen mot sin gravida sambo tyckte du att mannens behov är viktiga och och att det är egoistiskt tav kvinnan att inte låta honom få sitt.behov tillfredställt.

Med andra ord ska kvinnan vara tyst och snäll och ställa upp på mannens behov och inte nämna sina behov för hon kan anses för pervers. 

Anonym (M.) skrev 2026-02-18 14:13:21 följande:
    TS väljer själv om hon ska följa ditt eller mitt råd. Hur hennes man kommer att ta det om hon säger något, vet varken du eller jag.
  • Anonym (Zara)

Om han är så pryd att han blir rädd och springer av en fråga om några extra fingrar så är han en fjant som Ts ändå klarar sig bättre utan!
    Rätt få personer som är så vansinnigt småsinniga att de lämnar en de älskar på grund av en önskan i sängen.
  • Anonym (Zara)
    Agda90 skrev 2026-02-18 14:19:58 följande:

Väldigt intressant. I denna tråd tycker du att kvinna ska tänka efter innan hon uttrycker sina behov för mannen kan tycka att hon är pervers. Så då ska kvinnan hålla igen vad gäller hennes behov.

I tråden där snubben var otrogen mot sin gravida sambo tyckte du att mannens behov är viktiga och och att det är egoistiskt tav kvinnan att inte låta honom få sitt.behov tillfredställt.

Med andra ord ska kvinnan vara tyst och snäll och ställa upp på mannens behov och inte nämna sina behov för hon kan anses för pervers. 

Det är nog rätt få som har så tokiga åsikter. 
    Förmodligen någon frikyrklig tant som fått lära sig att lyda mannens önskningar men att förtränga de egna.
  • Anonym (Grabb)

Det du gör... är att du ber om "ett till finger älskling, snälla", om det nu är så att han ändå tillfredsställer dig medelst sina händer. Det är varken konstigt, eller märkligt...

Vidare så kan du/ni även kanske börja prata om ert sex (!). Innan ni har sex (!). Skapa en mysig atmosfär, korka upp en flaska av något ni tycker om att dricka, styr in samtalet på sex (!). Vad gillar du? Vad gillar han? Börja med att sätta ord på vad ni gillar med det sex ni har (!), sen kan ni vandra vidare. Vad kan det finnas för saker att utforska och testa..? Och vad man inte gillar, och vad man inte kan tänka sig, av olika anledningar...

Pryd, kan innebära en mängd olika saker. Det behöver i sak inte betyda att man är pryd i att man inte vill, eller vågar testa saker som handlar om det sexuella. Det kan vara så enkelt som att man känner sig osäker på hur man skall närma sig sex, en fråga kring sex, att man känner en oro för att våga uttrycka sig, kanske rent av en rädsla kring hur man kan uppfattas...

Tycker att det blir lite sorgligt att somliga (skribenter) i tråden börjar använda ord som "konstigt", "perversa praktiker", "ändrad syn på", "hustru-och mor-material", "tvång", "samtycke". Snälla! 

Det är knappast så att TS kommer att tvinga sin partner om att få bli "tvångs-fistad"... hon tycker om att bli tillfredsställd med fingrarna, och gärna mer än ett finger... det finns inget perverst eller konstigt med det! 

Så typiskt denna del av forumet... en legitim frågeställning kring "hur närmar jag mig X?"... och det spårar ur direkt...

Svar på tråden Vågar jag fråga honom?